راهنمای خرید جهیزیه از خبرنگاران؛ خانه بختت را آنلاین بچین

به گزارش دوست بلاگ، این روزها همه به خرید آنلاین عادت نموده ایم، ولی هنوز برخی خانواده ها گشت وگذار در بازار و مغازه ها را برای یک سری رسم و رسوم مثل خرید جهاز عروس ترجیح می دهند. با این حال، اگر از ترافیک (و البته این روزها از کرونا) گریزانید، پیشنهاد ما این است که تمام مایحتاج آغاز یک زندگی مشترک را به صورت بخرید. این راهنمای خرید به شما یاری می نماید لیست لوازم ضروری جهیزیه عروس را برای خرید آنلاین پیدا کنید.

راهنمای خرید جهیزیه از خبرنگاران؛ خانه بختت را آنلاین بچین

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پیش از هر چیز از قلم نیاندازید اجناس مختلف را می توانید با قیمت های بسیار متنوعی بخرید. پس بهتر است ابتدا فهرست اقلام ضروری جهیزیه را روی کاغذ بنویسید و با توجه به بودجه ای که دارید خریدهایتان را الویت بندی کنید.

مبلمان، میز و تخت

مبلمان از آن چیزهایی است که می تواند حال و هوای یک خانه را عوض کنید. سلیقه صاحبخانه بیشتر از هر چیزی در مبلمان خانه اش نمود پیدا می نماید. این که اسپورت است یا کلاسیک. این که از مدل های مدرن خوشش می آید یا از آن مبل های پذیرایی سلطنتی قدیمی. دست تان در انتخاب مبل با هر سلیقه ای باز است.

آن هایی که خانه شان جای کافی دارد این روزها به مبلمان طرح ال علاقه زیادی نشان می دهند. خوبی مبل های ال این است که راحت هستند و می شود موقع تماشای تلویزیون یا بعد از یک روز خسته نماینده رویشان دراز کشید و استراحت کرد. اما یک چیزی را در نظر داشته باشید. به خصوص اگر مستاجر هستید مبل ال در هر خانه ای جا نمی شود و با فرم معماری هر خانه ای هم نمی خواند. در نتیجه مبل ال را با وسواس انتخاب کنید.

مبل هایی که ترکیب کاناپه های دو نفره و سه نفره و تک نفره هستند از قدیم جزو مبل های پرطرفدار دوست داشتنی بودند. به خصوص که در سال های اخیر می توانید در یک ست یا حتی نیم ست از رنگ های مختلف بهره ببرید و به خانه تان رنگ بدهید. به علاوه این مبل ها برای مساحت های کوچک هم مناسب هستند و از تک نفره هایشان می توانید در قسمت های مختلف سالن بهره ببرید.

میز ناهارخوری هم یکی دیگر از آن چیزهایی است که در بخش لوازم چوبی باید سراغش بروید. از میزهای چهار نفره تا دوازده نفره با توجه به جایی که برای آن در نظر دارید جزو انتخاب هایتان می تواند باشد. اگر خانه تان کوچک است احتمالا میز شش نفره گرد گزینه خوبی است که کمتر جا می گیرد و مهمان هایتان هم راحت پشت آن خواهند نشست.

میز ناهارخوری و مبل جزو ضروری های بخش لوازم چوبی بودند اما از کنار بقیه لوازم این بخش هم به سادگی نگذرید. قفسه هایی برای دکور یا گذاشتن کتاب، جا کفشی و میز آرایش و غیره هم در این قسمت هستند که با بودجه های مختلف می شود سراغشان رفت.

تخت هم که جزو چیزهایی است که احتمالا در بالای فهرست خریدتان حضور دارد. تخت های جعبه ای که زیرشان کشو می خورد می توانند انتخاب های مناسبی باشند که با کمترین فضای اشغال شده بیشترین استفاده را از آن ها بکنید.

سرویس اتاق خوابتان را پاف های رنگی برای جلوی میز آرایش و کمد لباس و جعبه های ارگانایزر می توانند تکمیل نمایند.

فرش

از وقتی کف خانه ها پارکت و سرامیک شد شاید حواس همه مثل قدیم به فرش نباشد با این حال میان خانه ایرانیان و فرش همواره پیوندی برقرار است. اگر خانه تان را مدرن چیده اید می توانید سراغ گلیم ها و گبه هایی بروید که هم طرح های هنرمندانه دارند و هم خیلی شلوغ نیستند و با هر دکور خانه ای جور در می آیند.

  • تمام آنچه قبل از خرید فرش دستباف باید بدانید

برخی ها هم نمی توانند از وسوسه نقش ماهی تبریز یا رنگارنگی طرح های کاشان یا نقش بختیاری بگذرند. خوشبختانه اهل هر کدام باشید فرش های ماشینی به کمکتان می آیند تا با قیمت مناسب تر بتوانید طرح دلخواهتان را کف خانه بیاندازد. اگر هم بودجه پر و پیمانی برای خرید فرش دارید که فرش های دستبافت منتظرتان هستند.

لوازم خانگی برقی

اول از همه سراغ وسیله های عظیم آشپزخانه می رویم. فصل گرماست و طبعا قبل از هر چیزی یاد یخچال می افتیم. اگر آشپزخانه عظیم است و خانواده پرجمعیتی دارید و اول زندگی مهمان برایتان زیاد می آید خوب است از سرویس های دوقلوی یخچال و فریزر بهره ببرید. اما اگر اول زندگی می خواهید جمع و جورتر آغاز کنید یکی از یخچال هایی که پایینش فریزر دارد مناسب است. خوشبختانه یخچال های ایرانی باکیفیت در سال های اخیر به بازار آمده که می توانید با صرف هزینه کمتر یکی از آن ها را خریداری کنید.

این روزها دیگر آشپزخانه کمتر خانه ای بدون ماکروویو کامل می شود. موقع خرید ماکروویو حواستان باشد که حجم داخلی ماکروویوها گاهی خیلی کوچکتر از ظاهر بیرونی شان است. حتما به ظرفیت داخل ماکروویو دقت کنید. چیزهایی مثل جوجه گردان، گریل یا داشتن برنامه پخت سلیقه ای است و با توجه به هزینه ای که می کنید و البته کارکردتان می توانید از برخی از گزینه ها صرفنظر کنید.

برخی ها به جز ماکروویو توستر هم به کارشان می آید. یک نوع از توسترها فقط به کار توست کردن نان می آیند. اگر می خواهید استفاده بیشتری از توستر داشته باشید خوب است که یک آون توستر بخرید که علاوه بر توست کردن نان بتوانید در آن چیزهایی مثل سوسیس هم سرخ کنید.

اول زندگی شاید بتوانید از ماشین ظرفشویی بگذرید اما داشتن ماشین لباسشویی در هر خانه ای الزامی است. ماشین لباسشویی با ظرفیت 7-8 کیلوگرم پرطرفدارترین است. ماشین های لباسشویی دستورهای شست وشوی متنوع دارند و می توانید با توجه به آن ها و برندی که می خواهد خریدتان را انجام بدهید.

جاروبرقی از پارس خزر تا بوش با قدرت های مختلف یکی از چیزهایی است که باید حتما برای نظافت خانه خریداری کنید. با توجه به قدرت و کارآیی شان و این که قابلیت جذب مایعات و فشرده سازی زباله و سری های متفاوت دارند یا نه قیمت هایشان با هم تفاوت می نماید اما حداقل هزینه ای که برای خرید جارو برقی می کنید یک و نیم میلیون تومان می شود. اگر هر بار حوصله جارو برقی کشیدن ندارید این جارو شارژی های دم دستی هم گزینه خوبی هستند که یکی از آن ها در خانه داشته باشید.

اتو وسیله کوچکی است و ممکن است فراموشش کنید اما نیمی از لباس هایی که از ماشین لباسشویی بیرون می آورید احتیاج به اتو کشیدن دارند و هر بار دادن آن ها به خشکشویی برای اتو کردن هزینه زیادی خواهد داشت. بهتر است همین اول کار یک اتو با قیمت مناسب بخرید.

به جز این ها اگر گرمایی هستید خرید پنکه یا کولرهای برقی داخل منزل و اگر سرمایی هستید بخاری برقی جزو واجبات می شود. بیشترین هزینه تان برای خرید جهیزیه در همین قسمت لوازم برقی است و البته متنوع ترین قسمت است. چون می توانید سراغ قهوه ساز، چایی ساز، چرخ خیاطی برقی، همزن برقی، سبزی خردکن و چیزهای کوچکتر دیگر هم بروید.

لوازم پخت وپز و غذاخوری

چیدن آشپزخانه یکی از سخت ترین کارهاست چون جزییات زیادی دارد. کابینت های متعددی که باید پر شوند و همه وسایلی که برای پخت و پز و پذیرایی باید در خانه داشته باشیم.

سرویس پخت و پز اولین چیزی است که باید خریداری شود. برحسب این که چه قدر رفت و آمد دارید و آشپزی می کنید می توانید از سه پارچه تا 14 پارچه سرویس قابلمه و ماهیتابه هایتان را انتخاب کنید. برای اول زندگی دو نفر معمولا سرویس هفت پارچه برای قابلمه به همراه دو مدل ماهیتابه کفایت می نماید. به جنس قابلمه ها و ماهیتابه ها توجه کنید که تفلون و گرانیتی و نچسب باشد.

بدون چای خانه ایرانی خانه نمی شود. پس خرید کتری و قوری را از یاد نبرید. کنار کتری و قوری خوب است ست فنجان و استکان و نعلبکی هم بخرید تا چای تان را کاملا اصیل سرو کنید.

سرویس قاشق و چنگال می توانید خیلی ساده باشد یا خیلی لاکچری. بسته به سلیقه خودتان است. قاشق و چنگال و کارد در قیمت های مختلف موجودند و خوشبختانه تفاوت قیمت تاثیری در کارکردشان ندارد. البته باید مراقب باشید جنسی انتخاب کنید که بعد از مدتی در اثر شست وشو رنگش تغییر نکند و شفاف باقی بماند.

بشقاب و کاسه و ظروف سرو پذیرایی از آن چیزهایی است که هم دل خودتان را موقع غذا خوردن شاد می نماید و هم نشانگر سلیقه شماست. ساده باشد یا طرحدار. سفید یا رنگی هر کدام جذابیت خودش را دارد. نیمی از لذت غذا خوردن به شیوه سرو کردن آن برمی شود و ظروفی که در آن غذا می خورید. اگر باب سلیقه تان باشد لذت غذا خوردن دو چندان می شود.

لیوان و ماگ هم از آن خریدهای جزیی ولی لازم است. می توانید یک دست لیوان بلور بخرید و با سلیقه خودتان هر کسی در خانه یک ماگ هم داشته باشد که حس صمیمیت و زیبایی بیشتری دارد.

در لوازم آشپزخانه از زعفران ساب تا پیمانه اندازه گیری و جای نمک و فلفل احتیاج است. خرده ریز های کوچک که اگر همان ابتدای کار همه را نخریدید می توانید به تدریج به آشپزخانه تان اضافه شان کنید.

پرده

خیلی ها به این جمله معتقدند که تا پرده پنجره ها زده نشود خانه شکل خودش را پیدا نمی نماید و انگار یک چیزی کم دارد. پس در اولین قدم سایز پنجره هایتان را بگیرید. برای اتاق خواب خوب است پرده های کتان کلفت بخرید که نور سحرگاه داخل اتاق نیاید و بعد هم راحت قابل شست وشو باشد یا می توانید برای زیرش پرده تور بخرید که در طول روز که پرده ضخیم تر را کنار می زنید نور آفتاب داخل اتاق بتابد.

اگر سالن پذیرایی تان پرده می خورد و مشرف هم نیست خوب است پرده های تور بگیرید تا بتوانید از نور خورشید در خانه تان بهره ببرید. اگر هم به پرده های ضخیم احتیاج دارد حتما رنگ آن را با وسایل تان بسنجید و خیلی تیره هم انتخابش نکنید چون رنگ های تیره باعث می شود خانه کوچکتر و شلوغتر به نظر برسد.

لوازم صوتی و تصویری

این یکی بخش خرید جهیزیه محل مجادله است. کمتر رسم است که لوازم صوتی و تصویری را عروس بخرد و در بیشتر مناطق ایران خرید لوازم صوتی و تصویری برعهده داماد است. از آن جایی که به هر حال زوج جوان با هم خرید می نمایند این بخش را هم در راهنمای خرید جهیزیه می آوریم و می توانید از داماد بخواهید که این قسمت را بخواند.

اگر داماد دوست دارد از بین لوازم برقی پلی استیشن برای خانه بخرد طبعا همه استقبال می نمایند اما الویت با تلویزیون و سیستم صوتی است. یک راه این است که تلویزیون را جدا بخرید و در کنارش پخش نماینده فیلم و ساندبار برای پخش صدا و راه دیگر این است که یک دفعه سراغ خرید یک سینمای خانگی بروید. البته برای خانه های کوچک که قرار نیست تلویزیون خیلی عظیم باشد خرید سینمای خانگی را نمی شود توصیه کرد.

انواع و اقسام تلویزیون ها در اندازه های مختلف در بازار است. برخی از آن ها هوشمند هستند که به اینترنت هم وصل می شوند و نمونه های ارزانتر دیگری هم داریم که قابلیت خاصی ندارند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5593

به "راهنمای خرید جهیزیه از خبرنگاران؛ خانه بختت را آنلاین بچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید جهیزیه از خبرنگاران؛ خانه بختت را آنلاین بچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید