خبرنگاران بیش از پنج هزار واحد خون در فارس اهدا شد

به گزارش دوست بلاگ، شیراز- خبرنگاران- استان فارسی ها در چهار روز پایانی آبان ماه 99 با اعلام فراخوان نیاز شدید به خون و کاهش ذخایر خونی استان بیش از 5هزار واحد خون اهدا کردند.

خبرنگاران بیش از پنج هزار واحد خون در فارس اهدا شد

هر واحد خون حدود 450 میلی لیتر و معادل 10 درصد حجم کل خون بدن است.

با اعلام کاهش 75درصدی ذخایر خون در استان فارس از سوی انتقال خون کشور، سیل دعوت از شهروندان این استان برای اهدای خون آغاز شد.

از آنجا که فارس به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور، همواره و در هر شرایطی نیازمند اهدای خون است، بحران کاهش ذخایر خونی به محض کمرنگ شدن حضور اهداکنندگان قوت می گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان فارس در گفت و گو با خبرنگاران مطرح کرد: در استان فارس روزانه به 2 هزار واحد خون و فرآورده های خونی نیازمندیم که با مشارکت روزانه 700 نفر در سراسر استان تامین می شود.

مسعود ترابی بیان نمود: در چهار روز پایانی آبان ماه، با توجه به کاهش شدید ذخایر خونی، 5هزار و 409 واحد خون در استان فارس اهدا شد.

وی با بیان اینکه مردم فارس در شهرهای شیراز، آباده، جرم، فسا، داراب و لار به پویش اهدای خون پیوستند، ضمن تقدیر از همت اهداکنندگان، ابراز کرد: نیاز به خون مقطعی نیست و از همین رو ضروری است اهداکنندگان در طول سال به صورت مستمر این امر نیکو را در برنامه های خود قرار دهند.

مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: 70د رصد نیازمندان به خون را بچه ها مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان خون تشکیل می دهند که نمی توان نسبت به حالشان بی تفاوت بود.

او ادامه داد: به دلیل کاهش مراجعه مردم به واسطه شیوع بیماری کرونا همواره به تمام گروه های خونی شامل A وB و O و AB مثبت و منفی نیازمندیم.

ترابی نگرانی از انتقال بیماری کرونا را در مراکز انتقال خون رد کرد و بیان داشت: به محض ورود، شیوه نامه های بهداشتی سختگیرانه ای اعمال می شود که از جمله آن باید به تب سنجی از بدو ورود، قراردادن پارتیشن شیشه ای بین پرسنل و اهداکننده، فاصله زیاد بین صندلی ها و تخت های خونگیری و ضدعفونی مداوم محیط اشاره کرد.

مدیرکل انتقال خون فارس از مردم درخواست کرد همچنان با حضور در پایگاه مرکزی انتقال خون واقع در خیابان قصردشت بالاتر از عفیف آباد، آسیاب قوامی،از 8 تا 45 :19 در روزهای عادی و از 8 تا 13 در روزهای تعطیل، همچنین پایگاه شماره 2 واقع در فلکه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) از 8 تا 45 :19 از حال بیماران نیازمند غافل نشوند.

وی افزود: در هفت شهرستان مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، داراب، لارستان و آباده نیز مراکز ثابت همه روزه حتی روزهای تعطیل از 8 تا 13 برای پذیرش اهداکنندگان آماده هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7892

به "خبرنگاران بیش از پنج هزار واحد خون در فارس اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از پنج هزار واحد خون در فارس اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید