ایجاد 1419 فرصت شغلی در رشته های صنایع دستی مازندران

به گزارش دوست بلاگ، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران گفت: در سال گذشته 1419 فرصت شغلی در زمینه صنایعدستی و هنرهای سنتی استان ایجاد شد.

ایجاد 1419 فرصت شغلی در رشته های صنایع دستی مازندران

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران، سیفالله فرزانه افزود: با صدور مجوز پروانه تولید صنایعدستی انفرادی و کارگاهی، 1419 فرصت شغلی در سال 98 فراهم شده است.

او از کسب 17 نشان مرغوبیت کالا در حوزه صنایعدستی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: آثار حمزه مهدوی، مائده واخیده، ابوالحسن محمدیان، سید رضا موسوی راد و علی توکل زاده در رشته لاک تراشی، مجتبی محسنی و محمد محسنی در رشته خراطی، الهام افشان زاده و فاطمه اکبری در رشته نساجی سنتی، مرضیه محبی و علی محبی در رشته سفال، زهرا افضلیان در رشته البسه محلی، عزیزالله حسین زاده در رشته کوب بافی، ساره خاتون باباجانزاده در رشته حصیربافی و منوچهر ارجمند در رشته قواره بری در پنجمین دوره داوری، نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بررسی 35 کارگاه صنایعدستی و ارسال نتایج به وزارتخانه برای تأیید نهایی اعطای گواهی کیفیت را از دیگر فعالیت های معاونت صنایعدستی استان در سال گذشته دانست و گفت: ساز کمانچه اثر استاد سید جلال حسینزاده مقدس در لیست آثار فاخر به منظور حفظ حقوق معنوی اثربه ثبت رسیده است.

او بابیان این که یک میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات در سال گذشته به اشتغال روستایی تعلق گرفت افزود: براساس تفاهم نامه با مشترک صندوق کارآفرینی امید، 3میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات به حوزه صنایعدستی پرداخت شد.

فرزانه، به آموزش 1182 شاغل در رشته های صنایعدستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: لاک تراشی از جمله رشته های بومی و شاخص استان است که به طور ویژه در دستور کار واحد آموزش معاونت صنایعدستی استان قرار گرفت.

او اعلام نمود: برپایی 88 بازارچه موقت صنایعدستی و مشارکت در جشنواره های مختلف از دیگر فعالیت های این معاونت در سال گذشته است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با تأکید به ارزش 2میلیون و 400هزار دلاری صادرات صنایعدستی در سال 98، شرح داد: در سال گذشته سهم مازندران از فروش صنایعدستی در بازارهای داخلی کشور 154 میلیارد و 531 میلیون ریال بود و یک بازارچه داِئمی نیز در محمودآباد برای حمایت، تقویت و توسعه مراکز فروش دائمی به بهره برداری رسید.

او افزود: جذب 3میلیارد ریال اعتبار ملی و یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار استانی از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای، از دیگر عملکردهای معاونت صنایعدستی استان در سال گذشته است.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5547

به "ایجاد 1419 فرصت شغلی در رشته های صنایع دستی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 1419 فرصت شغلی در رشته های صنایع دستی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید