قهرمانی دختران کاراته کا در آسیا با 4 مدال، پسران در حسرت طلا ماندند

به گزارش دوست بلاگ، دختران کاراته کای تیم جوانان ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود خاتمه داده و عنوان قهرمانی را کسب کردند.

قهرمانی دختران کاراته کا در آسیا با 4 مدال، پسران در حسرت طلا ماندند

به گزارش خبرنگاران، هفدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جوانان(دختران) آسیا 2018 به میزبانی در اوکیناوای ژاپن در حالی عصر امروز (شنبه) 22 اردیبهشت 1397 به خاتمه رسید که تیم ملی دختران ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

صبح امروز، در بخش کاتای انفرادی دختران، حدیثه جمال توانست در مسابقه اول سه بر دو مقابل نماینده چین تایپه به پیروزی برسد. او در دور دوم با نتیجه سه بر دو به پونگ نئون از ویتنام باخت و در ملاقات رده بندی توانست پنج بر صفر مان سوملو از هنگ کنگ را شکست داد و به مدال برنز برسد.

اما در بخش کمیته مسابقات ابتدا در وزن 53- کیلوگرم، فاطمه خنکدار دراولین مبارزه خود مقابل گوینت گویان از ویتنام به تساوی یک بر یک رسید و با قانون سنشو او را از پیش رو برداشت. خنکدار در ادامه 9 بر صفر آبینارا راجنراین هندی را مغلوب کرد. سپس توانست 5 بر صفر دیلدورا آلیکولاوا نماینده ازبک را از پیش رو برداشته و فینالیست گردد. او در فینال سوچاواله کولاوانیچ از تایلند را 5 بر صفر برد و مدال طلای این رقابت ها را ازآن خود کرد.

در ادامه، مبینا حیدری کاراته کای وزن 59- کیلوگرم تیم دختران، در گام نخست 5 بر صفر ون لین از ویتنام را مغلوب کرد. سپس 6 بر یک کاویتا کاویتا از هند را برد و در مبارزه سوم با نتیجه 12 بر 2 کوکورو ساکاجی از ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت. او در فینال به مصاف نرانوچ تانگلینگ تایلندی رفت و 2 بر یک نتیجه را واگذار نموده به مدال نقره این وزن بسنده کرد.

همچنین در وزن 59+ کیلوگرم، نگین آلتونی 4 بر 2 گروشتی سونیل از هند را برد و در ادامه 3 بر یک سارا الامری از امارت را برد. آلتونی در مبارزه سوم 3 بر 2 مقابل هرا ایرناندا از اندونزی به پیروزی رسید و راهی فینال شد. او در فینال ساکورا ساواشیما از ژاپن را 3 بر یک برد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

اما در وزن 48- کیلوگرم لیلا برجعلی در اولین مبارزه 7 بر 2 مقابل رینکا تاهاتا از ژاپن باخت و در جدول شانس مجدد، در مبارزه اول 6 بر صفر فی وانگ از چین را برد و در مبارزه رده بندی 4 بر صفر مقابل آیکا اوکازاکی از تایلند باخت و به مدال نرسید.

مدال آوران ایران برای تیم ملی جوانان دختران:

کاتای انفرادی: حدیثه جمال(مدال برنز)

وزن 53- کیلوگرم، فاطمه خنکدار(مدال طلا)

وزن 59- کیلوگرم، مبینا حیدری(مدال نقره)

وزن 59+ کیلوگرم، نگین آلتونی(مدال طلا)

راهنمایی این تیم را سمانه خوشقدم به عنوان سرمربی در اختیار دارد.

اما صبح امروز، در بخش کاتای انفرادی پسران، پوریا همایون کاتاروی تیم ملی در ملاقات اول دراو پاندی از هند را پنج بر صفر از پیش رو برداشت. در بازی دوم الیس خدریف از قزاقستان را با همان نتیجه شکست داد. همایون در ملاقات سوم خود با حساب پنج بر صفر نتیجه را مقابل آئو فوندای ژاپنی واگذار کرد و در ملاقات رده بندی مقابل کوجیرو یونگ نیز با حساب پنج بر صفر باخت و از کسب مدال باز ماند.

در ادامه مسابقات امروز و بخش کومیته پسران، ابتدا علیرضا حیدری در وزن 55- کیلوگرم به مصاف للی شی چینی رفت که با تساوی 2 بر 2 در هانتی برنده ملاقات شد و در مبارزه دوم با حساب 2 بر صفر مقابل ارسیال محمد کارته کای اندونزی باخت. او در مرحله شانس مجدد دراو پاندی هندی را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و در مبارزه رده بندی، 3 بر 3 مقابل بیرجای شریتشال نپالی به تساوی رسید اما با رای داور برنده اعلام شد و مدال برنز این رقابت ها از آن خود کرد.

همچنین علیرضا فرجی نماینده وزن 61- کیلوگرم ایران توانست در گام نخست محمد الاسیری نماینده عربستان سعودی را 2 بر صفر شکست دهد اما در دومین مبارزه با حساب 4 بر 1 مقابل عبدالله حمد اردنی تن به شکست داد و راهی مرحله شانس مجدد شد. او ر این مرحله 8 بر صفر یائو چو نماینده چین را شکست داد و پس از حضور در مرحله رده بندی، حلیم آرلندی از کشور ماکائو را 3 بر 2 برد تا دومین مدال برنز پسران را به نام خود ثبت کند.

اما در وزن 68- کیلوگرم، ابوالفظل میرزایی توانست در مبارزه اول خود چانی هورن از کامبوج را با رای داوران از پیش رو بردارد تا در دومین مسابقه، یودا دی نماینده اندونزی را با حساب 4 بر 3 شکست دهد. او در ادامه ایو نورلانیک قرقیز را 9 بر صفر شکست داد و در بازی چهارم، با شکست 5 بر صفر تک لیونک نماینده ماکائو راهی فینال شد. او در فینال مقابل منصور باتیرگالی قزاق نتیجه را واگذار نموده و به مدال نقره رسید.

در وزن 76+ کیلوگرم نیز نوید محمدی در گام نخست 3 بر 2 علی اسماعیل اردنی را از پیش رو برداشت و در دومین مبارزه خود توانست، پاندیتا جی ال از اندونزی را 8 بر صفر شکست دهد. او در سومین مبارزه نیز با حساب 6 بر صفر مقابل شاخژوجان بویموخامدوف ازبک به پیروزی رسید. محمدی در فینال با حساب 5 بر 1 مقابل عمر الازمی عربستانی باخت و مدال نقره مسابقات را از آن خود کرد.

در خاتمه، حسین کابلی کاراته کای وزن 76- کیلورگم تیم ملی پسران توانست 7 بر 5 پرابو بارات از مالزی را شکست دهد. سپس 4 بر 1 مغلوب عاریف فادیلا از اندونزی شد. او در مبارزه شانس مجدد با شکست مقابل کاراته کای اندونزیایی از دور رقابت ها کنار رفت.

مدال آوران تیم ملی جوانان کاراته پسران:

وزن 55- کیلوگرم، علیرضا حیدری(مدال برنز)

وزن 61- کیلوگرم، علیرضا فرجی(مدال برنز)

وزن 68- کیلوگرم، ابوالفظل میرزایی(مدال نقره)

وزن 76+ کیلوگرم، نوید محمدی(مدال نقره)

راهنمایی این تیم را نیز مهران بهنام فر به عنوان سرمربی در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2074

به "قهرمانی دختران کاراته کا در آسیا با 4 مدال، پسران در حسرت طلا ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی دختران کاراته کا در آسیا با 4 مدال، پسران در حسرت طلا ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید