دانش بنیانی ها تجربه های صادراتی خود را به اشتراک می گذارند

به گزارش دوست بلاگ، معاونت علمی با ایجاد زمینه تعامل تمرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان نشست هایی برگزار می کند تا این گروه ها تجربه های صادراتی خود را به اشتراک گذارند.

دانش بنیانی ها تجربه های صادراتی خود را به اشتراک می گذارند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اهداف خود مبنی بر توانمندسازی شرکت های دانش بنیان، نشست های منظمی را جهت توسعه کسب و کار و رفع مسائل شرکت های دانش بنیان برگزار می کند. تا کنون 23 پنل و نشست پرسش و پاسخ برگزار شده است.

این دوره های آموزشی به عنوان بخشی از خدمات توانمند سازی و تجاری سازی شرکت های دانش بنیان عرضه می شود. کارشناسان خبره صادراتی، روسای دفاتر صادراتی در دیگر کشور ها و مدیران شرکت های پیروز دانش بنیان که توانسته اند حجم قابل توجهی از محصولات دانش بنیان را به مقاصد صادراتی مختلف، ارسال کنند، در این نشست ها تجربیات خود را به ویژه در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان با شرکت کنندگان در میان می گذارند.

در این رویداد های فشرده آموزشی همچنین بخش های جداگانه ای برای پرسش و پاسخ و بارش افکار مدیران شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

خدمات توانمند سازی و تجاری سازی مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موارد متعدد دیگری را نیز به جزء خدمات صادراتی در بر می گیرد.

کمک به طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی محصولات، حمایت از تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیاز سنجی مجوز ها و گواهینامه ها، حمایت از تدوین قرارداد های حقوقی، ارزش گذاری فناوری و تدوین و اجرای برنامه ارزیابی از جمله این خدمات هستند.

تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان در یک تقسیم بندی کلی به چهار نوع شرکت: نوپا نوع یک، نوپای نوع دو، تولیدی نوع یک و تولیدی نوع دو تقسیم می شوند.

شرکت نوپا نوع دو، شرکتی است که دارای کالا، خدمات، یا فرایندی دانش بنیان است. این شرکت باید حداقل از سطح فناوری نوع 2 برخوردار باشد و دارای نمونه آزمایشگاهی از محصول باشد. شرکت های نوپا نوع یک باید از فناوری سطح یک برخوردار باشند.

شرکت های دانش بنیان تولیدی نوع دو نیز به شرکت های اطلاق می شود که دارای کالا و خدمات سطح یک یا دو باشد و در آخرین اظهار نامه مالیاتی درآمد عملیاتی را قید کرده باشد.

شرکت های تولیدی نوع یک به شرکت های گفته می شود که در اظهار نامه مالیاتی شرکت، حداقل 50 درصد درآمد عملیاتی، از فروش کالا و خدمات دانش بنیان سطح یک به دست آمده باشد.

در واقع اگر شرکتی دارای کالا، خدمات و یا فرایندی دانش بنیان باشد و در اظهار نامه مالیاتی سال گذشته خود، درآمد عملیاتی نداشته باشد، می تواند به صورت شرکت نوپا تایید شود. در این حالت اگر محصول شرکت، اعم از کالا و خدمات سطح یک باشد، شرکت به عنوان نوپای نوع 1 و اگر سطح 2 باشد به عنوان شرکت نوپای نوع 2 شناخته می شود.

کالا و خدمات سطح یک نیز به کالا و خدماتی گفته می شود که دارای سطح فناوری بالاتری نسبت به کالا و خدمات سطح 2 هستند و به تبع، محققین شاغل به کار در شرکت، برای تولید این کالا و محصولات کار و تحقیق و توسعه بیشتری انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2381

به "دانش بنیانی ها تجربه های صادراتی خود را به اشتراک می گذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیانی ها تجربه های صادراتی خود را به اشتراک می گذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید