بازگشت بیش از 800 واحد فراوریی راکد به چرخه فراوری

به گزارش دوست بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: براساس آخرین آمار، از 8 هزار و 600 واحد فراوریی راکد در کشور، 830 واحد فراوریی از ابتدای سال تا کنون به چرخه فراوری برگشته اند.

بازگشت بیش از 800 واحد فراوریی راکد به چرخه فراوری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علی رسولیان با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور به بازگرداندن واحد های صنعتی به چرخه فراوری در کشور، گزارش جامعی از شرایط شهرک ها و واحد های صنعتی پس از آنالیز شرایط موجود آن ها آماده شده است و در این گزارش واحد هایی که امکان بازگرداندن آن ها به چرخه فراوری وجود دارد با بیان موانع و راهکارها، تعیین شده اند.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان دیگر میهمان این مصاحبه درباره مسائل واحد های صنعتی گفت: باید به شکل دیگری به مسائل واحد های صنعتی نگاه کرد؛ یعنی ابتدا باید موانع موجود بر سر راه فراوری را برطرف کنیم، سپس به بازگشت واحد های راکد به چرخه فراوری فکر کنیم.

آقای داوود نوده فراهانی اضافه کرد: قوانین وضع شده بیشتر موجب مانع گذاری در فراوری، به جای برطرف آن ها می گردد.

عضو کمیسیون جهش فراوری مجلس نیز با حضور در این مصاحبه به یکی از مسائل مهم واحد های صنعتی کوچک و بزرگ پرداخت و گفت: یکی از مسائل مهم در کشور ما این است که، چون حیات دستگاه های دولتی به حیات شرکت های فراوریی وابسته نیست در چرخه فراوری سنگ اندازی می نمایند. حتی بالعکس سود این دستگا ها در نچرخیدن واحد فراوریی و جریمه آن واحد است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای محسن زنگنه تاکید نمود: ما از دولت تازه انتظار داریم، قوانین را طوری تغییر دهند که این رویه بالعکس گردد و سود دستگاه های دولتی در چرخیدن چرخ فراوری باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12032

به "بازگشت بیش از 800 واحد فراوریی راکد به چرخه فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بیش از 800 واحد فراوریی راکد به چرخه فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید