همه چیز درباره داستان جدید نویسنده هری پاتر، هیولای جدید رولینگ چیست؟

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، جی. کی. رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و صاحب داستان هری پاتر و مدرسه جادوگری به تازگی از انتشار کتابی جدید برای بچه ها خبر داده است که واکنش های بسیاری در محافل ادبی ایجاد نموده است. رولینگ گفته کتابش را به صورت رایگان در اینترنت منتشر خواهد نمود تا بچه ها و نوجوانان در قرنطینه بتوانند به صورت رایگان آن را بخوانند. داستان جدید با عنوان ایکاباگ در یک سرزمین خیالی اتفاق می افتد که هرچند ربطی به داستان های هری پاتر ندارد ولی قالب داستان های علمی تخیلی بچه ها دارد. بسیاری از کارشناسان ادبی اعتقاد دارند رولینگ با نوشتن این داستان به همان کاری برگشته که در آن پیروز بوده است.

همه چیز درباره داستان جدید نویسنده هری پاتر، هیولای جدید رولینگ چیست؟

رولینگ با داشتن ثروتی نزدیک به یک میلیارد دلار پردرآمدترین نویسنده حال حاضر دنیا است و هرچند کتاب هایش برای بزرگسالان نیز فروش خوبی داشتند ولی بیشتر او را به عنوان نویسنده بچه ها می شناسند و تقریباً بیشتر این ثروت را به وسیله فروش کتاب های کودک کسب نموده است. حالا او کتابی جدید برای بچه ها نوشته و قالب سریالی برای انتشار رایگان در اینترنت انتخاب نموده است.

ایکاباگ درباره چیست؟

داستان جدید رولینگ به هیچ وجه در دنیای هری پاتر و به طور کلی جادوگری اتفاق نمی افتد و برای روایت آن قالبی متفاوت از داستان های قبلی انتخاب شده است. کتاب جدید رولینگ دنیایی به تصویر کشیده شده است که ماجراهای آن در قلمرو پادشاهی به نام شاه فرد بی باک اتفاق می افتد. در این دنیای خیالی موجودی ترسناک به نام ایکاباگ وجود دارد که گفته می گردد که غذایش بچه ها هستند. خانواده شاه فرد قرن ها در کشور کورنوکوپیا سلطنت نموده و حالا با این هیولا روبرو هستند.

داستان های رایگان رولینگ کجا منتشر می شوند؟

رولینگ برای مطالعه رایگان داستان جدیدش که تا کنون هشت فصل از آن را منتشر نموده است سایتی راه اندازی نموده است (www.theickabog.com) برای همه در دسترس است. رولینگ گفته تمام فصل ها تا خاتمه سال روی سایت بارگذاری خواهند شد و کتاب آن نیز در نوامبر امسال منتشر خواهد شد. عناوین فصل های منتتشر شده به توضیح زیر است:

فصل اول: شاه فرد بی باک

فصل دوم: ایکاباگ

فصل سوم: مرگ یک خیاط زنانه

فصل چهارم: خانه ساکت

فصل پنجم: دیزی دوتیل

فصل ششم: جنگ در حیاط

فصل هفتم: لرد اسپیتل داستان می گوید

فصل هشتم: روز دادخواست

درخواست رولینگ از طرفدارانش؟

رولینگ گفته هر هفته دو تا سه فصل از داستانش را منتشر خواهد نمود ولی از طرفدارانش خواسته است که شخصیت های داستان را برایش نقاشی نمایند. در سایت متعلق به داستان امکانی برای ارسال نقاشی ها در نظر گرفته شده است و رولینگ به بهترین نقاشی ها جایزه ارزشمندی اعطاء می نماید. به نظر می رسد رولینگ می خواهد کتابش را در ماه نوامبر با این نقاشی ها چاپ کند. وی در سایت مذکور نوشته است: من درباره نقاشی های شما قضاوت نمی کنم و داوری بهترین نقاشی را به ناشران کتاب سپردم. رولینگ در شبکه اجتماعی توئیتر نیز هشتگ #TheIckabog را برای گذاشتن نقاشی ها منتشر نموده است. او اولین نقاشی کشیده شده از ایکاباگ را در سایتش منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5277

به "همه چیز درباره داستان جدید نویسنده هری پاتر، هیولای جدید رولینگ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره داستان جدید نویسنده هری پاتر، هیولای جدید رولینگ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید