اعلام ملی شدن دومین بیمارستان تاریخی کشور

به گزارش دوست بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ملی شدن دومین بیمارستان تاریخی کشور صورت پذیرفت.

اعلام ملی شدن دومین بیمارستان تاریخی کشور

داستان چیست؟

امید قادری بیان نمود: در جلسه شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی کشور پرونده بیمارستان مسیح مرادیان مورد بحث و آنالیز نهاده شد و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

او با بیان اینکه این بنای ارزشمند به عنوان یکی از بیمارستان های تاریخی کشور پیش از این نیز به ثبت رسیده بود که با درخواست مالک و رای دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی کشور خارج شده بود،، اضافه کرد: بدنبال تعرضاتی که در سالیان اخیر نسبت به این بنا شکل گرفت که آخرین مورد آن آتش سوزی عمدی در شب چهارشنبه سوری سال 98 بود، با توجه به درخواستهای متعدد مردم و دوستداران و فعالین میراث فرهنگی و نیز احتمال تخریب بنا، آنالیز ثبت مجدد این بیمارستان تاریخی مجددا در دستور کار این اداره کل نهاده شد.

او با تقدیر از حمایت های دستگاه قضایی استان، پیگیری های معاونت میراث فرهنگی و کارشناسان ثبت اداره کل بیان نمود: ثبت ملی این بنا به این لحاظ ارزشمند است که می توان در راستای حفظ شرایط موجود و جلوگیری از تخریب آن از اقدامات قانونی بهره برد.

او با اعلام اینکه سعی ما بر این است تا در امسال اعتباراتی برای بازسازی اضطراری این بنا لحاظ گردد، گفت: درصورت همکاری و مشارکت مالک بنا آمادگی برای بازسازی و ساماندهی آن وجود دارد. در صورت در خواست مالک بنا ما آماده اعطای مجوزهای لازم برای استفاده از این بنا در راستای طرح های گردشگری و فرهنگی و حتی پرداخت تسهیلات هستیم.

قادری قرار دریافت مجدد این بنای شاخص را در فهرست میراث ملی کشور را پیگیری های دلسوزانه دغدغمندان میراث فرهنگی استان کرمانشاه دانست و ابراز امیدواری کرد که بتوان با همکاری خانواده زنده یاد دکتر مرادیان هرچه سریعتر اقدام به ساماندهی و بازسازی این بنا کرد.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6182

به "اعلام ملی شدن دومین بیمارستان تاریخی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ملی شدن دومین بیمارستان تاریخی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید