روایتی دلهره آور از یک قتل ، بهت تماشاگران در سالن تاریک لانچر5

به گزارش دوست بلاگ، در فضایی که علاقمندی به اجرای نمایش های فرم گرا با ذائقه روز نویسندگان و کارگردانان تئاتر همخوانی دارد، نمایش قصه گوی لانچر5 با بازی های تاثیرگذار دست روی موضوعی گذاشته که همچنان در جامعه تابو محسوب می گردد.

روایتی دلهره آور از یک قتل ، بهت تماشاگران در سالن تاریک لانچر5

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، لانچر 5 یکی از نمایش هایی است که این روزها در مجموعه ایرانشهر به روی صحنه رفته و توانسته مخاطبان فراوانی را با خود همراه کند. در پادگانی نظامی 3 تیراندازی به فاصله زمانی یک ماه منجر به مرگ 3 سرباز شده است. به دلیل اهمیت این موضوع، سروان شایکان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل، مامور حل و فصل این پرونده می گردد. این خلاصه ای از داستان نمایش لانچر 5 به نویسندگی و کارگردانی مسعود صرامی و پویا سعیدی، با بازی درخشان امیر نوروزی و گروهی از بازیگران جوان این گروه نمایشی است که با ریتمی مناسب، حدود 2 ساعت و نیم تماشاگران را پای این نمایش می نشاند.

امیر نوروزی در نقش سروان شایگان در لانچر 5 ترکیبی از وجدان، وظیفه و دیکتاتوری و به قول خودش نقش یک مردی عقده ای را به خوبی ایفا می نماید. آرامش و شوخی های او با سربازان، حجم بالای شکنجه، خشونت و سیلی های مداومی که شایگان به گوش سربازان عبدی و کمالی می نوازد، تماشاگر را با بهتی عمیق به ترس و سکوت وا می دارد. بازپرسی از عبدی نقطه عطف نمایش است. نمایشی که 2 پرده اول خود را با طنز و کمدی جلو می برد و در پرده آخر برای بافتن حقیقت، تراژدی می آفریند تا تماشاگر را بعد از خاتمه نمایش هم ساعت ها به فکر وا دارد.

نمایش با آویختن عکس محمدرضا شاه پهلوی به دیوار، خبر از وقوع این اتفاقات در آن زمانه تاریخی می دهد، ولی به نظر می رسد که این صحنه فقط با هدف دور زدن ممیزی ها بوده و این اتفاقات با زمان حال ارتباط قابل فهمی دارد. پادگانی که در این نمایش می بینیم با سربازانی با لهجه های مختلف، نماد جامعه ای است که مردم در جبر آن جامعه گرفتار شده اند و تنها با مرگ خود می توانند از آن رها شوند.

این نمایش از 5 دی تا 26 اسفند در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، ساعت 17 میزبان علاقمندان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3535

به "روایتی دلهره آور از یک قتل ، بهت تماشاگران در سالن تاریک لانچر5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی دلهره آور از یک قتل ، بهت تماشاگران در سالن تاریک لانچر5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید