رهن خانه حیاط دار در تهران به چه میزان بودجه احتیاج دارد؟

به گزارش دوست بلاگ، درزمانی نه چندان دور که آپارتمان ها تازه در بین مردم جا افتاده بودند، بیشتر مردم دلشان می خواست خانه های عظیم و ویلایی خود را رها نموده و مزه زندگی در آپارتمان های لوکس و مرتفع را بچشند. به همین دلیل و به دلیل افزایش جمعیت در شهرها و کمبود اراضی مسکونی، آپارتمان نشینی به سرعت رواج یافت و در مدت زمان کوتاهی آسمان خراش ها و آپارتمان های زیادی ساخته شد. اما خیلی زود مردم دریافتند که در این خانه های چهارگوش، دیگر آن اختیار و آزادی عمل قبلی را نداشته و باید به نوعی در چهارچوب های خاصی زندگی نمایند. به همین دلیل است که عده ای از خانه های آپارتمانی فرار نموده و دلشان می خواهد به خانه های حیاط دار برگردند و آرامششان را از سر گیرند.

رهن خانه حیاط دار در تهران به چه میزان بودجه احتیاج دارد؟

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خوشبختانه در شهر تهران هنوز هم خانه های حیاط دار به وفور یافت می شوند و کسانی که دلشان می خواهد در این گونه خانه ها زندگی نمایند، می توانند یکی از خانه های دل باز و پر آرامش را خریداری نموده یا اقدام به رهن خانه حیاط دار در تهران نمایند.

اما شاید احتیاج باشد که در این باره کمی اطلاعات به دست بیاورید و بدانید که با بودجه ای دارید می توانید در کدام منطقه تهران به جست وجوی رهن خانه حیاط دار بپردازید. قبل از هر چیز در ادامه معنای رهن خانه و نحوه محاسبه آن را به طور کامل برایتان توضیح می دهیم.

رهن خانه چیست؟

گاهی اوقات صاحب خانه به دلایلی پول لازم دارد. ممکن است بدهی داشته باشد. شاید در پروژه ای سرمایه گذاری نموده و برای مدت کوتاه به پول درشتی احتیاج دارد یا هر دلیل دیگری. اما از طرفی تمایلی هم ندارد که خانه اش را بفروشد. در این شرایط معمولاً صاحب خانه ها به دنبال مشتری می گردند تا خانه شان را رهن کامل دهند.

رهن خانه به نوعی اجاره گفته می گردد که در آن مستأجر هنگام عقد قرارداد مبلغ زیادی را به عنوان رهن خانه، در اختیار موجر می گذارد و در عوض دیگر ماه به ماه اجاره ای پرداخت نمی کند. این مبلغ تا خاتمه قرارداد نزد موجر باقی می ماند و پس از اتمام قرارداد تمام و کمال به مستأجر برگردانده می گردد.

در نگاه اول این نوع اجاره به نفع مستأجر است. چون دیگر احتیاجی به پرداخت ماهانه مبلغی به عنوان اجاره نیست و از طرفی در انتهای قرارداد، پولش به او برگردانده می گردد. درواقع رهن خانه شبیه این است که پولتان را در بانک سرمایه گذاری کنید و سود پولتان را به موجر بدهید. با این تفاوت که تا خاتمه قرارداد حق ندارید دست به اصل پولتان بزنید.

رهن خانه مثل یک شمشیر دو لبه است. هنگام تخلیه خانه چون موجر باید تمام پولتان را، که مبلغ قابل توجهی هم هست، به صورت نقدی به شما بپردازد و از آنجا که امکان دارد او پول را در این مدت خرج نموده باشد و هنگام سررسیدِ قرارداد حسابش خالی باشد، دست شما به عنوان مستأجر برای چانه زدن بر سر تمدید قرارداد و میزان احتاقتصادی افزایش مبلغ رهن بازتر است.

بعدازاینکه به معنای کامل اینکه رهن خانه چیست پی بردید، باید نحوه محاسبه رهن خانه را برایتان توضیح دهیم.

مانند هر نقطه دیگری در تهران قیمت خانه در هرکدام از مناطق مختلف تهران با یکدیگر متفاوت است. بسته به اینکه در کدام محله به جست وجوی رهن خانه حیاط دار در تهران بپردازید، قیمت ها متفاوت است. در ادامه قصد داریم تا کمی حدود قیمت رهن خانه حیاط دار در تهران را برایتان قرار دهیم تا با آگاهی کامل از قیمت های روز به دنبال رهن خانه در تهران باشید.

رهن خانه حیاط دار در جنوب تهران

شهر تهران در چندین دهه اخیر گسترش فراوانی داشته است، به طوری که از چهار محله به 376 محله توسعه یافته و به کلان شهر عظیمی تبدیل شده است. امروزه قیمت حدودی خانه ها با توجه به چهار جهت اصلی در تهران معین می گردد.

البته در عصر حاضر به دلیل وجود خطوط مترو و اتوبوس در تمام نقاط شهر تهران، اختلاف امکانات رفاهی در مناطق مختلف به حداقل رسیده است، اما هنوز هم اختلاف قیمت ملک در نقاط مختلف وجود دارد. به دلیل قیمت کم ملک در جنوب تهران، شما قادر خواهید بود در محله های مشیریه، شهرک مسعودیه، افسریه، خانی آباد نو، نازی آباد، یاخچی آباد، امیربهادر، آذری، اتابک، خراسان، خزانه فلاح، خزانه بخارایی، شاپور، مولوی، سیروس، دروازه غار، جوادیه، یافت آباد، منیریه، امیریه، شوش، بازار تهران، شهرری، کوی سیزده آبان، دولت آباد، شهرک رسالت، بازار چینی فروش ها، کیانشهر، بازار موبایل و مبل ایران، اقدام به رهن خانه ارزان در تهران کنید.

این محله ها تمامی محله های جنوب تهران را تشکیل می دهند که حدود قیمت خانه در این مناطق بین یک تا پنج میلیون تومان هست و شما به راحتی می توانید با داشتن متراژ خانه موردنظر، میزان رهن خانه را محاسبه کنید. به طور مثال تصور کنید یک خانه حیاط دار در تهران، با متراژ 100 متر دریکی از محله های جنوب تهران، متری سه میلیون تومان قیمت دارد. بنابراین شما برای رهن این خانه باید حدود پنجاه تا هفتادوپنج میلیون تومان با توجه به قدمت خانه هزینه کنید.

مورد رهن خانه ارزان در تهران، در محله های جنوب تهران به وفور یافت می گردد و مناسب کسانی است که به هیچ عنوان دلشان نمی خواهد اجاره پرداخت نمایند. اما از طرفی هم مبلغ کمی برای رهن خانه در تهران در اختیار دارند. البته این حدود قیمت گفته شده مربوط به خانه های حیاط دار و ویلایی است و آپارتمان ها در این محله های قیمت متفاوتی دارند.

رهن خانه حیاط دار در شرق تهران

شرق تهران محدوده ای از تهران است که در شرق این شهر و نواحی متمایل به آن قرار گرفته است. در تهران علاوه بر تقسیمات منطقه ای از لحاظ عموم و همچنین ادارات و مراکز دولتی، تهران به مناطق شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز و نظایر آن تقسیم می گردد.

مناطق 4، 8، 13 و 14 و 15 در شرق تهران جای دارند و مناطق 3، 7 و 12 متمایل به شرق تهران هستند. شرق تهران را محله های تهران نو، تهران پارس، نارمک، شهرک امید، شهرک ویلایی زیتون، سرخه حصار، پیروزی، گرگان، وحیدیه، کالاد، شمس آباد، حکیمیه، نیروی هوایی، نظام آباد، مجیدیه، حشمتیه، منصورآباد تشکیل می دهند.

قیمت رهن خانه و املاک در شرق تهران به ارزانی جنوب تهران نیست و مانند محله های جنوب نمی توان اقدام به رهن خانه های ارزان در تهران کرد، اما شرق تهران قیمت مناسب تری نسبت به شمال و غرب تهران دارد و در کفه تعادل ترازو جای گرفته است. قیمت هر مترمربع خانه حیاط دار در شرق تهران از سه میلیون تومان شروع شده و تا ده میلیون هم می رسد.

متوسط قیمت رهن خانه در شرق تهران با در نظر دریافت یک خانه 100 متری، باقیمت هر مترمربع شش میلیون تومان، بین صد تا صد و پنجاه تومان هست. البته بازهم این قیمت ها وابستگی به قدمت ملک موردنظر و همچنین محله ای که خانه حیاط دار در آن قرارگرفته است، دارد. این نکته را هم بد نیست بدانید که بیشتر محله های شرق تهران قدمت دار هستند و از همان زمان های قدیم تهران این مناطق وجود داشته اند و تا به امروز پا بر جای مانده اند.

غرب و شمال تهران جزو مناطق نو ظهور تهران هستند که مدت کمی از مسکونی شدن این مناطق می گذرد و تا قبل از آن عمده اراضی این دو ناحیه را باغ ها و باغستان ها تشکیل می دادند. درگذشته دور در غرب تهران تنها چندین ده کوچک وجود داشت که همگام با توسعه تهران پیشرفت کردند و به محله های عظیم و باشکوهی تبدیل شدند.

محله های غرب تهران را پونک، ستارخان، آریاشهر، جنت آباد، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس، کن و وردآورد تشکیل می دهند.

برای رهن خانه حیاط دار در تهران در محله های غرب، باید کمی بیشتر هزینه کنید، زیرا قیمت املاک در این نقاط به دلیل آب و هوای مطبوع و وجود موقعیت های عظیم تجاری در اطراف این محله ها، بسیار گران است. وجود برج میلاد، بلندترین برج خاورمیانه در غرب تهران هم یک دلیل دیگر گرانی رهن خانه در غرب تهران است. قیمت هر مترمربع ملک مسکونی در غرب تهران چیزی حدود هفت تا پانزده میلیون تومان است. تقریباً می توان گفت به هیچ عنوان امکان رهن خانه ارزان در تهران، در سمت غرب وجود ندارد و شما برای رهن ارزان ترین خانه های غرب هم باید مقدار زیادی هزینه کنید.

به طورکلی متوسط قیمت رهن خانه در غرب تهران، برای یک خانه حیاط دار100 متری باقیمت هر مترمربع یازده میلیون تومان، چیزی حدود صد و پنجاه تا سیصد میلیون تومان است که قیمت های بسیار بیشتر از این قیمت هم برای رهن خانه حیاط دار در تهران و در منطقه غرب، وجود دارد.

رهن خانه حیاط دار در شمال تهران

شمال تهران، گران ترین نقطه تهران، که معروف به منطقه اشراف نشینی است. قیمت ملک در این محدوده خاتمهی ندارد و به صورت نجومی مشخص می گردد. شمال تهران به دلیل نزدیکی به کوهپایه های البرز، خوش آب وهواترین مناطق تهران را تشکیل می دهد که محله های تجریش، نیاوران، قلهک، جماران، ازگل، لویزان، مینی سیتی، سوهانک، دروس، حسین آباد-مبارک آباد، اقدسیه، زعفرانیه، محمودیه، فرمانیه، کامرانیه، داوودیه، دزاشیب، جردن، الهیه، ولنجک، اوین، ظفر، درکه، فرحزاد، سعادت آباد جزو این مناطق هستند.

البته هستند خانه هایی که با دارا بودن شرایط و امکانات فوق لوکس تا متری سی میلیون تومان و بیشتر هم قیمت دارند. بنابراین اگر شما قصد دارید اقدام به رهن خانه حیاط دار در تهران و در حومه شمال تهران کنید، به طور متوسط برای صد متر خانه باقیمت متری شانزده میلیون تومان باید چیزی حدود دویست و پنجاه تا چهارصد میلیون تومان هزینه کنید. خانه های حیاط دار شمال تهران بسیار لوکس و زیبا هستند و کسانی که بودجه اقتصادی مناسبی دارند، بهتر است اقدام به رهن خانه در شمال تهران نمایند.

رهن خانه حیاط دار در مرکز تهران

مرکز تهران نقطه ای است که ترکیبی از محله های مناطق چهار جهت تهران را دارد. به همین دلیل است که قیمت ملک و رهن خانه در مرکز تهران نوسانات زیادی دارد و در نقاط مختلف، تفاوت زیادی با یکدیگر دارد.

مرکز تهران جزو شلوغ ترین مناطق تهران است، زیرا عمده اداره ها و مراکز و دفاتر تجاری در مرکز تهران جای گرفته اند و روزانه رفت وآمد زیادی در این مناطق صورت می گیرد، به همین دلیل است که شاید مرکز تهران آلوده ترین هوای تهران را داشته باشد. محله های مرکز تهران عبارت اند از یوسف آباد، امیرآباد، عباس آباد، جلفا، خواجه عبدالله، بهار شیراز، زرتشت، بهجت آباد، تخت جمشید (طالقانی)، تخت طاووس، سهروردی، آپادانا، توحید، جمهوری (نادری)، استانبول، توپخانه، لاله زار، باغ صبا، فاطمی، آرژانتین، آذربایجان.

قیمت ملک مسکونی در مرکز تهران متری پنج تا پانزده میلیون تومان است. اگر فردی بخواهد دریکی از مناطق متوسط مرکز تهران باقیمت هر مترمربع ده میلیون تومان برای یک خانه 100 متری، اقدام به رهن خانه کند باید چیزی حدود صد و پنجاه تا دویست و پنجاه میلیون تومان هزینه کند.

به طورکلی قیمت رهن خانه حیاط دار در تهران وابسته به عوامل زیادی ازجمله موقعیت، قدمت، محله، امکانات و دیگر شرایط است و نمی توان قیمت کاملاً قطعی برای رهن خانه حیاط دار در تهران ارائه کرد. اما می توان گفت که با حداقل مبلغ پنجاه میلیون تومان می توان در تهران اقدام به رهن خانه کرد. قیمت رهن خانه در تهران حدبیشتری ندارد و این مبلغ تا قیمت های نجومی ادامه دارد.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز بدهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4533

به "رهن خانه حیاط دار در تهران به چه میزان بودجه احتیاج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهن خانه حیاط دار در تهران به چه میزان بودجه احتیاج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید