تغییراتی که با خوردن پیاز در بدنتان ایجاد می&zwnjشود

به گزارش دوست بلاگ، دانشمندان از پیاز با عنوان نوعی ابرغذا یاد می نمایند که در صورت مصرف روزانه میتواند نتایج شگفت آوری را در بدن ایجاد کند. در این مطلب 7 فایده پیاز را برای شما بازگو می کنیم.

تغییراتی که با خوردن پیاز در بدنتان ایجاد می&zwnjشود

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، پیاز ماده غذایی سرشار از ویتامین است که معمولا به صورت پخته یا سرخ شده در غذا ها به کار می رود. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما این ماده غذایی میتواند سلامت جسمی شما را از بالای سر تا نوک انگشت پا متحول کند.

در واقع دانشمندان از پیاز با عنوان نوعی ابرغذا یاد می نمایند که در صورت مصرف روزانه می تواند نتایج شگفت آوری را در بدن ایجاد کند.

در این مطلب 7 فایده پیاز را برای شما بازگو می کنیم.

1- پیاز تراکم استخوان را زیاد می نماید

شاید به نظرتان عجیب بیاید، اما تحقیقات نشان می دهند که مصرف پیاز می تواند تاثیری مثبت روی تراکم استخوان داشته باشد. مصرف روزانه یک عدد پیاز خام برای مدت یک ماه تراکم استخوان را تا 5 درصد زیاد می نماید.

2- کلسترول خون را پایین می آورد و قلب را سالم نگه می دارد

پیاز که سرشار از آنتی اکسیدان است میتواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد که این تغییر در عوض ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کم نموده و باعث سلامت بیشتر قلب می گردد.

3- در هضم راحت تر غذا موثر است

پیاز مملو از فیبر است که فرایند هضم غذا در بدن را تسهیل می نماید. علاوه بر این، این گیاه فراوری باکتری های خوب در روده را تسریع می بخشد که این امر نیز تاثیری مثبت روی هضم غذا دارد.

4- باعث کاهش آسیب سلولی می گردد

پیاز 25 نوع مختلف آنتی اکسیدان در خود دارد که برای بدن بسیار مفید است. آنتی اکسیدان ها علاوه بر اینکه انسان را از بیماری های خاص دور می نمایند بله مانع از آسیب سلولی می شوند.

5- قوه بینایی را تقویت نموده و سلامت دهان را بهبود می دهد

پیاز می تواند باکتری های بد در دهان را از بین ببرد و در نتیجه بهداشت دهان را تقویت می نماید. خواص ضد میکروبی این ماده غذایی همچنین باعث تقویت دندان ها می گردد. پیاز حاوی نوعی ماده غذایی به نام کوئرستین است؛ ماده ای که با آب مروارید مقابله می نماید و چشم ها را سالم نگه می دارد.

6- باعث خواب خوب شبانه می گردد

تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه کلورادو نشان می دهد که مصرف پیاز میتواند کیفیت خواب را بهبود بدهد. این ماده غذایی به خاطر برخورداری از فیبر سلامت روده را تضمین نموده و سطح استرس را پایین می آورد.

7- با پیری مقابله می نماید و در سلامت پوست موثر است

پیاز سرشار از ویتامین های A، C و E است و به همین خاطر پوستی شفاف و درخشان را برای شما می سازد. این ماده غذایی همچنین آکنه پوست را کاهش داده و طبق بعضی تحقیقات حتی استفاده از ژل های ساخته شده از آب پیاز روی آکنه ها و لکه های پوستی میتواند آن ها را کمرنگ کند.

شما در هفته چندبار پیاز می خورید؟

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8087

به "تغییراتی که با خوردن پیاز در بدنتان ایجاد می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییراتی که با خوردن پیاز در بدنتان ایجاد می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید