ضربه کرونا به سالمندان انگلیس؛ مرگ و میر در خانه های سالمندان از بیمارستان ها بیشتر شد

به گزارش دوست بلاگ، طبق آنالیز های واحد آمار دانشگاه کمبریج، تعداد افرادی که در خانه های سالمندان بریتانیا بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند بیشتر از آمار مرگ و میر هایی است که بر اثر کرونا در بیمارستانهای این کشور رخ می دهد.

ضربه کرونا به سالمندان انگلیس؛ مرگ و میر در خانه های سالمندان از بیمارستان ها بیشتر شد

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا در باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالیکه انگلیس در صدد است امروز بعدازظهر (چهارشنبه)، آمار حقیقی قربانیان کرونا را در این کشور منتشر کند، آنالیز های واحد آمارشناسی دانشگاه کمبریج نشان می دهد تعداد افرادی که هم اکنون بر اثر کرونا در خانه های سالمندان فوت می نمایند بیشتر از بیمارستان ها است.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، این آمار حیرت آور روز گذشته (سه شنبه) بعد از آن مطرح شد که دفتر آمار ملی انگلیس با انتشار داده های هفتگی خود نشان داد که هزاران نفر بر اثر کرونا در خارج بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند و تا چندین هفته بعد از مرگشان در آمار و ارقام فوتی های کرونا شمارش نمی شوند.

آمار و ارقام جدید که توسط کمیسیون کیفیت مراقبت (CQC) جمع آوری شده نشان می دهد که خانه های سالمندان و بیمارستان های انگلستان در حال حاضر روزانه حدود 400 مرگ مرتبط با کووید-19 را اعلام می نمایند.

طبق این گزارش، در حالیکه مرگ و میر ناشی از کرونا در بیمارستان های انگلیس به صورت تدریجی در حال کاهش است، اما احتمالاً خانه های سالمندان همچنان در عمق بحران قرار دارند.

با اینحال، مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس شب گذشته قول داد که وزارت بهداشت آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در خانه های سالمندان را از امروز به صورت روزانه اعلام کند و این به مفهوم آن است که ظرف چند روز آینده، در مورد مرگ و میر در خانه های سالمندان شفاف سازی می گردد.

طبق این گزارش، عمق بحران کرونا در خانه های سالمندان بریتانیا به واسطه فقدان آزمایشات تشخیصی روزانه تعیین نیست و این به مفهوم آن است که احتمالاً هزاران سالمند مستقر در خانه های سالمندان بدون آنکه بیماری آنها تشخیص داده گردد، جان خود را از دست داده باشند.

پروفسور کارل هنگان یکی از کارشناسان پزشکی دانشگاه آکسفورد که آمار دولتی را مطالعه می نماید، معتقد است که دستکم یک سوم از خانه های سالمندان بریتانیا از معضل شیوع کرونا رنج می برند.

این اخبار در حالی منتشر شده است که کارشناسان بهداشت و درمان بسیار به موقع و اواخر ژانویه یا اوایل فوریه (بهمن و اواسط اسفند ماه) و در همان اوایل شیوع کرونا به دولت انگلیس درباره خطری که متوجه خانه های سالمندان است، هشدار داده بودند اما اقدامات کافی برای محافظت از آنها صورت نگرفته است.

کمیته کیفیت مراقبت بیان کرد که تنها در بازه زمانی 10 تا 24 آوریل (22 فروردین تا 5 اردیبهشت ماه، مجموع چهار هزار و 343 مرگ تأیید شده بر اثر کرونا یا مرگ مشکوک به کرونا در خانه های سالمندان انگلیس انجام شده است.

آمار روز گذشته دفتر آمار ملی انگلیس نشان می دهد که بیش از یک چهارم از تمامی مرگ و میرهای ناشی از کرونا در خارج از بیمارستان ها انجام شده است و تا 17 آوریل (29 فروردین ماه)، از مجموع 19 هزار و 112 مرگ مرتبط با کرونا در انگلیس، چهار هزار و 316 مورد مرگ و میر مرتبط با کرونا در خارج از بیمارستان بوده است.

طبق این گزارش، تقریباً سه چهارم از افرادی که در خانه های سالمندان زندگی می نمایند از بیماری زوال عقلی رنج می برند و همین امر آنها را تا حد زیادی در مقابل کرونا حساس می نماید و بسیاری دیگر از آنها مسائل جسمانی وخیمی دارند.

طبق این گزارش، در بازه زمانی 13 مارس و 17 آوریل (27 اسفند 98 تا 17 فروردین 99) تعداد افرادی که به دلایل مختلف در خانه های سالمندان انگلیس جان خود را از دست دادند، تقریباً سه برابر شد و از دو هزار و 500 نفر به هفت هزار و 300 نفر رسید. اما علت مرگ دو هزار و 50 نفر کرونا اعلام شد اما آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کرونا بیشتر بوده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، تا به امروز دستکم سه میلیون و 154 هزار و 85 نفر در سراسر دنیا به کرونا آلوده شده اند و 218 هزار و 764 نفر نیز جان خود را از دست داده اند و اگلیس با 161 هزار و 145 مورد ابتلا و 23 هزار و 660 مورد فوتی، بعد از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه در رده پنجم کشورهای دنیا با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا واقع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4190

به "ضربه کرونا به سالمندان انگلیس؛ مرگ و میر در خانه های سالمندان از بیمارستان ها بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه کرونا به سالمندان انگلیس؛ مرگ و میر در خانه های سالمندان از بیمارستان ها بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید