معرفی تماشایی ترین فیلم های سینمایی با موضوع جنگ جهانی دوم

به گزارش دوست بلاگ، هر چند سال یک بار شاهد خلق یک فیلم ماندگار و درخشان با موضوع جنگ جهانی دوم هستیم که تا سال ها در ذهن مان باقی می ماند. از هرکسی که بپرسید، می گوید با فیلم های پیانیست یا فهرست شیندلر گریه نموده است.

معرفی تماشایی ترین فیلم های سینمایی با موضوع جنگ جهانی دوم

خبرنگاران| جنگ دنیای دوم با تمام ویرانی هایش، تاثیرات عظیمی بر علم و هنر گذاشت. هنر های تجسمی مستقیما پس از جنگ دوم، متحول شد و از دل آن اکسپرسیونیسم انتزاعی و هنرمندان تکرارنشدنی اش بیرون آمدند. هنر سینما نیز بی نصیب نماند. به جرات می توان گفت تعداد زیادی از عظیم ترین و گران ترین آثار سینمایی ساخته شده در تاریخ، به موضوع جنگ دنیای دوم می پردازند. عظیم ترین کارگردان های تاریخ سینما از اسپیلبرگ گرفته تا کریستوفر نولان، در کارنامه خود، فیلمی با موضوع جنگ دنیای دارند. هر چند سال یک بار شاهد خلق یک فیلم ماندگار و درخشان با موضوع جنگ دنیای دوم هستیم که تا سال ها در ذهن مان باقی می ماند. از هرکسی که بپرسید، می گوید با فیلم های پیانیست یا فهرست شیندلر گریه نموده است. ما در این مطلب به معرفی تعدادی از فزونین فیلم های با موضوع جنگ دنیای دوم خواهیم پرداخت.

1. پیانیست

عنوان اصلی: The Pianist

سال ساخت: 2002

کارگردان: رومن پولانسکی

بازیگران اصلی: آدرین برودی، توماس کرچمان، فرنک فینالی

محصول: انگلستان، آلمان، فرانسه، لهستان

این اثر سینمایی داستان واقعی زندگی یک پیانیست یهودی به نام ولادیسلاو اشپیلمان (با بازی آدرین برودی) و بر اساس کتابی به قلم خود او است. پیانیستی که برای زنده ماندن در گتوی ورشو به سختی کوشش می نماید. او به عنوان انسان ساده ای که خانواده، شغل و آزادی اش را در حملات ظالمانه نازی ها از دست داده و نزدیک است جانش را هم از دست بدهد برای حفظ زندگی می جنگد.

2. زندگی زیباست

عنوان اصلی: Life Is Beautiful

سال ساخت: 1997

کارگردان: روبرتو بنینی

بازیگران اصلی: روبرتو بنینی، نیکولتا براسچی، جورجو کانتارینی

محصول: ایتالیا

روبرتو بنینی، در این فیلم با روایتی کمدی، کوشش های یک پدر را برای دور نگه داشتن پسرش از آسیب های روانی جنگ را نشان می دهد. نیمه اول فیلم، قصه عاشق شدن و ازدواج گوییدو و نیمه دوم فیلم، اسیر شدن او و پسرش در اردوگاه کار اجباری یهودیان را به تصویر کشیده است.

این فیلم نامزد 7 جایزه اسکار و برنده اسکار بهترین فیلم خارجی، بهترین بازیگر و بهترین موسیقی متن شده است.

3. بازی تقلید

عنوان اصلی: The Imitation Game

سال ساخت: 2014

کارگردان: مورتن تیلدام

بازیگران اصلی: بندیکت کامبریج، کیرا نایتلی

محصول: ایالات متحده آمریکا

این فیلم به دستاورد نابغه عظیم ریاضیات و رمزنگاری، آلن تورینگ، می پردازد. در طول جنگ دنیای دوم، ارتش نازی برای ارسال پیغام های سری از ماشینی به نام انیگما استفاده می کرد. تورینگ با شکستن کد انیگما خدمت عظیمی در. کردن حملات نازی ها داشت.

فیلم بازی تقلید نگاهی به کوشش های شبانه روزی تورینگ و همکارش جوآن در ساخت ماشینی برای خواندن کد های انیگما دارد. این فیلم، نامزد 8 جایزه اسکار و برنده اسکار بهترین فیلمنامه شده است

4. فهرست شیندلر

عنوان اصلی: Schindlers List

سال ساخت: 1993

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران اصلی: لیام نیسون، بن کینگزلی، رالف فاینز

محصول: ایالات متحده آمریکا

فهرست شیندلر زندگینامه یک صنعتگر آلمانی به نام اسکار شیندلر در طول جنگ دنیای دوم است. مردی که جان تقریبا 1200 یهودی را در طول دوران هولوکاست نجات داد. داستان فیلم در لهستان تحت اشغال آلمانی ها اتفاق می افتد و شیندلر پس از اینکه نیروی کار یهودی اش در کارخانه مورد آزار و اذیت نیرو های نازی قرار می گیرند تصمیم به نجات جان آن ها می گیرد.

داستان های متقاطع، شخصیت ها و احساسات پیچیده، خاکستری و مبهم در نهایت به روایت تلخ و تاریکی از رستگاری انسان منجر شده که به وسیله قدرت نمایی بصری اسپیلبرگ احساسات مخاطبان گسترده ای را در سراسر دنیا تحریک کرد. اسپیلبرگ به عنوان یک یهودی با این فیلم احساس نزدیکی و خویشاوندی داشت. شخصیت اصلی فیلم این موضوع مهم را یادآور می گردد که جان هیچ انسانی نسبت به انسان دیگر فزونی ندار

5. نجات سرباز رایان

عنوان اصلی: Saving Private Ryan

سال ساخت: 1998

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران اصلی: تام هنکس، تام سایزمور، بری پپر

محصول: ایالات متحده آمریکا

داستان فیلم با ورود سربازان آمریکایی به ساحل نرماندی و همزمان نبردی با نیرو های آلمانی شروع می گردد. به دنبال نبرد نرماندی گروهی از سربازان آمریکایی برای پیدا کردن سرباز چتربازی به نام رایان که برادرانش را در جنگ از دست داده است به پشت خطوط دشمن می فرایند.

صحنه جنگی ساحل اوما ها در شروع فیلم در زمان خود بسیار مورد بحث نهاده شد. صحنه ای که 11 میلیون دلار هزینه در برداشت، از 40 بشکه خون جعلی برای آن استفاده شد و 1000 نفر را درگیر خود کرد. کارگردان فیلم استیون اسپیبلرگ عکس های گرفته شده توسط عکاس مشهور جنگ رابرت کاپا را مورد مطالعه قرار داد و برای صحنه نبرد نرماندی و در کل برای فراوری فیلم از آن استفاده کرد. کارگردان از زاویه دید لنز کاپا برای بیان واقعیت های عریان جنگ در فیلم خود بهره برده است.

6. حرامزاده های بی آبرو

عنوان اصلی: Inglourious Basterds

سال ساخت: 2009

کارگردان: کوئنتین تارانتینو

بازیگران اصلی: برد پیت، کریستوف والتس، مایکل فاسبندر

محصول: ایالات متحده آمریکا، آلمان

فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو یک کمدی سیاه جنایی است که در چند فصل روایت می گردد. اثری که با درون مایه هجو، طعنه و طنز تصویری خیالی را از جنگ دنیای دوم نشان می دهد. از جمله شخصیت های فیلم می توان از آلدو آپاچی (با بازی برد پیت)، هانس لاندا یا همان کلنل اس اس (با بازی کریستوف والتس) و دانی ملقب به خرس یهودی (با بازی الی راث) که در طول فیلم پرداخته می شوند اشاره نمود.

داستان فیلم مربوط به فرانسه اشغالی در دوره جنگ دنیای دوم است که در آن گروهی از سربازان آمریکایی- یهودی تصمیم می گیرند تعدادی از رهبران نازی را ترور نمایند. این تصمیم هم زمان با برنامه های انتقام جویانه یک صاحب سالن تئاتر پیش می رود. فیلم ضد قهرمانی جذاب دارد؛ چندین ژانر گوناگون را ترکیب می نماید؛ تاریخ را نه آنطور که اتفاق افتاده بلکه به شیوه تخیلی جایگزین می نماید و در نهایت مرز های میان درست و غلط را از میان می برد.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: فرادید
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9714

به "معرفی تماشایی ترین فیلم های سینمایی با موضوع جنگ جهانی دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تماشایی ترین فیلم های سینمایی با موضوع جنگ جهانی دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید