مقابله جدی با قاچاق فیلم در آذربایجان غربی صورت می گیرد

به گزارش دوست بلاگ، منوچهر زادعلی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق فیلم در آذربایجان غربی همگام با مناطق مختلف کشورمان پروژه و ی. او. دی به مرحله اجرا گذاشته می گردد اضافه نمود: ایننن پروژه با مشارکت و تعامل اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان می تواند به نتیجه برسد و آثار مورد انتظار را به دنبال داشته باشد.

مقابله جدی با قاچاق فیلم در آذربایجان غربی صورت می گیرد

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های مورد احتیاج در این ارتباط با مشارکت کارشناسان و مسئولان دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارتخانه های مورد اشاره در حال فراهم شدن است، گفت: این پروژه به صورتی طراحی و اجرایی می گردد، که آحاد مردم با استفاده از اپراتورهای مختلف بتوانند فیلم های سینمایی ایران را با صرف کردن هزینه های نازل تهیه نمایند.

رادعلی با بیان اینکه هزینه های تهیه فیلم با اجرای پروژه مورد اشاره تا اندازه قابل توجهی پایین خواهد آمد، بیان کرد: این پروژه در قالب یک کار جمعی با هدف ریشه کن سازی معضل قاچاق در استان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

تنها فیلم های مجوز دار در هتل ها نمایش داده می شوند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اعلام اینکه دستگاه های اجرایی مختلف باید در این زمینه همکاری لازم و مستمر داشته باشند ادامه داد: باید به نحوی مقدمات و شرایط لازم را فراهم کنیم، که فیلم های ناسالم و ممیزی نشده کمتر توسط جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

وی به تعامل شکل گرفته با دستگاه های اجرایی مختلف در آذربایجان غربی از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره نمود و اظهارداشت: طبق تعامل های اجرا شده فقط فیلم های دارای مجوز پخش در هتل ها نمایش داده خواهد شد.

زادعلی با اشاره به اینکه در اثر نشست های برگزار شده با مسئولان اداره کل حمل، نقل و پایانه های آذربایجان غربی آثار سینمایی فاقد مجوز در اتوبوس، قطار و هواپیما پخش داده نمی گردد گفت: همه نهادها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه همکاری لازم داشته باشند و اهمیت پرداختن به این مسائل را برای کارشناسان خود تبیین نمایند.

وی با اظهار اینکه فروشگاه هایی که در زمینه عرضه و تکثیر فیلم فعالیت دارند با همکاری کارشناسان مجمع امور صنفی و سایر نهادها بازرسی شده اند، ادامه داد: ولی این انتظار وجود دارد که از این به بعد با همکاری سایر نهادهای همکاری بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

مجوز ساخت 4 فیلم کوتاه در استان آذربایجان غربی صادر شد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه برای کنترل مبادی رسمی در این راستا باید اهتمام گردد اعلام نمود: همکاری دستگاه های انتظامی در این زمینه مورداحتیاج است، همچنین از راهکارها، پیشنهادات و نظرهای فعالان این عرصه برای ثمربخشی اقدامات استقبال می کنیم.

وی گردش اقتصادی ناشی از قاچاق فیلم را سالانه 500 میلیارد تومان بیان کرد گفت: به این ترتیب برای مقابله با این موضوع در کشور و عرصه های ملی حساسیت هایی شکل گرفته است، همچنین تدابیر و راه کارهای لازم برای مقابله با این مسئله در حال اتخاذ است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از صدور مجوز ساخت 4 فیلم کوتاه در استان آذربایجان غربی اطلاع داد اضافه کرد: شورای ساخت و بازبینی فیلم اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی از تعداد 8 فیلمنامه کوتاه و بلند که به دبیرخانه شورا ارائه شده بود، برای چهار فیلمنامه مجوز صادر شد.

وی ادامه داد: فیلمنامه های 22دی به کارگردانی آقای محمود همایون فر، انتخاب دهم به کارگردانی آقای پویان فتوحی، سیرت به کارگردانی آقای شفیع بلدی و زندگی دیگران به کارگردانی خانم ماریا ماوتی، در قالب های داستانی و مستند پروانه ساخت گرفته اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3751

به "مقابله جدی با قاچاق فیلم در آذربایجان غربی صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله جدی با قاچاق فیلم در آذربایجان غربی صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید