موج ورود مهاجران از ترکیه به یونان بار دیگر افزایش یافته است

به گزارش دوست بلاگ، سازمان بین المللی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود بیان کرد که فرایند ورود مهاجران خارجی از ترکیه به یونان بار دیگر افزایش یافته است.

موج ورود مهاجران از ترکیه به یونان بار دیگر افزایش یافته است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان بین المللی مهاجرت روز آدینه اعلام نموده است که علی رغم کوشش های انجام شده برای مسدود کردن جهت ورود مهاجران ، بار دیگر پناهجویان بیشتری از ترکیه وارد یونان شده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اضافه کرد: حدود 150 مهاجر در روز طی 3 روز گذشته وارد یونان شده اند که این رقم نسبت به روزهای اولیه اجرای توافق جنجالی اتحادیه اروپا و ترکیه برای مقابله با بحران مهاجرت، رشد چشمگیری داشته است.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت تاکید نمود: ورود مهاجران به یونان که در بعضی روزهای این ماه به صفر رسیده بود، بار دیگر با افزایش همراه شده است. شاید شرایط آب و هوایی، شاید عوامل دیگر و شاید اینکه قاچاقچیان، خلاق تر شده اند، عامل اصلی افزایش مجدد ورود مهاجران از ترکیه به یونان بوده است.

ناتو نیز طی ماه مارس کشتی های خود را به آبهای ترکیه و یونان اعزام نموده است تا با قاچاقچیان انسان مقابله کند. البته آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان گفته است که درخواست های دولت ترکیه به ماموریت ناتو در مقابله با بحران مهاجرت، ضربه می زند.

سازمان بین المللی مهاجرت اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 180 هزار پناهجو به وسیله دریا وارد اروپا شده اند. بیش از 154 هزار مهاجر وارد جزایر یونان شده اند و 1232 نفر نیز در این جهت جان خود را از دست داده اند.

مقام های ترکیه هشدار داده اند که اگر اتحادیه اروپا به قول های خود در زمینه سفر بدون ویزای شهروندان ترک تبار به اروپا عمل نکند، کل توافقنامه مربوط به مهاجران لغو خواهد شد.

بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد نمود و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون احتیاج به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا فرانتکس، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4569

به "موج ورود مهاجران از ترکیه به یونان بار دیگر افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج ورود مهاجران از ترکیه به یونان بار دیگر افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید