دونده مشکوک به کرونا در دو نیمه ماراتن، حضور ورزشکار به اجبار بود

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مرحله پایانی بیست و چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی باشگاه های کشور در حالی در بخش نیمه ماراتن برگزار شد که یکی از دونده های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان علیرغم داشتن علایم مشهود کرونا دویده است.

دونده مشکوک به کرونا در دو نیمه ماراتن، حضور ورزشکار به اجبار بود

نوید سلیمی پور که در مرحله قبلی پیروز شده بود با رکورد 1:19.23 در رده دوم جدول قرار بگیرد در این مرحله به سختی و در شرایط جسمانی نامطلوب خود را به خط پایان رسانده است. حتی در تصاویر رقابتها نیز مشهود است که سلیمی پور جهت را به زحمت و با سرفه دویده است.

ماجرا وقتی دردناک تر می شود که در فیلمی که بعد از این رقابت در فضای مجازی منتشر شده سرپرست این باشگاه می گوید سلیمی پور را تنبیه کرده است و با وجود اینکه می دانسته حال خوبی ندارد گفته به اجبار باید در مسابقه شرکت کند و این بخشی از اصول حرفه ای است!

پرسش این است که آیا ورزشکاران برای حضور در مسابقات تست کرونا داده بودند یا نه؟ و آیا فدراسیون و مسئولان برگزاری مسابقات بر سلامت ورزشکاران نظارت داشته اند یا صرفا به دنبال برگزاری بوده اند و توجهی به پروتکل های بهداشتی نداشته اند؟

روح اله گلستانی مربی دوومیدانی که شاگردش پیروز شد رتبه اول این ماده را از آن خود کند در گفتگو با خبرنگاران ضمن تایید این مطلب گفت: متاسفانه نوید سلیمی پور نایب قهرمان مرحله اول لیگ در این مرحله علیرغم داشتن کرونا به اجبار دویده است و مسئولان به وی گفته اند نباید بگذاری کسی بفهمد. این اقدام هم جان این ورزشکار را به خطر انداخت و هم جان دیگر ورزشکاران را. وقتی ورزشکار خودش گفته نمی توانم مسابقه بدهم و به اجبار گفته اند باید مسابقه بدهی خیلی ناراحت کننده است. من وقتی از روی گزارش و کلیپ های پخش شده موضوع را دیدم خیلی ناراحت شدم.

وی افزود: در کجای جهان در یک ماه این همه مسابقه آن هم در این شرایط برگزار می کنند؟ حتی در کشتی و والیبال هم این اتفاقات نمی افتد که در دوومیدانی افتاد. اگر رقابتی در جهان در حال برگزاری است با رعایت تمام پروتکل ها و خیلی حرفه ای انجام می شود. ورزشکار از گیت کنترل شده رد می شود ولی متاسفانه در اینجا به ورزشکار می گویند برو و پاسخ تست کرونایت را بیاور.

مربی جعفر مرادی ادامه داد: بسکمک از ورزشکاران پول انجام تست کرونا را نداشتند و چند باشگاه به این کار کمک کردند. من با فدراسیون اختلاف و دشمنی ندارم اما این شیوه به نظرم درست نیست و با بداخلاقی ها و خودخواهی ها مشکل دارم.

گلستانی شرح داد: شما به مصاحبه قهرمانان ما نگاه کنید، آنها می گویند کفش نداریم، لباس نداریم. این مصاحبه یک فرد عادی نیست مصاحبه یک قهرمان است و بسیار ناراحت کننده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط برگزار کردن رقابتهای دوومیدانی در زمان سرپرستی مبینی موافق هستید گفت: البته در بخش بانوان برخی از ورزشکاران رکوردشکنی داشتند و برای لیگ آبرو شدند اما سوال اینجاست که وقتی با این فاصله رقابت رفت و برگشت برگزار می شود ورزشکار چه زمانی فرصت ریکاوری پیدا کند؟ ما در بخش آموزش عقب هستیم و در مسابقات به صورت علنی این قضیه مشاهده شد.

گلستانی تاکید کرد: آقای مبینی هم مقصر نیست، ایشان دلش می خواست کاری کند اما آیا صحیح است که با این شیوه مسابقه گذاشته شود؟ آیا هدف واقعاً این بود که بگویند ما مسابقه گذاشتیم و از کیهانی هم بهتر برگزار کردیم؟ ورزشکاری که در مرحله قبل اول شده این بار با وجود اعلام کرونا با زور مسابقه داده و تلو تلو خوران به خط پایان رسیده است.

وی در خصوص انتخابات دوومیدانی نیز مطرح نمود: آقایان همه کاندیدا شده اند و وعده آوردن پول 10 میلیاردی داده اند. من می گویم ادعا با عمل فرق دارد و دوومیدانی نیاز به حمایت دارد. بودجه دوومیدانی یک صدم فوتبال هم نیست. همان بودجه اندک هم صرف یکی دو ورزشکار می شود و دیگران از آن بی بهره هستند. باید به بخش آموزش و مربیانی که این همه سال برای اعتلای دوومیدانی تلاش کرده اند توجه شود ولی متاسفانه از این موضوع خبری نیست و برگزاری اینچنینی مسابقات دوومیدانی نیز ناراحت کننده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7028

به "دونده مشکوک به کرونا در دو نیمه ماراتن، حضور ورزشکار به اجبار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دونده مشکوک به کرونا در دو نیمه ماراتن، حضور ورزشکار به اجبار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید