جاذبه های گردشگری ساخته شده از استخوان واقعی انسان

به گزارش دوست بلاگ، بعضی چیزها آنقدر عجیب و ترسناک هستند که فکر می کنیم تنها در فیلم ها اتفاق می افتند غافل از اینکه فیلم ها بیشتر از روی زندگی ما انسان ها الهام گرفته شده اند. یکی از این عجایب بناهایی است که با اسکلت انسان ها ساخته شده اند!

جاذبه های گردشگری ساخته شده از استخوان واقعی انسان

اگرچه امروزه دیدن دخمه، قبر و محل امانت گذاری اسکلت انسان ها عجیب به نظر می رسد، اما همیشه این طور نبوده! در گذشته هر دو فرقه مسیحیت یعنی کاتولیک ها و ارتودوکس ها استخوان های افراد مرده را در معرض نمایش می گذاشتند و از آنها نگهداری می کردند تا از این راه یاد آنها را زنده نگه دارند. امروزه می توان تعدادی از این مکان ها را در اروپا یافت که به بازدید کنندگان اجازه ورود می دهند و جز جاذبه های دیدن محسوب می شوند!

مکان های بزرگی که با استخوان های انسان ساخته شده اند، که به آنها خانه استخوان گفته می شود، از به جای مانده استخوان های مردگان جنگی، افراد مبتلا به طاعون و استخوان افرادی که نمی توانستند از پس مخارج کفن و دفن برآیند استفاده کرده اند.

برخی گردشگران تنها از روی کنجکاوی پا به این استخوان خانه ها می گذارند، برخی برای ارضای نیاز به هیجان شان و عده ای دیگر را هنوز باورهای مذهبی به این مکان ها می کشاند.

1- استخوان دان سدلس: استخوان ها و هنر

این کلیسای سبک گوتیک که در نزدیکی شهر کوتنا هورا در جمهوری چک قرار گرفته است در قرن 15ام میلادی ساخته شده. بیرون این کلیسا ظاهری عادی دارد اما همین که پا به درون می گذارید تزئینات آن با هزاران استخوان انسان وحشت زده تان می کند. جالب اینجا است که عمر استخوان ها از کلیسا بیشتر است! این کلیسای عجیب و غریب سالانه 200.000 گردشگر را به خود جذب می کند.

2- برج جمجمه: یک سمبل وطن پرستی

سیل کولا که به معنی برج جمجه است در شهر نیس صربستان واقع شده. در حالی که بیشتر خانه های استخوان در قرون وسطا ساخته شده اند، یک پادشاه عثمانی این برج 4.5 متری را در اوایل دهه 1800 از جمجمه 952 شورشی صربی ساخت! در سال 1895 صربی های محلی کلیسایی در اطراف برج ساختند.

3- کاپلیکا چاسزک: کلیسای پوشیده شده از استخوان

این کلیسای رعب انگیز در شهر کودوا واقع شده است. کشیش کلیسا در اواخر دهه 1700 با کمک گورکن ساکن در محل شروع به ساخت قسمت داخلی کلیسا کرد. وقتی کشیش مرد استخوان خود او هم در این کلیسا قرار داده شد!

4- دخمه راهب رم: اسکلت های لباس پوشیده

دخمه راهب رم الهام بخش چند خانه استخوان دیگر در اروپا شد. این دخمه در زیر یک کلیسا در مرکز رم واقع شده. بازدید کنندگاه از این مکان می توانند از 6 کلیسای کوچک مختلف که در این مکان قرار گرفته است دیدن کنند. نام های این کلیساها دخمه جمجمه، دخمه لگنچه، دخمه پا و استخوان ران و دخمه سه اسکلت که در آن سه اسکلت لباس بلند قهوه ای راهب ها را پوشیده اند، است. این استخوان خانه به دستور راهبان فرانسیسکان کاپوچین (یک فرقه) ساخته شد.

5- کاپلا دوس اسوس: تعمقی در میرایی

یک راهب در قرن 16ام این دخمه را در پرتغال ساخت. در آن زمان خیلی از کاتولیک های سنتی راجع به ناپایداری زندگی موعظه می کردند و به نظر می رسد انگیزه ساخت این استخوان خانه پرتغالی این بوده که مردم را به تعمق در میرایی وادارد.

6- دخمه راهب پالرمو: دستورات اجتماعی

راهبان فرانسیسکان کاچوچین دستور ساخت یک استخوان خانه دیگر در خارج از رم را هم دادند. در پالرمو، سیسیل، حالا دخمه ای وجود دارد که از نظر دیدنگران مدرن امروزی عجیب می آید. این مکان شامل افراد مومیایی شده ای است که دراز کشیده اند و یا حتی به حالت ایستاده و ژست گرفته هستند! خیلی از این اسکلت ها لباس پوشیده هستند (برخی از این افراد وصیت کرده بودند که هر چند وقت یک بار لباس هاشان را با دستورالعمل خاصی تعویض کنند!).

7- کاتاکومبز د پاریس: 320 کیلومتر استخوان

بزرگ ترین مجموعه شناخته شده از استخوان های استخوان در زیر خیابان های شهر پاریس (این شهر دوست داشتنی!) جای گرفته است. این مارپیچ استخوانی که به نام کاتاکومبز د پاریس شناخته می شود استخوان های 6 میلیون نفر انسان را در خود جای داده است. در قرن 18ام گورستان شهر پاریس کاملا پر شد و دیگر جایی برای دفن مردگان نو نداشت. وقتی در سال 1780 آب رودخانه ها فوران کرد و سیل شهر را فرا گرفت، قبرهای کم عمق شسته شدند و اسکلت مردگان در شهر بر روی آب جاری شد. راه حل این مشکل آن بود که باقی استخوان هایی که مانده بودند را در تونل هایی زیر زمینی که در قرون وسطی معدن سنگ آهک بودند قرار دهند. و نتیجه آن شد 320 کیلومتر تونل استخوانی!

8- دخمه برنو: یک کشف نو

این دخمه قرن ها در زیر شهر تاریخی برنو، دومین شهر بزرگ جمهوری چک، مخفی بود. این تونل وحشتناک در سال 2001 در زیر کلیسای سنت جیمز کشف شد و باستان شناسان را شوکه کرد. باستان شناسان حدس می زنند این تونل های وحشتناک که استخوان های تقریبا 50.000 انسان را در خود جای داده اند در طول قرن 17 یا 18ام ساخته شده اند تا استخوان های مرده ها به خاطر کمبود فضا در گورستان به این مکان منتقل شوند و فضا برای دفن مردگان نو شهر در قبرستان فراهم شود.

9- صومعه دخمه سان فرانسیسکو

در اوایل دهه 1800 مسئولین شهر لیما در پرو شروع به ساخت قبرستان در بیرون از شهر کردند. قبل از آن مردگان شهر لیما در صومعه ای در زیر کلیسا قرار داده می شدند.

10- گنبد یادبود پنوم پن: قصاوت های اخیر

همه استخوان خانه ها هم در اثر شیوه قدیمی دفن اجساد به وجود نیامده اند. گنبد یادبود پنوم پن در کامبوج جمجه 5000 که یادآورد 1.7 میلیون نفری هستند که از طریق خمر روژ در طول سال چهارم حکومتش در دهه 1970 کشته شدند.

منبع: فوت و فن / mnn.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14866

به "جاذبه های گردشگری ساخته شده از استخوان واقعی انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ساخته شده از استخوان واقعی انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید