خبرنگاران کرونا، فرودگاه هرات افغانستان را بست

به گزارش دوست بلاگ، کابل - خبرنگاران - دولت افغانستان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، فرودگاه هرات در غرب این کشور را بست و ورود مسافران را توسط اتوبوس ها به کابل مرکز این کشور نیز ممنوع کرد.

خبرنگاران کرونا، فرودگاه هرات افغانستان را بست

اداره هوانوردی افغانستان گفت که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پروازها از استان هرات به کابل و شهرهای دیگر این کشور از 14 فروردین متوقف می شود.

این اداره افزوده است که دولت افغانستان پروازهای نظامی،اضطراری، باری و حمل و نقل، امدادی و نیز هواپیماهایی که مسائل فنی داشته باشند را از این مقررا مستثنی کرده است.

این تصمیم پس از آن گرفته شده است که رقم مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان سیر صعودی را می پیماید و امروز چهارشنبه وزارت بهداشت افغانستان شمار افراد مبتلا به این بیماری را 196 نفر گفت.

چهار نظامی خارجی که در کابل به ویروس کرونا مبتلا بودند، شامل فهرست وزارت بهداشت نمی شود، زیرا این وزارت آمارهایی را منتشر می کند که در آزمایشگاه های این وزارت تست شده باشند.

وحید مایار سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که از این جمله 143 مورد مربوط به استان هرات و بقیه از 17 استان دیگر می باشد که از جمع افراد مبتلا 10 نفر بهبود یافته و 4 نفر هم فوت کرده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در هر شبانه روز بیش از 2 هزار مورد در آزمایشگاه های ویروس کرونا در کابل و هرات تست می شود و برای رسیدگی بیشتر دستگاه های آزمایش بیشتر در استان های ننگرهار، کابل، بلخ و قندهار نیز فعال می شود.

مایار افزود که کمک های پزشکی امارات امروز به کابل رسید و این محموله 25 هزار کیت تشخیص کرونا می باشد.

به گفته وی، امشب کمک های چین هم به افغانستان می رسد. محموله آن شامل تست های تشخیصی، تجهیزات نمونه گیری، وسایل محافظتی از جمله ماسک N-95 می باشد.

افغانستان برای جلوگیری از گسترش این ویروس شهرهای هرات، نیمروز، قندهار، فراه و کابل را بصورت کامل قرنطینه کرده و قرار است این فرایند تا آخر فروردین ماه ادامه یابد.

دولت افغانستان گفته است که بانک جهانی تعهد کرده است که یکصد میلیون دلار برای مقابله با کرونا به افغانستان کمک می کند و آمریکا هم 15 میلیون دلار تعهد کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4288

به "خبرنگاران کرونا، فرودگاه هرات افغانستان را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، فرودگاه هرات افغانستان را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید