افزایش سطح امنیتی در مساجد آلمان؛ محکومیت گسترده تیراندازی در فرانکفورت

به گزارش دوست بلاگ، هزاران نفر در شهرهای مختلف آلمان با تجمع در میادین و خیابان های بیش از 50 شهر، حمله یک راست گرای افراطی که منجر به کشته شدن 11 نفر شد را محکوم کردند.

افزایش سطح امنیتی در مساجد آلمان؛ محکومیت گسترده تیراندازی در فرانکفورت

با قیمت تورهای نوروزی آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران آلمانی در تجمعاتی گسترده در بیش 50 شهر آلمان تیراندازی روز چهارشنبه در فرانکفورت را محکوم کردند. هم زمان، مقامات این کشور سطح امنیتی را در مساجد بالا بردند.

به نوشته روزنامه گاردین، فرانک والتر اشتنمایر رئیس جمهور آلمان پنجشنبه شب در جمع هزاران آلمانی که برای همدردی با خانواده قربانیان حمله روز چهارشنبه در شهر هانائو گرد آمده بودند گفت، محققان در کوشش هستند دریابند آیا عامل این حمله هم دستی نیز در داخل یا خارج از داشته یا خیر.

وی همچنین این تیراندازی در دو قلیان سرا 11 نفر را به کام مرگ کشاند ترور بی رحمانه توصیف کرد و حضور هزاران نفر و شاید صدها هزار نفر در خیابان ها برای ابراز همدردی را قوت قلبی برای آلمان دانست.

اشتنمایر اضافه نمود: در کنار هم می ایستیم. ما می خواهیم در کنار هم زندگی کنیم و این را بارها و بارها نشان دهیم. این قدرتمندترین راه برای مبارزه با نفرت است.

از سوی دیگر سیاست مداران تراز اول آلمان انگشت اتهام این حمله را به سمت حزب راست گرای افراطی راه جایگزین برای آلمان دریافتد و خوستار تحت نظر قرار دریافت آن شدند.

هورست سیهوفر وزیر کشور آلمان نیز گفت، حضور پلیس در مساجد و مکان های حساس دیگری که ممکن است مورد حمله قرار گیرند، افزایش خواهد یافت.

روز پنجشنبه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و آنه گرت کرمپ کارن باوئر رئیس حزب دموکرات مسیحی این کشور راست گرایی افراطی را سمی در میان جامعه این کشور توصیف کردند.

رئیس دولت محلی ایالت هسه روز پنجشنبه بیان کرد انگیزه عامل حمله چهارشنبه به دو قلیان سرا در شهر هانائو، دچار دیگر هراسی بود.

پتر بیوث نماینده هسه در مجلس آلمان گفت این عامل تیراندازی مجوز قانونی حمل سلاح داشته و به ورزش تیراندازی علاقه مند بوده است.

وی اضافه نمود تحقیقات درباره نامه اعترافی که روزنامه بیلد از عامل حمله منتشر نموده، شروع شده است.

این روزنامه نوشته است طبق نامه اعترافی که در اختیار دارد، عامل این حمله دیدگاه های راست گرایانه افراطی داشته است.

پلیس آلمان اعلام نموده است که عامل این حمله پس از متواری شدن از صحنه جنایت، در منزل شخصی اش خودکشی نموده است.

شمار کشته شدگان این حمله که اکثراً مسلمان و دارای سابقه مهاجرتی بودند، تا کنون به 11 نفر رسیده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3308

به "افزایش سطح امنیتی در مساجد آلمان؛ محکومیت گسترده تیراندازی در فرانکفورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سطح امنیتی در مساجد آلمان؛ محکومیت گسترده تیراندازی در فرانکفورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید