قهرمانان المپیکی علیه سلبریتی های مجازی

به گزارش دوست بلاگ، روزنامه شهروند: قهرمان واقعی یا قهرمان تقلبی؛ این عبارت های تازه شکل گرفته حالا به اصلی ترین دغدغه ورزشکاران در روزهای کرونایی و قرنطینه تبدیل شده و فضای مجازی را با هشتگ های زیادی در بر گرفته است. ماجرا از این قرار است که برخی ورزشکاران حرفه ای و آماتور با فالوورهای چند صدهزاری در صفحه های اینستاگرامی خود باعث عصبانیت قهرمانانی شدند که روی سکوهای جهانی و المپیک رفتند، اما تعداد دنبال کننده های آنها در فضای مجازی بسیار کمتر از قهرمانان مجازی است. در چنین شرایطی ایجاد کمپینی باعث اتحاد برخی از قهرمانان در برابر این پدیده شده؛ اگر چه در برخی موارد هم تفرقه به وجود آورده و واکنش برخی از ورزشکاران که مدال های جهانی و المپیک در کارنامه خود ندارند را در پی داشته است.

قهرمانان المپیکی علیه سلبریتی های مجازی

استارت کمپین با پست یوسف کرمی

یوسف کرمی، دارنده مدال برنز المپیک آتن، که این روزها به واسطه سرمربیگری در تیم ملی کرواسی در این کشور حضور دارد، با انتشار یک پست در اینستاگرام آغاز کننده یک کمپین علیه قهرمانان تقلبی بود. این قهرمان سابق تکواندو در بخشی از پست خود نوشت: نوجوان که بودم آرزوی من این بود تا در مسیری قرار بگیرم که به سطح قهرمانان بزرگ ورزش جهان برسم. برنده مدال طلای جهان و المپیک یعنی یک نفر در کره زمین. اسم شان معین است و تعدادشان هم خیلی کم است. اگر زمان نوجوانی من اینستاگرام وجود داشت و می دیدم که صدها قهرمان جهان داریم دیگر این رویا را نداشتم که زحمات شبانه روزی بکشم و به حدی برسم که از سکوی المپیک بالا بروم. الان هم وقتی نوجوانان در اینستاگرام می بینند که قهرمان جهان شدن خیلی معمولی و پیش پا افتاده است، انگیزه تمرینات سخت و رعایت انضباط ورزش حرفه ای را از دست می دهند.

کرمی با انتشار این پست هم از قهرمانان واقعی و هم از مردم خواست که هوشیار باشند و فریب این قهرمانان تقلبی را در اینستاگرام نخورند. او با دعوت از چند قهرمان ورزشی دیگر خواست که این کمپین ادامه دار باشد.

رونمایی از قهرمانان تقلبی!

نه تنها دعوت یوسف کرمی از سوی قهرمانان واقعی جهان و المپیک با استقبال روبرو شد بلکه کمپین دیگری هم از سوی برخی از ورزشکاران و خبرنگاران در فضای مجازی به راه افتاد که قهرمانان تقلبی را معرفی کنند! در روزهای اخیر فضای مجازی در بین ورزشی ها پر شده بود از عکس صفحات کسانی که خودشان را در اینستاگرام قهرمان جهان معرفی کردند اما اسم شان به گوش خبرنگاران و سایر ورزشکاران هم نخورده بود! جالب اینکه تعدادی از این افراد با انتشار تصاویری از مسابقات سطح پایین و فعالیت در اینستاگرام توانسته اند، بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده داشته باشند. این در حالی است که خیلی از قهرمانان المپیک در ایران کمتر از 100 هزار نفر در اینستاگرام دنبال کننده دارند.

کار به دعوای مجازی کشید

با اینکه خیلی از ورزشکاران ملی پوش در رشته های مختلف به دعوت یکدیگر برای مقابله با قهرمانان تقلبی و ارزش بالای قهرمانان واقعی جواب مثبت دادند، اما از سوی دیگر برخی از ورزشکاران ملی پوش هم که مدال جهانی و المپیک ندارند، از فخر فروشی قهرمانان ناراحت و عصبانی هستند. کامنتی از فروغ عباسی، ملی پوش اسکی ایران، که پرچمدار کاروان ایران در المپیک زمستانی هم بوده، منتشر شد که در واکنش به پست و استوری های اخیر برخی از قهرمانان بود. عباسی در این کامنت مدال را ملاکی برای قهرمان واقعی بودن نمی داند و از نظر او اخلاق و رفتار یک ورزشکار است که می تواند از او یک قهرمان واقعی بسازد. این موضوع نشان می دهد علاوه بر اتحاد تعدادی از ورزشکاران، ممکن است اتفاقات اخیر باعث ایجاد تفرقه هم شود.

فروغ عباسی، ملی پوش اسکی ایران

تأثیر قرنطینه روی رفتارهای مجازی ورزشکاران

دوران قرنطینه و خانه نشینی ورزشکاران ایرانی تا چند روز دیگر تقریبا سه ماهه می شود؛ اتفاقی که به شدت روی فعالیت های مجازی آنها تأثیرگذار بوده است. از لایوهای پرتعداد ورزشکاران تا همین ماجرای تشکیل کمپین برای مقابله با قهرمانان تقلبی در فضای مجازی؛ فعالیت هایی است که ورزشکاران اگر در اردوی تیم های ملی حاضر بودند، شاید وقتی برای پرداختن به آنها نداشتند. بدون شک شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ورزشکاران باعث اختلافات مجازی زیادی هم شده که بعدا اثرات آن معین می شود.

اتفاقا زهرا نعمتی، قهرمان تیراندازی با کمان، در دو دوره پارالمپیک که همواره فعالیت های اجتماعی زیادی هم داشته و در سطح جهان هم جوایزی دریافت کرده، به همین موضوع اشاره کرده که قهرمانان واقعی تا قبل از کرونا فرصت چندانی برای رسیدگی به فضای مجازی نداشتند چون دائما در طول سال در اردوها و مسابقات مختلف بودند. حتی بارها شاهد بودیم که سرمربیان تیم های مختلف در رده های ملی و باشگاهی بازیکنان خود را برای دسترسی به فضای مجازی قبل از مسابقات محدود می کنند. البته زهرا نعمتی که 44 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد، همچنان مثل برخی دیگر از ورزشکاران عزم راسخی برای روکردن دست قهرمانان تقلبی و ترغیب مردم برای دنبال نکردن این افراد دارد .

زهرا نعمتی، قهرمان پارالمپیک تیراندازی با کمان

انتها کرونا آغاز آرامش دوباره در ورزش

به نظر می رسد انتها کرونا با آغاز آرامش دوباره در ورزش ایران مصادف خواهد بود. از آنجا که در سال های اخیر همواره در استفاده از فضای مجازی حتی در زمینه ورزش با مسائل زیادی دست وپنجه نرم کردیم، شاید حدس این موضوع آسان باشد که در دوران قرنطینه و استفاده بیشتر از فضای مجازی شاهد جنجال های بیشتری خواهیم بود. هیچ کس حمله به صفحه مسی، رونالدو و داوران خارجی فوتبال را فراموش نکرده اما به نظر می رسد دوران قرنطینه باعث شده هر روز یکی از این جنجال ها در فضای مجازی برای ورزش ایران رخ دهد. پس باید امیدوار باشیم هر چه زودتر ورزشکاران از دوران قرنطینه خارج شده و به تمرینات و مسابقات برگردند تا به جای هیجان مجازی مثل گذشته از هیجان واقعی ورزش لذت ببریم.

منبع: برترین ها
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5733

به "قهرمانان المپیکی علیه سلبریتی های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانان المپیکی علیه سلبریتی های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید