روسیه 15 نیروگاه اتمی نو می سازد

به گزارش دوست بلاگ، مدیرعامل شرکت دولتی روس اتم گفت که قرار است تعداد رآکتور های هسته ای تقریبا در تمام نیروگاه های این کشور افزایش یابد.

روسیه 15 نیروگاه اتمی نو می سازد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشا تودی، الکسی لیخاچف، مدیرعامل شرکت روس اتم روسیه گفت که قرار است تعداد واحد های هسته ای در بیشتر نیروگاه های این کشور افزایش یابد.

وی گفت: روسیه می خواهد به صورت تدریجی رآکتور هایی که در دهه 1970 میلادی و در زمان شوروی ساخته هشده را از مدار خارج کند و قرار است 15 واحد تازه تا سال 2035 جایگزین آن ها گردد.

وی که هم اکنون برای شرکت در مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی به وین اتریش سفر نموده ادامه داد: برنامه ما این است که رآکتور های تازه را در نیروگاه های کنونی بسازیم و واحد های تازهی را هم به آن ها اضافه کنیم. قرار است هر کدام از این واحد ها 1200 مگاوات ظرفیت فراوری نیرو داشته و رآکتور های نسل سوم به بعد در آن ها نصب گردد.

لیخاچف تأکید کرد: تصمیم گیری هایی هم در باره ایجاد نیروگاه های کوچک هسته ای در روسیه گرفته شده و فرایند اجرای آزمایشی آن ها شروع شده است که قرار است این نیروگاه ها در بعضی موارد روی کشتی ها سوار شده و به منطقه ها دوردست روسیه اعزام شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11574

به "روسیه 15 نیروگاه اتمی نو می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 15 نیروگاه اتمی نو می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید