همکاری انتشارات پنگوئن با بنیاد ادبی بریتانیا در تجهیز کتابخانه مدارس در این کشور

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکسلر، بنیاد ملی ادبی بریتانیا (NLT) در پروژه ای نو با همکاری انتشارات پنگوئن سازمانی خیریه برای تامین کتاب های داستانی در کتابخانه های مدارس ابتدایی این کشور تشکیل داده اند. این سازمان قرار است ضرورت منابع و نیازهای کتابخانه های مدارس را بررسی کرده و برای تامین کتاب های داستانی در مدارس ابتدایی اقدام کند.

همکاری انتشارات پنگوئن با بنیاد ادبی بریتانیا در تجهیز کتابخانه مدارس در این کشور

گزارش اخیر بنیاد ملی ادبی بریتانیا نشان می دهد بچه ها این کشور نسبت به نسل های گذشته هم سن خود کمتر کتاب مطالعه می کنند. بنیاد ادبی بریتانیا موسسه ای خیریه و غیردولتی است که در سال 1992 از طریق سیمون هورنبی تاجر انگلیسی برای کمک به خانواده های این کشور در بالابردن سطح سواد بچه ها تاسیس شد.

این بنیاد در سال های گذشته با کمک های خیریه جمع آوری شده با کمک شرکت های تجاری سعی در ارتقای سطح سواد و مطالعه خانواده ها و بچه ها دبستانی کرده است. این بنیاد در گزارش خود می گوید آمارهای سال 2019 نشان می دهند که تنها 26 درصد بچه ها و نوجوانان زیر 18 سال به طور روزانه کتاب مطالعه کردند.

بر اساس این گزارش در فاز اول پروژه مذکور هزار مدرسه ابتدایی تا سال 2025 با نیم میلیون کتاب داستانی و هر کتابی که به خلاقیت بچه ها ارتباط داشته باشد، تامین خواهد شد و در مراحل بعد این سازمان در نظر دارد برای تامین کتاب های الکترونیک مدارس نیز اقدام کند. شورای هنر بریتانیا (ACE) نیز برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

طبق آمارهای منتشرشده از طریق دولت انگلیس بیش از 40درصد مدارس ابتدایی در این کشور بودجه کافی برای تامین کتاب ندارند و بیشتر کتاب های این مدارس از طریق والدین و سازمان های خیریه تامین می شود. گزارش دولتی در رابطه با بودجه مدارس حاکی از این است که اصلاً منابع دولتی برای تامین کتاب در مدارس ابتدایی در نظر گرفته نشده است.

اتحادیه کتابخانه های مدارس بریتانیا نیز در گزارشی اعلام کرده است که در مدارس ابتدایی معلمان برای تامین کتاب های غیردرسی باید از هزینه های شخصی برای تامین این کتاب ها استفاده کنند. گفته می شود حتی شوراهای محلی مدارس نیز برای تامین کتاب مسئولیتی قبول نمی کنند.

جاناتان داگلاس مدیر اجرایی بنیاد ادبی بریتانیا می گوید: در مدارس ابتدایی هیچ تدارک لازم و کافی برای تامین جهانی داستانی بچه ها انجام نشده است؛ و امیدواریم این پروژه بتواند این کمبود دولتی را جبران کند. انتشارات پنگوئن یکی از معتبرترین منابع و مراجع تولید کتاب داستانی در جهان است. سینا پارکر مسئول بخش اجتماعی انتشارات پنگوئن نیز گفت: داستان و کتاب داستانی بخش ضروری بچه ها و جهانی آنهاست و در مدارس ابتدایی باید نسبت به تامین کتاب های این ژانر اطمینان حاصل شود.

وی افزود: مطالعات ثابت کرده است، بچه های که کتاب داستانی مطالعه می کنند، نسبت به دیگر هم سالان خود در آینده خلاقیت و موفقیت بیشتری نشان می دهند و حتی از سلامت روانی و جسمی بیشتری برخوردار خواهند شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12238

به "همکاری انتشارات پنگوئن با بنیاد ادبی بریتانیا در تجهیز کتابخانه مدارس در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری انتشارات پنگوئن با بنیاد ادبی بریتانیا در تجهیز کتابخانه مدارس در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید