غیر عادی ترین ساحل جهان: ساحل سیاه هاوایی!

به گزارش دوست بلاگ، ساحل سیاه هاوایی | Oneuli Beach

شاخه ای از گردشگری در جهان وجود دارد که به گردشگری ساحل و آفتاب (Beach & Sun) معروف است. در این نوع از توریسم، گردشگران برای تماشا سواحل و استفاده از امکانات ساحلی به کشورهای گوناگونی سفر می نمایند که زیباترین ساحل ها را در خود جای داده اند. اما آیا گردشگر ها حاضر هستند که به ساحلی عجیب و غیر معمول بروند؟ یکی از متفاوت ترین ساحل هایی که در جهان وجود دارد، ساحل سیاه هاوایی می باشد که به علت رنگ مشکی شن هایش به این نام معروفیت یافته است. رنگ جالب این ساحل باعث شده که افراد زیادی مشتاق بازدید آن شوند و صنعت گردشگری رفته رفته در آن رونق یابد. در ادامه همراه با خبرنگاران باشید تا با هم در خصوص ساحل سیاه هاوایی بیشتر بدانیم.

غیر عادی ترین ساحل جهان: ساحل سیاه هاوایی!

مقدمه ای بر ساحل سیاه هاوایی

این ساحل جالب در جاده نه چندان شلوع ماکنا آلانوی در جنوب مائوی و در کنار خط ساحلی ماکنا واقع شده است. این ساحل که هنوز آنقدرها هم معروفیت پیدا ننموده، یکی از جالب ترین ساحل هایی است که در جهان موجود می باشد. درست است که این ساحل را به عنوان ساحل خلوت می نامیم اما آنقدر زیبا است که برای یک بار هم که شده باید از آن تماشا کنید. اونئولی (Oneuli) که نام این ساحل است به معنی شن های سیاه است که به این موضوع اشاره دارد که این ساحل با دیگر سواحل موجود در جهان فرق دارد و علت آن هم رنگ سیاهش می باشد.

علاوه بر شن های سیاه رنگ، صدف های ریز و خرد شده ای که به وسیله موج های سهمگین وارد ساحل سیاه هاوایی شده، جذابیت آن را دوچندان نموده اند. اگر شما عاشق صخره های مرجانی هستید، این ساحل درست همان جایی است که بعضی از جالبترین آن ها را پیدا خواهید کرد. لاکپشت های دریایی سبز یا به زبان محلی honu، یکی دیگر از جاذبه های این ساحل است که به راحتی می توانید آن ها را در کنار ساحل با کمی جستجو مشاهده کنید.

ساحل سیاه بعلاوه به خاطر پتانسیل آن برای اسنورکلینگ و غواصی (در بخش شمالی آن) مناسب است. البته برای شنا این قسمت از دریا را چندان پیشنهاد نمی کنیم، چرا که با صدف های تیز پر شده است. شما بعلاوه می توانید یکی از فعالیت های آبی هیجان انگیز یعنی کایاک سواری را در این ساحل تجربه کنید.

جزییات

ساحل سیاه هاوایی، بخشی از پارک استانی ماکنا (Makena State Park) می باشد که در بخش وایلیا دیده می شود و دارای یکی از ویژگی های برتر جغرافیایی است که می توانید در بسیاری از قسمت ها آن را مشاهده کنید. همانطور که گفته شد نام این ساحل در زبان هاوایی به معنی شن های سیاه است که می توانید در بخش هایی از این ساحل مخصوصا در Wainapanapa State Park مشاهده کنید.

برخلاف سواحل معمولی که شن های آن ها از صدف و مرجای های آبی به مرور زمان به وجود آمده، شن سیاه از لاوای زمینی تشکیل شده است. در ساحل سیاه هاوایی این داستان جالب زمین شناسی درست مقابل چشم شما قرار داده شده است؛ شن و ماسه از یک قسمت بزرگ از بخش puu درست شده که به طور چشمگیری به وسیله اقیانوس قطع می شود. علاوه بر اینکه در این ساحل به وضوح نشان داده می شود که چگونه این نوع شن و ماسه تشکیل می شود، لایه هایی که در معرض لعاب و گدازه هستند، بعلاوه فرصتی غیر معمول برای مشاهده تشکیل مخروط های خاکستر را فراهم می نماید.

این ساحل با لایه پهنی از شن های سیاه پر شده است، اما هرچه که به آب نزدیک تر شوید، این شن ها رفته رفته محو می شوند و جای خود را به لاوای سخت می دهند. نبود شن های نرم معمول در این ساحل، با اینکه برای آن هایی که عادت به سواحل نرم و ماسه ای دارند کمی عجیب به نظر می رسد و شاید نتوانند در آن شنا نمایند، اما همانطور که گفته شد، اینجا را محل بسیار خوبی برای ورزش اسنورکلینگ می نماید. وجود این صخره های مرجانی و لاوایی برابر است با انواع و اقسام موجودات دریایی که تماشا آن ها بسیار هیجان انگیز و فرق دارد.

Puu Olai که به بخشی از این ساحل گفته می شود به معنی تپه های زمین لرزه است. طبق تاریخ هاوایی، اینجا مکانی بوده که زمین لرزه و آتشفشان اتفاق افتاده است. کارشناسان به وجود آمدن این ساحل را در دهه 1700 تخمین می زنند با این حال هنوز هم این تاریخ ثابت نشده است و تحقیقات متفاوتی روی تاریخ تشکیل ساحل سیاه هاوایی در حال اجرا است. از آنجایی که مردم هاوایی زبان نوشتاری برای خود نداشتند، بعضی از این تحقیقات به داستان هایی برمی شود که نسل به نسل گفته شده است.

این منطقه بعلاوه در کنار تالاب مالواکا قرار گرفته که به این بخش از تالاب Puu Olai می گویند. اخیرا روی این تالاب، تمرکزی اجرا شده تا به عنوان محلی برای بازگشایی یک استخر ماهی قدیمی در فاصله نه چندان دور از ساحل به کار رود.

نشانه های اطلاعاتی در قسمت پارکینگ برای شرح آنچه وجود دارد، نصب شده است که برای شما اطلاعات مهمی از این منطقه حفاظت شده، نظیر شرحاتی در خصوص پرنده های در معرض انقراضی که ممکن است در ساحل سیاه هاوایی مشاهده کنید، ارائه می دهد. علاوه بر آن، یک جهت طبیعت گردی تا بالای مخروط خاکستر معروف این ساحل وجود دارد که البته پیاده روی در آن چندان راحت نیست و پیشنهاد می شود که با یک راهنما به آن مراجعه کنید. البته مناظری که از بالای مخروط مشاهده می کنید، بسیار نفس گیر و زیبا هستند که حتما ارزش تماشا دارند.

اگر می خواهید از ساحل سیاه هاوایی تماشا کنید، این مژده را به شما می دهیم که این ساحل چندان شلوغ نیست و می توانید علاوه بر لذت بردن بسیار زیاد از آن، عکس های بسیار خوبی بگیرید و برای همواره این لحظات را در فکر خود ثبت کنید. در نقشه زیر می توانید موقعیت این ساحل را مشاهده و در صورت احتیاج در تلفن همراه خود، نشانه گذاری کنید.

منبع: htourshawaii.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13158

به "غیر عادی ترین ساحل جهان: ساحل سیاه هاوایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیر عادی ترین ساحل جهان: ساحل سیاه هاوایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید