خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا

به گزارش دوست بلاگ، غذاهای خیابانی ایتالیا

ایتالیا به غذاهای خوشمزه اش شهرت دارد و همه با پاستاهای لذیذ و پیتزاهای پنیری اش آشنایی داریم. اما باید بدانید که غذاهای ایتالیایی بسیار متنوع هستند و در هر شهر ایتالیا می توانید غذاهایی خوشمزه و خاص پیدا کنید. امروز اما می خواهیم در خصوص غذاهای خیابانی ایتالیا صحبت کنیم و بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ارزان قیمت را به شما معرفی کنیم. این غذاها متعلق به شهرهای مختلف ایتالیا هستند اما امروزه در اکثر شهرها مثل رم و فلورانس می توانید تمام این غذاها را پیدا کنید. در سفر به ایتالیا می توانید غرفه های مختلف اغذیه فروشی را پیدا کنید که این غذاها را با قیمتی ارزان می فروشند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

شیرینی زپولا | Zeppola

این نوع شیرینی شباهت زیادی به پیراشکی دارد و تقریبا در هر شیرینی فروشی، نانوایی و خیابانی در ایتالیا پیدا می شود. زپولا توپک های خمیری است که در روغن سرخ می شود و داخل آن با کاسترد، مربا، خامه قنادی و حتی شکلات پر می شود. بعد از سرخ شدن روی این توپک ها را با پودر قند تزئین می نمایند. یک گاز که از این شیرینی خوشمزه بزنید مواد داخل آن که بر اثر حرارت آب شده بیرون می زند و طعمی بسیار لذیذ و دلچسب دارد. خاستگاه اصلی این شیرینی شهر ناپل ایتالیاست اما امروزه زپولا آنقدر محبوبیت دارد که در هر شهری به ویژه رم آن ها را پیدا خواهید کرد. زپولا معمولا در پاکت های کاغذی سرو می شود و روی آن کمی پودر قند ریخته می شود.

استیگیولا | Stigghiola

اگر عاشق خوردن جگر و دل و قلوه هستید خبر خوبی برایتان داریم. در سفر به ایتالیا هم می توانید چیزی مشابه اما به سبک ایتالیایی پیدا کنید! استیگیولا دل و قلوه و روده (بره یا جوجه) است که با نمک و ادویه های ایتالیایی، پیاز و جعفری طعم دار می شود و بعد مثل جگر به سیخ کشیده می شود و روی ذغال کباب می شود. این غذا ریشه سیسیلی دارد و امروزه یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای خیابانی ایتالیاست. از آنجا که استیگیولا به ذائقه ما ایرانی ها بسیار نزدیک است مطمئنا از خوردن آن در ایتالیا پشیمان نخواهید شد.

آرانچینی | Arancine

آرانچینی در زبان ایتالیایی به معنای پرتقال کوچولو است و یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا به شمار می رود.آرانچینی در واقع کوفته های کوچک برنجی است که در روغن سرخ شده و ترد و برشته شده است. داخل این کوفته ها را با پنیر، نخود فرنگی و گاهی مرخ ریش ریش شده یا گوشت چرخنموده پر می نمایند و بعد آن را در روغن سرخ می نمایند. آرانچینی از بیرون ترد و سرخ شده و از داخل نرم و پنیری است و ریشه آن به شهر سیسیل برمی شود.با این حال، امروزه آرانچینی محدود به یک شهر نیست و یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ایتالیا به ویژه در شهرهای رم و ناپل به حساب می آید.

پانزروتی | Panzerotti

پانزروتی را می توان یک جور پیتزای تا شده دانست که به کالزونه هم شباهت زیادی دارد. داخل این غذا را با ترکیبی از پنیر و گوجه و هر آنچه که در تهیه پیتزا استفاده می شود (ژامبون، زیتون، قارچ و …) پر می شود، بعد آن را در روغن کاملا سرخ می نمایند تا ترد و برشته شود. پانزروتی از بیرون ترد و از داخل نرم و پنیری است و یکی از پرطرفدار ترین غذاهای خیابانی ایتالیا به شمار می رود. محبوبیت این غذا به حدی است که از یک غذای خیابانی ساده ارتقاء پیدا نموده و امروزه در بعضی رستوران های شیک نیز سرو می شود.

توپک زیتونی | Olive Allascoliana

توپک زیتونی هم یکی از جالب ترین و البته خوش طعم ترین غذاهای خیابانی ایتالیا است و در شهرهای مختلف می توانید آن ها را پیدا کنید. این توپک ها چطور تهیه می شوند؟ داخل زیتون را با مواد مختلف و پنیر پر می نمایند و بعد زیتون شکم پر را در خمیر می غلتانند و بعد توپک های زیتونی را در روغن زیاد سرخ می نمایند. این زیتون ها اسنک و میان وعده های بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند و به دلیل کوچکی می توانید آن ها را هر زمانی بخورید.

لامپردوتو | Lampredotto

اگر اهل کلپچ خوردن و سیرابی و شیردان هستید در ایتالیا هم می توانید دلی از عزا دربیاورید. فرهنگ و آشپزی ایتالیایی بسیار به ما نزدیک است و مطمئنا در سفر به ایتالیا به شما خیلی خوش خواهد گذشت. لامپردوتو یکی از غذاهای خیابانی ایتالیا است که تقریبا همان سیرابی خودمان است، منتها به سبک ایتالیایی! این غذا در اصل متعلق به شهر فلورانس است اما امروزه در تمام شهرهای ایتالیا وجود دارد و بسیار هم پرطرفدار است. لامپردوتو از سیرابی و شیردان گاو تهیه می شود که همراه با پیاز، گوجه، جعفری و کرفس پخته شده و با ادویه های ایتالیایی طعم دار شده است. لامپردوتو را معمولا به صورت ساندویچ سرو می نمایند، هرچند به صورت پرسی هم سرو می شود. اگر در ایتالیا مغازه ای را دیدید که مردم جلوی آن صف بسته اند به احتمال زیاد از این ساندویچ های خوشمزه می فروشند.

پانل | Panelle

پانل را شاید بتوان یکی از ساده ترین غذاهای خیابانی ایتالیا دانست. این غذا از آرد ذرت در ترکیب با مواد دیگر تهیه می شود که در روغن زیتون سرخ شده اند. پانل را هم به صورت تنها و هم همراه با کراکت سرو می نمایند یا داخل ساندویچ قرار می دهند. نکته جالب در خصوص این غذا این است که به دلیل مواد اولیه ساده و ارزانی که دارد به ساندویچ فقرا هم معروف است! با این حال، این ساندویچ انقدر خوشمزه است که می توانید در سفر به ایتالیا بارها آن را امتحان کنید.

منبع: cntraveler.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2410

به "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید