معجزه تبلیغات ریتارگتینگ در نجات کسب و کارها از نگاه گزارش سالانه یکتانت
به گزارش دوست بلاگ، یکتانت، بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین ایرانی گزارش سال 99 خود را به تازگی منتشر نموده است. این گزارش شامل نتایج کار و فعالیت های این مجموعه در سال 99 است. یکتانت بر اساس این گزارش تحلیل هایی مانند رفتار مخاطبین در برابر تبلیغات، نسبت CTR در انواع تبلیغات و مقدار تاثیر انواع تبلیغات ارائه داده است.

این گزارش و مقایسه آن با مبحث انواع تبلیغات و رفتار کاربران نتایج جالبی را نشان می دهد.
تبلیغات ریتارگتینگ، مبحثی است که این روزها در میان بازاریابان و صاحبان کسب و کار بسیار داغ بوده و افراد سعی دارند بتوانند به یاری آن اندازه سود و شناخته شدن برند خود را افزایش دهند.
با ما همراه باشید تا تاثیر تبلیغات ریتارگتینگ بر جذب مخاطب را با یاری آماری که یکتانت در گزارش سالانه خود ارائه داده است آنالیز کنیم.
جنگیدن برای پیدا کردن مشتری
این واقعیت را باید بپذیریم که دنیای مجازی تبدیل به کارزاری برای ربودن مشتری و فروش محصول کسب و کار خود شده است.
اگر بعد از پرداخت هزینه بسیار توانسته اید افراد زیادی را به سمت سایت خود بکشانید اما تعداد کمی از این بازدیدها به خرید تبدیل شده است، باید بدانید که شما به یک گنج عظیم دسترسی پیدا نموده اید اما هنوز روش بهره برداری از آن را به درستی فرا نگرفته اید.
در بازاریابی دیجیتال، صاحب کسب و کار با ذکاوت، با دنبال کردن مشتری خود، سعی می نماید در لحظه ای که فرد را در وبسایتی مرتبط با محصول خود دید فورا تبلیغات محصولات خود را در قالب های مختلف به او نشان بدهد. بدین ترتیب نام برند و محصول آن کسب و کار به مشتری یادآوری می گردد. به این روال ریتارگتینگ گفته می گردد. احتمال خرید این گروه از مشتری، بسیار بالا است.
اینگونه در نظر بگیرید فردی به اولین فروشگاه پوشاک وارد می گردد و از لباس خاصی در این مغازه خوشش می آید. حال برای اطمینان از خرید خود دوست دارد تا انتهای بازار چرخی بزند و حتی چند روزی برای این خرید وقت بگذارد. صاحب مغازه زیرک، کارت خود را به مشتری می دهد چون می داند احتمال برگشت این مشتری بسیار است. از این طریق می تواند رد پایی از نام و محل مغازه خود در فکر مشتری به جا بگذارد.
در گزارش سال 99 یکتانت اندازه CTR تبلیغات همسان در موبایل 0.09 درصد و در دسکتاپ 0.05 درصد است. درحالی که بر اساس همین گزارش، یکتانت اندازه CTR تبلیغات همسان ریتارگتینگ، در موبایل 0.18 درصد و در دسکتاپ 0.1 درصد اعلام نموده است. در دو تصویر زیر تفاوت دیگر تبلیغات را با تبلیغات بنری مشاهده می کنید:
میانگین CTR سرویس های یکتانت به تفکیک موبایل و دسکتاپ
میانگین CTR سرویس های ریتارگتینگ یکتانت به تفکیک موبایل و دسکتاپ
مشتری هایی که یک بار نام برند، محتوای سایت و محصولات شما را دیده اند و صفحه شما را بدون خرید ترک نموده اند، منابع ارزشمندی برای شما هستند. شما احتیاج دارید آن ها را مجدد پیدا نموده و یکبار دیگر نام برند خود را در پس فکر این افراد زنده کنید. بدین ترتیب احتمال فروش محصول به افرادی که قبلا در سایت شما چرخی زده اند و در پی محصولی خاص بوده اند بیشتر خواهد بود.
رشد و تاثیر اجرای کمپین های ریتارگتینگ از نگاه گزارش سالانه یکتانت
در سال گذشته با توجه به هزینه کم تبلیغات ریتارگتینگ و بازگشت هزینه آن، اندازه تبلیغات ریتارگتینگ نسبت به تبلیغات همسان، رشد چشمگیری داشته است.
طبق گزارش یک سال گذشته یکتانت، اندازهCTR در تبلیغات ریتارگتینگ، که بیانگر تعداد کلیک نسبت به نمایش بوده، 2 برابر CTR در تبلیغات عادی بوده است.
همین موضوع موجب شده تا افراد متخصص حوزه بازاریابی به اجرای کمپین های ریتارگتینگ علاقه مند شوند. در سال 98 تنها 13 درصد از کمپین های تبلیغاتی یکتانت، تبلیغات ریتارگتینگ بوده است. این در حالی است که در سال 99 از کل تبلیغات اجرا شده به وسیله یکتانت، 53 درصد آن در گروه کمپین های عادی و 47 درصد آن کمپین های ریتارگتینگ قرار گرفته است که نشان دهنده رشد چشمگیر این گروه از تبلیغات است.
در این مقاله به آنالیز تاثیرات هدفمند پرداختیم، شما می توانید نسخه کامل گزارش سالانه را در سایت یکتانت مطالعه کنید.
منبع: فراروگروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.