استقرار تجهیزات نظامی در دریای جنوبی چین تفاوتی با استقرار آمریکا در هاوایی ندارد

به گزارش دوست بلاگ، وزارت خارجه چین در آستانه سفر وزیر خارجه این کشور به آمریکا گفت: استقرار تجهیزات نظامی در دریای جنوبی چین هیچ تفاوتی با استقرار سامانه های نظامی آمریکا در جزیره هاوایی ندارد.

استقرار تجهیزات نظامی در دریای جنوبی چین تفاوتی با استقرار آمریکا در هاوایی ندارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ یی وزیر خارجه چین این هفته به آمریکا سفر می نماید. آمریکا هفته گذشته چین را متهم به افزایش تنش در دریای جنوبی چین با استقرار سامانه موشکی سطح به هوا کرده است.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سئوال که آیا در ملاقات وانگ یی با جان کری درباره دریای جنوبی چین و موشکهای مستقر شده در این منطقه، بحث و مذاکره خواهد شد، گفت: واشنگتن نباید از مساله تاسیسات نظامی در جزایر به عنوان بهانه ای برای اعمال فشار استفاده کند.

وی در ادامه توضیح داد: آمریکا ارتباطی با مناقشه دریای جنوبی چین ندارد و این نباید به مسئله ای در روابط آمریکا و چین تبدیل گردد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین امیدوار است که آمریکا به قول های خود عمل کند و از هیچ کشوری در منطقه جانبداری نکند و از تشدید تنش در منطقه خودداری نماید، به خصوص در زمینه مواضع محدود نظامی چین در آنجا.

چون یینگ تاکید نمود: استقرار تاسیسات دفاعی محدود و ضروری چین در خاک خودش، تفاوتی با استقرار سامانه های دفاعی آمریکا در جزیره هاوایی ندارد.

آمریکا اقدام چین در استقرار سامانه موشکی را تلاشی برای نظامی کردن منطقه توصیف کرده است. چین نیز بارها آمریکا را به نظامی کردن منطقه متهم کرده و بر این باور است که گشت های ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده آمریکا موجب افزایش تنش در منطقه و نگرانی ها نسبت به ثبات دریای جنوبی چین شده است.

ماه گذشته یک ناو جنگی آمریکا عمدا در نزدیکی جزایر تحت کنترل چین اقدام به گشت زنی کرد.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2755

به "استقرار تجهیزات نظامی در دریای جنوبی چین تفاوتی با استقرار آمریکا در هاوایی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار تجهیزات نظامی در دریای جنوبی چین تفاوتی با استقرار آمریکا در هاوایی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید