نمایش بزرگترین شهاب سنگ ایران در کاخ گلستان

به گزارش دوست بلاگ، نمایش شهاب سنگ ورامین در مجموعه میراث دنیای کاخ گلستان

به گفته مدیر مجموعه میراث دنیای کاخ گلستان، بزرگترین شهاب سنگ ایران که معروف به شهاب سنگ ورامین می باشد قرار است که در تاریخ هشتم تا بیست و هستم اردیبهشت در این مجموعه تاریخی به نمایش گذاشته گردد. این شهاب سنگ یکی از هفت شهاب سنگ مزوسیدریتی در دنیا به شمار می رود که 138 سال پیش هنگام سقوط و برخورد با زمین، با چشم غیرمسلح دیده شده است. با توجه به اهمیت این موضوع تیم خبری خبرنگاران گزارش به خصوص در خصوص نمایش شهاب سنگ ورامین را تهیه نموده است که می توانید در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر در خصوص آن اطلاع داشته باشید.

نمایش بزرگترین شهاب سنگ ایران در کاخ گلستان

مطابق با آنچه که خبرگزاری های رسمی کشور بیان نموده اند، در تاریخ هشتم تا بیست و هشتم اردیبهشت ماه قرار است که بزرگترین شهاب سنگ ایران که معروف به شهاب سنگ ورامین است در مجموعه میراث دنیای کاخ گلستان قرار است که به نمایش در بیاید.

بنابر گفته مدیر مجموعه میراث دنیای کاخ گلستان:

شهاب سنگ ورامین قرار است در مجموعه میراث دنیای کاخ گلستان در تاریخ هشتم تا بیست و هشتم اردیبهشت به نمایش گذاشته گردد و جالب است بدانید که این سنگ یکی از هفت شهاب سنگی مزوسیدریتی در دنیا به شمار می رود که 138 سال پیش هنگام سقوط و برخورد با زمین، با چشم غیرمسلح دیده شده است. شهاب سنگ ورامین، پس از سقوط به دربار ناصرالدین شاه برده شد و در آن جا نگه داری می شد.

اولین شهاب سنگی که در ایران کشف شد، حدود 138 سال پیش بود و به آن شهاب سنگ ورامین نیز گفته می گردد. از آن به بعد آمار شهاب سنگ های ثبت شده در ایران 299 شهاب سنگ در سال 2019 بوده و جالب است بدانید این شهاب یکی از 145 شهاب سنگ مزوسیدریتی دنیا است که تا سال 2009 میلادی کشف و ثبت شده است و نوعی خاصی از شهاب سنگ های سنگی آهنی است. هر چند که سایز قطعات آن در موزه های تاریخی طبیعی نیویورک، واشتگنت، فیلدشیکاگو، وین و بریتانیا، دانشگاه های هاروارد اسلو، استراسبورگ و آریزونا، واتیکان و مؤسسه ژئوفیزیک تهران و تعداد دیگری از موزه های علوم طبیعی و دانشگاه های مطرح دنیا نگه داری می شوند.

علاوه بر اینکه می توانید از شهاب سنگ ورامین در مجموعه فرهنگی کاخ گلستان بازدید کنید، می توانید از بزرگترین مجموعه شهاب سنگ که بیش از 700 قطعه است و با کوشش حجت کمالی که در بولتن بین المللی به ثبت رسیده نیز بازدید کنید. این فرد با کشف بیش از 1200 قطعه شهاب سنگ استثنایی از سراسر کشور رکورد کشف شهاب سنگ در ایران را به خود اختصاص داده است و در سال 2016 قطعه شهاب سنگ استثنایی از سراسر کشور رکورد کشف شهاب سنگی در ایران به خود نیز اختصاص داده است و در سال 2016 توانست که با ثبت بیش از 200 قطعه شهاب سنگ در بولتن بین المللی شهاب سنگ، رتبه ایران را از صندلی 122 به رتبه دوم دنیا و همچنین رتبه کلی ایران در بین 136 کشور دنیا به رتبه نهم نیز ارتقا پیدا نموده است.

علاقمندان به بازدید از شهاب سنگ ورامین می توانند بزرگترین و نخستین نمایشگاه تخصصی شهاب سنگ های ایران و بیان لوت از هشتم تا بیست و هشتم از ساعت 9:30 تا 17 در مجموعه میراث دنیای کاخ گلستان واقع در میدان ارگ برگزار خواهد شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4611

به "نمایش بزرگترین شهاب سنگ ایران در کاخ گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش بزرگترین شهاب سنگ ایران در کاخ گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید