ضرورت اجرای طرح بازآفرینی مجموعه مفخم بجنورد

به گزارش دوست بلاگ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی و توسعه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم یکی از پروژه های اولویت دار و از ضروریات مرکز استان در حوزه گردشگری است، بر لزوم نگاه توسعه محور و هم افزایی تمام دستگاه ها برای تحقق این پروژه تأکید کرد.

ضرورت اجرای طرح بازآفرینی مجموعه مفخم بجنورد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان خراسان شمالی، محسن محمدی عصر روز دوشنبه 13 مردادماه 99 ضمن بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد، در جلسه ای که با همین موضوع در تالار عمارت مفخم و با حضور مدیران و نمایندگانی از دستگاه های مرتبط استان تشکیل شد، حضور یافت.

او در این نشست اظهار کرد: طرح احیا و بازآفرینی مجموعه مفخم بجنورد یکی از پروژه های شاخصی است که اهمیتی در سطح ملی دارد، بنابراین تمام دستگاه های مرتبط با این موضوع باید با نگاه مثبت و توسعه محور برای اجرایی شدن آن کوشش نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی به دلیل ویژگی های طبیعی و موهبت های خدادادی، ظرفیت خوبی برای جذب توریست دارد که استفاده احسن از این ظرفیت و معرفی استان، ضرورت وجود فضاهای توریستی و شاخص را می طلبد.

او با بیان اینکه عزم مصمم برای اجرای این پروژه وجود دارد اضافه نمود: نگاه مثبت و همدلی دستگاه های اجرایی در کنار میراثفرهنگی می تواند پروژه ای را رقم بزند که توسعه استان را به همراه دارد.

محمدی در پاسخ به پیشنهادها و نظرات اعضای جلسه در مورد تملک زمین های مورد احتیاج در این طرح نیز اظهار کرد: هیچ دستگاهی متضرر نخواهد شد و در نهایت مردم نیز از فضای توریستی و درمانی مناسب تر و شایسته تری برخوردار خواهند شد.

او خطاب به مدیران دستگاه هایی که در این زمینه احتیاجمند اخذ تصمیماتی در حوزه سازمانی و ملی خود هستند، گفت: مکاتبات هرچه سریع تر انجام و بر مبنای ضرورت اجرای طرح، امور را تا رسیدن به نتیجه مثبت پیگیری نمایند.

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان شمالی نیز در این نشست بابیان این که با اجرای این طرح به دنبال ایجاد یک برند برای استان هستیم، عنوان نمود: ارتقای هویت تاریخی و فرهنگی، تقویت عناصر شاخص معماری مجموعه تاریخی، افزایش سرانه های فرهنگی و توریستی و نیز هویت بخشی تاریخی و فرهنگی به مرکز استان خراسان شمالی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6246

به "ضرورت اجرای طرح بازآفرینی مجموعه مفخم بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اجرای طرح بازآفرینی مجموعه مفخم بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید