عظیم ترین جرم منظومه شمسی نام چینی گرفت

به گزارش دوست بلاگ، عظیم ترین جرم بدون اسم در منظومه شمسی اکنون گونگ گونگ (Gonggong) نام گرفته است.

عظیم ترین جرم منظومه شمسی نام چینی گرفت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، عظیم ترین جرم بدون اسم در منظومه شمسی اکنون رسما گونگ گونگ (Gonggong) نام گرفته است؛ نام گونگ گونگ از خدای آب چینی با سر انسان و بدن مار گرفته شده است.

این نام گذاری توسط اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) اجرا شده است؛ براساس رصدخانه های ملی نجوم تحت آموزشگاه علوم چین، این نخستین و تنها سیاره کوتوله در منظومه شمسی است که دارای نام چینی است.

گو لیجون، محقق رصدخانه گفت: این نامگذاری یک رویداد مهم است که به اخترشناسی چینی یاری می نماید تا توجه جهانی را جلب کند، زیرا بیشتر سیارات کوتوله به واسطه چهره های اسطوره ای یونان و رومی نامگذاری شده اند.

گونگ گونگ رنگ مایل به قرمز دارد و ممکن است بتواند نوعی جو بد بو و گاز متان را در خود حفظ کند.

گونگ گونگ پنجمین سیاره کوتوله عظیم است که تا به امروز در منظومه شمسی کشف شده است؛ نزدیک ترین فاصله بین گونگ گونگ و خورشید 33 واحد نجومی (AU) و دورترین فاصله 101 AU است. AU فاصله ای از خورشید تا زمین، تقریباً 150 میلیون کیلومتر است.

دانشمندان تخمین زده اند که این سیاره دارای قطر 1.230 کیلومتر باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3774

به "عظیم ترین جرم منظومه شمسی نام چینی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین جرم منظومه شمسی نام چینی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید