بهترین مکان های گردشگری بندر خمیر Bandar Khamir

به گزارش دوست بلاگ، بندر خَمیر (شهر تالابی بندرخمیر) یکی از شهرهای زیبای استان هرمزگان در جنوب ایران می باشد. این شهر در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و 110 کیلومتری شرق بندرلنگه واقع شده و مرکز شهرستان خمیر است. بندرخمیر به واسطه مجاورت با بزرگترین تالاب دریایی ایران و خاورمیانه (تالاب بین المللی خورخوران) و زندگی توآم با احترام مردم نسبت به تالاب در بهمن ماه سال 97 توانست عنوان اولین شهر ملی تالابی ایران را کسب کند.شهرستان بندر خمیر از لحاظ آب و هوایی در محدوده گرم و مرطوب قرار گرفته است که چشم انداز مناظر فوق العاده ای را در خود جای داده است.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی ها و جاذبه های این شهر تالابی بیشتر آشنا شوید.

بهترین مکان های گردشگری بندر خمیر Bandar Khamir

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

قلعه خمیر

این قلعه در نزدیکی بندر خمیر قرار گرفته است. از این قلعه به جز بقایای دو سر در شمالی و جنوبی و برج شرقی نیمه ویران آن، اثری برجای نمانده است. سردر شمالی قلعه که اکنون در کنار کوچه تنگی متصل به شهر خمیرجای دارد به صورت شکوهمندی از سنگ و گچ و به سبک قلعه های اروپایی ساخته شده است. در چهار برج مدوربنا شده و بین هر دو برج یک برج کوتاه نیز ساخته شده است.از عمر این قلعه حدود یک قرن می گذرد. این قلعه یکی از بزرگترین قلعه های استان هرمزگان می باشد.

خانه قاضی رویدر

خانه قاضی رویدر در شهرستان خمیر و بخش رویدر واقع شده و مربوط به دوره قاجار می باشد. در ساخت این بنا از مصالح خشت و آجر استفاده شده است . سبک معماری این بنا سبک ساحلی خلیج فارس و دارای بادگیر است. احتمالا این بنا در گذشته خانه کدخدا یا خان منطقه رویدر و مکانی برای برطرف مسائل و اختلافات اهالی بوده است. این خانه در میان نخلستان زیبایی در منطقه انجیری واقع در رویدر بنا شده است. گفتنی است خانه قاضی رویدر در سال 1387 به شماره 24492 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و تاکنون در دو مرحله مورد مرمت قرار گرفته است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

دیوار سدار

یکی از آثار تاریخی بندرخمیر، سدار بروزن جدار می باشد. سدار دیوارهای بلندی است از بالای کوه تا ساحل دریا که برای محافظت از شهر بنا شده است. باستان شناسان قدمت آن را به دوره زندیه می رسانند. این دیوار ساحلی تاریخی جهت مقابله با هجوم قبایل ساخته شده و مرحوم صدرالاسلام از شعرای بنام بندرخمیر در وصف این دیوار و رشادت مردم اشعاری سروده است. این دیوار در 3 کیلومتری شرقی بندرخمیر و در نزدیکی جنگل حرای مردو قرار گرفته است.

پل لاتیدان

پل لاتیدان یکی از پل های تاریخی ایران بوده که در مرکز هرمزگان ، بر روی رودخانه کُل و در زمان شاه عباس ساخته شده است.پل لاتیدان از سنگ های تراش نخورده و ملات ساخته شده و در زمان آبادانی هزار و پانصد متر طول داشته است(سی و سه پل اصفهان سیصد متر). قسمتی از پل که در محل عمیق تر رودخانه قرار گرفته، بکلی ویران شده است.

جنگل های حرا

جنگل های حرا، یکی از دیدنی ترین نقاط بندرخمیر است که در کناره جنوبی شهر بندرخمیر و درون آب های آرام تنگه خوران واقع شده است. این جنگل یکی از بزرگترین جنگل های دریایی دنیا و زیست گاه پرندگان نادر است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جزایر مرجانی و آبراهه های جنگلی حرا به نام خمرد، چیروو و گرمونو از جمله مراکز دیدنی هستند که می توان از طریق قایق های دریایی موجود در اسکله، دقایقی را در این طبیعت بی نظیر سپری کرد و لذت برد.

کهورستان بندر خمیر

معمولا اغلب افرادی که به استان هرمزگان سفر می کنند، انتظار دارند تنها دریا و یا شوره زار مشاهده کنند، اما وجود آب های زیر زمینی باعث به وجود آمدن منطقه ای بسیار سرسبز و دیدنی در بندر خمیر به نام کهورستان شده است. وجود درخت های بسیار زیاد و تنومند در منطقه کهورستان و از طرفی محاصره شدن منطقه با کوه ها باعث به وجود آمدن مناظر بی نظیری شده است.

آبگرم بندرخمیر

این آبگرم (در گویش محلی هوباد) که با ویژگی های درمانی اش شناخته می گردد یکی از قدیمی ترین آب گرم های استان هرمزگان است که سالانه پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور است.

آبگرم سیاهکش

وجود چشمه های آبگرم سیاهکش در بندر خمیر تبدیل به یکی از بهترین جاذبه های دیدنی بندر خمیر شده است.خاصیت درمانی آب چشمه های آبگرم و امکان اقامت در اتاق های مخصوص گردشگران، باعث شده تا افراد زیادی از این چشمه های آبگرم در طول سال دیدن کنند.

کوه گوری

یکی از نقاط سرسبز و زیبای شهرستان بندرخمیر، دامنه و ارتفاعات کوه گوری در شمال شهر خمیر است که با وجود صعب العبور بودن، علاقمندان و بازدیدکنندگان بسیاری دارد.کوه شب نیز با ارتفاع 2681 متر از سطح دریا از کوه های مهم استان است که در محدوده این شهرستان قرار گرفته است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2509

به "بهترین مکان های گردشگری بندر خمیر Bandar Khamir" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین مکان های گردشگری بندر خمیر Bandar Khamir" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان های گردشگری بندر خمیر Bandar Khamir"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید