تئاتر نفس های آخرش را می کشد!

به گزارش دوست بلاگ، تهران (پانا) - محراب جلیل نیا نویسنده و کارگردان تئاتر، از تأثیر کرونا بر تعطیلی تئاتر و هنرهای نمایشی گفت.

تئاتر نفس های آخرش را می کشد!

به گزارش خبرنگاران، محراب جلیل نیا نویسنده و کارگردان تئاتر، درباره تأثیرات کرونا بر تئاتر گفت: نقد های زیادی به تئاتر دارم؛ معتقدم کرونا تئاتر را تعطیل نکرد. سالن های تئاتر را بی علت بسته اند؛ خیلی وقت است که تئاتر نفس های آخرش را می کشد.

وی ادامه داد: بسیاری از هنرمندانی که بیمه ندارند، هیچ حقوقی دریافت نمی نمایند. تماشاخانه های خصوصی هم در حال تعطیل شدن هستند و قیمت اجاره سالن آن ها برای اجرای نمایش نیز بسیار بالاست. متأسفانه اجرای تئاتر دیگر وابسته به علم و تجربه نیست. کسی که پول زیادی داشته باشد، می تواند به راحتی سالن را برای مدت زمان دلخواه خود در اختیار بگیرد.

جلیل نیا اظهار کرد: زمانی که تماشاگران ما در تئاتر و سینما انگشت شمار هستند، تئاتر هایی که بازیگر چهره دارند تماشاگر زیادی جذب می نمایند؛ اما هنگامی که نمایشی با بازیگر غیر چهره اجرا می گردد، میانگین تماشاگر به حدود بیست تا بیست و پنج نفر می رسد.

این هنرمند درباره قیمت بلیت های تئاتر و سینما هم گفت: قیمت بلیت تئاتر از سی هزار تومان آغاز می گردد؛ بلیت سینما هم قیمتش بالا رفته و مردمی که وضع اقتصادی خوبی ندارند، از سینما و تئاتر استقبال نمی نمایند. به نظرم سالن های تئاتر و سینما به بهانه کرونا بی علت بسته شدند. اگر به عکس هایی که از متروی پایتخت در فضا های مجازی منتشر شده است، نگاهی بیندازیم می بینیم که مترو و اتوبوس بی آر تی بسیار شلوغ تر از سالن های تئاتر و سینماست؛ اما چون مظلوم تر از بچه های تئاتر وجود ندارد، سالن های تئاتر را بستند.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8400

به "تئاتر نفس های آخرش را می کشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر نفس های آخرش را می کشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید