نخستین آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان انجام شد

به گزارش دوست بلاگ، محققان برای نخستین بار واکسن آزمایشی برای درمان ویروس کرونای جدید را به بدن یک انسان سالم تزریق کردند.

نخستین آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان انجام شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نوعی واکسن آزمایشی که فرض می گردد بتواند در درمان ویروس کرونا موثر واقع گردد امروز دوشنبه برای اولین بار در آمریکا بر روی یک فرد آزمایش شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت امروز دوشنبه دانشمندان موسسه پژوهشی کایزر پرمننته در سیاتل با تزریق این ماده به بازوی یک فرد سالم، نخستین مرحله پژوهشی برای فراوری واکسن موثر در درمان بیماری کووید-19 را شروع کردند.

لیزا جکسون، سرپرست تیم پژوهشی که در حال مطالعه بر روی این واکسن هستند گفت: ما الان تیم کروناویروس هستیم. همه می خواهند در این شرایط اضطراری کاری انجام دهند.

آسوشیتدپرس می گوید تزریق این واکسن به بدن این فرد که در داخل یک اتاق آزمایش انجام گرفته را شاهد بوده است. چند نفر دیگر هم در صف منتظر تزریق این واکسن بودند. قرار است در این مرحله از درمان به 45 فرد داوطلب دو دوز دارو با فواصل زمانی یک ماهه تزریق گردد.

آنتونی فاوچی از موسسه ملی بهداشت آمریکا گفته در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش ها و فراوری واکسن کرونای جدید این واکسن بین 12 تا 18 ماه بعد در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای اظهار داشت.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4033

به "نخستین آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید