شرکت های توسعه دهنده پروژه های متن باز حمایت می شوند

به گزارش دوست بلاگ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های توسعه دهنده پروژه های متن باز که طرحی در سطح بازارهای جهانی ارائه نمایند، حمایت می نماید.

شرکت های توسعه دهنده پروژه های متن باز حمایت می شوند

به گزارش خبرنگاران، ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قصد اجرای یک برنامه حمایتی از شرکت های خصوصی دارای پروژه های متن باز با هدف تشویق تحقیق و توسعه مشارکتی در مقیاس جهانی و بین المللی سازی فعالیت های توسعه ای شرکت های دانش بنیان و تسهیل ورود به بازارهای جهانی این محصولات را دارد.

معمولا پروژه های متن باز بین المللی، سطح نوآوری بالایی دارند و عمق فناوری در شرکت های دارای چنین طرح هایی به نسبت سایر شرکت ها بیشتر است. به همین علت شرکت های متقاضی در این فراخوان باید حتما پروژه هایی در سطح بین المللی و ترجیحا به صورت مستقل داشته باشند و حمایت به مقدار پیروز بودن پروژه متن باز نسبت به سایر پروژه های متن باز بین المللی انجام خواهد شد.

این طرح ها در صورت دارا بودن شرایطی چون ایجاد و نگهداری از یک پروژه متن باز فعال در پلتفرم های بین المللی نظیر گیت هاب، مشارکت توسعه دهنده یا توسعه دهندگان خارج از تیم اصلی پروژه، آخرین تغییرات حداکثر مربوط به 6 ماه اخیر، رشد قابل قبول جامعه مرتبط با این پروژه، تعداد ارجاعات، تعداد کل بازدیدها، تعداد بازدیدنمایندگان و داشتن برنامه برای توسعه و رشد محصول می توانند از این حمایت ها برخوردار شوند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند تا 14 آبان ماه 1400 به آدرس اینترنتی https://ictc.isti.ir/ مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12026

به "شرکت های توسعه دهنده پروژه های متن باز حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های توسعه دهنده پروژه های متن باز حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید