بهشت در جاده های کردستان، گردشگری آرام را در این تابلوی هنری زنده تجربه کنید!

به گزارش دوست بلاگ، این عادت همیشگی ما انسان ها است که در سفرهای خود برای رسیدن به مقصد لحظه شماری می کنیم و در افکار خود به زیبایی هایی می اندیشیم که در مقصد انتظار ما را می کشند، فارغ از اینکه اغلب زیبایی های یک سفر در مسیری اتفاق می افتد که بی توجه از کنار آن رد می شویم.

بهشت در جاده های کردستان، گردشگری آرام را در این تابلوی هنری زنده تجربه کنید!

ایسنا: کردستان سرزمینی با طبیعتی بکر و سرسبز همیشه توجه دنیاگردان زیادی را به خود جلب نموده است، اگر با ماشین در حال گذر از جاده های کردستان هستید می توانید گوشه ای از تصاویر زیبای طبیعی را در همان ابتدای سفر خود به نظاره بنشینید و از آب و هوای بکر این سرزمین هزار رنگ در فصل بهار لذت ببرید.

یکی از جاذبه های دنیاگردی بین راهی کردستان که در فصل بهار زیبایی خیره نماینده ای دارد و وجود آدمی را غرق در لذت می نماید راستا بین راهی چەم سوو است راستای در 20 کیلومتری جاده سنندج به کامیاران که طبیعت سرسبز و زیبای آن در فصل بهار به راستی تحسین برانگیز است.

اگر با ماشین خود از این راستا زیبا می گذرید دمی را در آنجا اطراق کنید و زیبایی های این منطقه منحصر به فرد را از دیده بگذرانید.

تا چشم کار می نماید سرسبزی است و سرسبزی، کوه های سر به فلک کشیده اطراف این منطقه زیبا و دلنواز همانند حصاری دور تا دور آن کشیده شده و زیبایی منحصر به فردی را به این تابلوی هنری زیبا اضافه نموده است.

وجود درختان انبوه و باغ و باغات و زمین های کشاورزی در اطراف جاده و گذر رودخانه ای در میان انبوه درختان و صدای آواز پرندگان و صدای روان جویبارها ساز دلنوازی را در هوا طنین انداز نموده است.

از این جاذبه های دنیاگردی بین راهی در کردستان کم نیستند که در بحث دنیاگردی مورد غفلت قرار گرفته اند و اگر قرار باشد به آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم در جذب دنیاگرد به استان کردستان نقش بسزایی خواهد داشت.

یک استاد حوزه دنیاگردی در مورد نقش جاذبه های بین راهی در دنیاگردی استان می گوید: دو مقوله دنیاگردی راه و سرمایه گذاری راه در بحث دنیاگردی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی باهم دارند.

سوران احمدی زاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در کشورهای بیشتر توسعه یافته توانسته اند از تئوری قطب پیرامون به نفع پیرامون بهره ببرند، به این معنی که مناطق پیرامونی قطب ها از رشد بالایی برخوردار بوده و راستاهای منتهی به مقاصد پیرامونی را توسعه داده و دسترسی به این مناطق را آسان تر نموده اند.

وی مطرح نمود: بحث دنیاگردی بین راهی معمولا در کشورها و ایالت هایی مطرح است که توانسته اند آن را به خوبی مدیریت نمایند، این کشورها همه سرمایه خود را در قطب و مقصد دنیاگردی یا یک پایتخت انباشته ننموده اند، بلکه بخشی از سرمایه را در راستاهای منتهی به پیرامون قطب سرمایه گذاری نموده که به این ترتیب مقاصدی که به صورت بالقوه مستعد توسعه و رشد دنیاگردی است بهره بسیاری از دنیاگردی بین راهی خواهند برد.

احمدی زاد در ادامه سخنان خود اضافه نمود: امروزه زمانیکه بحث دنیاگردی مطرح می گردد اغلب به مقصد می اندیشند حال اینکه در سفر خود توجه به راستای که از آن می گذریم بسیار حائز اهمیت است، لذا اغلب اوقات پیشنهاد می گردد که مسافران با دستگاه یا وسایل نقلیه زمینی همچون قطار، ماشین، دوچرخه و موتور سیکلت سفر نمایند تا قادر به دیدن راستاهای منتهی به سفر خود باشند و حتی در اغلب اوقات هدف اصلی راستا دنیاگردی است نه صرفا مقصد دنیاگردی.

وی اشاره نمود: امروزه دنیاگردی نوینی تحت عنوان دنیاگردی آرام و یا دنیاگردی کم شتاب در دنیا رشد پیدا نموده که با دنیاگردی بین راهی رابطه ای همسو دارد.

احمدی زاد افزود: دنیاگردی کم شتاب دنیاگردان را به انتخاب مقاصد نزدیک تر و سفر با وسایل نقلیه زمینی که کمترین آلودگی را به دنبال داشته باشد، ترغیب می نماید وسائلی همانند قطار که جمعیت بسیاری را با کمترین آلودگی ممکن جابه جا می نماید و یا سفر با دوچرخه و موتور سیکلت و به شدت ما را از سفر با پروازهای هوایی منع می نماید، زیرا بیشترین میزان آلودگی هوا در راستا دنیاگردی مرتبط با پروازهای هوایی است.

به گفته این کارشناس حوزه دنیاگردی، دنیاگردی کم شتاب جنبشی بود که به دنبال ایجاد جنبش غذای کم شتاب در دهه های 70 میلادی در ایتالیا به وجود آمد و مردم به سمت غذاهای خانگی تمایل و از غذاهای آماده و فست فودها دوری کردند.

وی توضیح داد: به مرور زمان دنیاگردی آرام یا کم شتاب نیز در دنیا شکل گرفت به این معنی که در زمان سفرهای خود در راستاهای بین راهی نیز اطراق نموده و از راستا لذت ببریم نه صرفا اینکه خواستار رسیدن به مقصد باشیم، لذا خود دنیاگردی کم شتاب اهمیت راستا دنیاگردی را برای ما تعیین می سازد که تا چه حد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سوران احمدی زاد ادامه داد: معمولا دنیاگردهایی که تعداد آن ها هم کم نیست و به نوعی سرمایه گذار حوزه دنیاگردی هستند زمانیکه قصد مسافرت به مناطق مختلف کشور را دارند از راه ریلی و قطار برای آن ها بهره می بریم با این هدف که تمام نقاط ایران را ببینند و همین استفاده از راه ریلی نمایانگر امنیت بالای کشور است.

وی اظهار داشت: امنیت یک منطقه در بحث سرمایه گذاری بین راهی بسیار حائز اهمیت است، زمانیکه از دنیاگردی بین راهی سخن می گوییم باید منطقه از امنیت و همه شاخص های توسعه همانند رعایت پروتکل های بهداشتی و تربیت نیروهای کارآزموده و شکیبا نسبت به نیروهای شهری برخوردار باشد.

احمدی زاد در خاتمه سخنان خود یادآور شد: مشکل اساسی که توجه به آن می تواند نوعی مزیت برای دنیاگردی کشور محسوب گردد، توجه به وسعت کشور است که باعث شده بعضی از نواحی مختلف همانند نواحی گرم و خشک و مرکزی به دلیل فاصله با کانون جمعیتی از دنیاگردی بین راهی بی بهره باشند، اما نقاطی همانند نواحی شمالی ایران یا بعضی از نقاط غربی ایران در حوزه دنیاگردی بین راهی و احداث اقامتگاه های تفریحی و رفاهی اقدامات خوبی انجام شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5431

به "بهشت در جاده های کردستان، گردشگری آرام را در این تابلوی هنری زنده تجربه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت در جاده های کردستان، گردشگری آرام را در این تابلوی هنری زنده تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید