تقابل مدعیان در مرحله پایانی لیگ کشتی، شروع غیر رسمی رقابت برای رسیدن به دوبنده تیم ملی

به گزارش دوست بلاگ، در مرحله پایانی لیگ برتر کشتی آزاد مدعیان اوزان دهگانه در قالب 4 تیم صعود کننده به مصاف هم می فرایند که به نوعی اولین رویارویی رسمی آنها برای رسیدن به تیم ملی است.

تقابل مدعیان در مرحله پایانی لیگ کشتی، شروع غیر رسمی رقابت برای رسیدن به دوبنده تیم ملی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی آزاد با حضور 4 تیم فولادین ذوب آمل، دانشگاه آزاد اسلامی، سهند ارس و صنایع مازندران روز 19 آذرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می گردد.

دو تیم فولادین ذوب و سهند ارس در نیمه نهایی با هم مسابقه خواهند داد و دانشگاه آزاد و صنایع نیز به مصاف هم می فرایند تا عصر 19 آذر فینال مسابقات بین تیم های برنده و مبارزه رده بندی نیز بین تیم های بازنده به انجام رسد.

نکته جالب توجه حضور اغلب سرمایه های کشتی در قالب 4 تیم حاضر در این مرحله است. ملی پوشان و مدعیانی نیز که در مرحله مقدماتی در عضویت تیم های دیگر بودند، بعد از عدم صعود تیم شان، به یکی از این 4 تیم پیوسته اند. به این ترتیب می گردد به نوعی آغاز غیر رسمی رقابت مدعیان برای دوبنده تیم ملی در سال 2021 محسوب کرد.

هرچند طبق چرخه و مسائلی که در آن لحاظ شده، حتی کشتی گیر غیرمدعی نیز شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی در سال 2022 را خواهد داشت، اما طبق رقابتی که در سال 2021 بین کشتی گیران اوزان دهگانه شاهد بودیم، رقابت جالبی بین رضا اطری از فولادین ذوب که نماینده وزن اول ایران در المپیک بود با علیرضا سرلک نایب قهرمان دنیا در امسال و یا احمد محمدنژاد جوان مدعی نو وزن 57 کیلوگرم شاهد خواهیم بود.

امیرمحمد یزدانی که دیگر تمایلی به حضور در 65 کیلو ندارد، کار خود را در 70 کیلوگرم می تواند در مرحله پایانی لیگ آغاز کند و به مصاف حریفانی برود که با بیشتر آنها در وزن سابق رقابت نموده است.

در 74 کیلوگرم یونس امامی که در مرحله مقدماتی لیگ برتر غایب بود، در مرحله پایانی نیز با هیچ تیمی قرارداد نبسته و به این ترتیب مصطفی حسین خانی با حریفان جوانش مبارزه خواهد نمود.

مصاف بهمن تیموری و علی سوادکوهی با محمد نخودی که نقره وزن 79کیلوگرم را حالا در کارنامه دارد، اگر همه آنها در وزن خودشان کشتی بگیرند، مصاف جالبی خواهد بود.

در 86 کیلوگرم درحالیکه هنوز تکلیف کامران قاسم پور کاملا تعیین نشده و این کشتی گیر نامه پزشک مبنی بر ممنوعیت حضور روی تشک به مدت 4 هفته را دارد، حسن یزدانی با فولادین ذوب قرارداد بسته و البته به واسطه مصدومیتی که در دنیای نروژ برایش ایجاد شده، هنوز معلوم نیست بتواند در مرحله پایانی لیگ روی تشک برود. سهند ارس در 86 کیلو آرتور نایفونوف روس را به خدمت گرفته، کشتی گیری که بازنده حسن یزدانی در کلیه مسابقات بوده و باید دید با توجه به رویارویی حساس سهند و فولادین ذوب در مرحله نیمه نهایی، یزدانی در ترکیب تیم آملی قرار می گیرد یا خیر.

در 92 و 97 کیلوگرم ترافیک مدعیان را شاهد هستیم. کشتی گیرانی که پیش از المپیک از 92 به 97 کیلو رفته بودند حالا شاید در وزن تخصصی خود روی تشک بفرایند. دو وزنی که علیرضا کریمی، امیرعلی آذرپیرا، عزت الله اکبری، حسین شهبازی علی شعبانی، محمدحسین محمدیان، محمدجواد ابراهیمی، احمد بذری، مجتبی گلیج و ارشک محبی از شاخص ترین شان هستند و درمرحله پایانی لیگ نیز حضور دارند.

در 125 کیلوگرم هم با حضور امیرحسین زارع و یدالله محبی در ترکیب فولادین ذوب، امین طاهری و سیدمهدی هاشمی در تیم سهند ارس، جابر صادق زاده در تیم صنایع قطعا مبارزه های جذابی رقم خواهد خورد.

نکته مهم این است که هیچ کدام از مدعیان دوبنده تیم ملی دوست ندارند در این مقطع به مصاف حریفان مستقیم خود بفرایند چراکه هنوز هیچ یک از مسافران دنیای نروژ تمرین منظم نداشته و از آمادگی مناسب بهره نمی برند. به همین علت ترجیح می دهند در وزن بالاتر مبارزه نمایند که باخت احتمالی به حساب آنها نوشته نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12357

به "تقابل مدعیان در مرحله پایانی لیگ کشتی، شروع غیر رسمی رقابت برای رسیدن به دوبنده تیم ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل مدعیان در مرحله پایانی لیگ کشتی، شروع غیر رسمی رقابت برای رسیدن به دوبنده تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید