ارزش گذاری دارایی های نامشهود شرکت ها؛ چالش جدید اقتصاد ایران

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از سامانه احراز هویت الکترونیک، گفت: در گذشته ما با شرکتهایی سر و کار داشتیم که فیزیک داشته اند، ماشین آلات داشته اند و این موارد پایه قیمت گذاری آن شرکت ها بوده است اما قتصاد ما روبرو با شرکت های جدیدی شده که در گذشته وجود نداشته است و در شرایط جدید، قیمت گذاری شرکت ها سخت شده است.

ارزش گذاری دارایی های نامشهود شرکت ها؛ چالش جدید اقتصاد ایران

وی ادامه داد: شرکت فیسبوک با 21 میلیارد دلار توانست شرکت واتس اپ را در حالی خریداری کند که با بیش از 40 نفر پرسنل حتی ملکی که در آن حضور داشتند نیز برای خود شرکت نبود. جای سوال این مطرح است که این ارزش گذاری به چه صورتی اجرا شده است؟

ارزش گذاری دارایی های نامشهود، چالش اقتصاد ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ارزش گذاری چالش بزرگی برای اقتصادی است که به این مسائل زیاد فکر نکرده است بنابراین باید برای ارزش گذاری دارایی های غیر مشهود فکری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 32 شرکت دانش بنیان با ارزش 180 هزار میلیارد تومان در تابلو بورس وجود دارد کار دو شرکت دیگر نهایی شده و حدود 15 شرکت دیگر نیز تأیید اولیه را گرفته اند.

ستاری گفت: ما در بحث دارایی های نامشهود چالش داریم چرا که این کار، کاری بسیار سخت است به عنوان نمونه یک بشکه نفت نهایتاً 50 دلار است در حالی که یک شیشه عطر 100 دلار خریداری می گردد و این ارزش افزوده دانش و نوآوری است.

آپارات جز 70 سایت برتر جهان واقع شده است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: شرکتی مانند آپارات بین 70 سایت برتر جهان واقع شده است آن وقت چگونه می توان برای دارایی نامشهود این شرکت قیمت گذاری کرد؟

ستاری ادامه داد: ما نهمین زبان اینترنت هستیم و تعداد پیج های فارسی زبان چندین برابر پیج های به عنوان نمونه عرب زبان است در حالی که جمعیت ایران به نسبت آنها بسیار کمتر است

ورود صندوق های VC به بورس رونق گرفته است

معاون علمی ریاست جمهوری گفت: صندوق های VC نیز وارد بورس شده و فرایند تأسیس شأن رونق گرفته است. استارتاپ ها به صندوق های VC احتیاج بالایی دارند. کار استارتاپ ها با وام جلو نمی رود بلکه آنها با صندوق ها VC رشد می نمایند.

ورود سه صندوق تأمین اقتصادی جمعی به بورس

وی ادامه داد: تأمین اقتصادی جمعی نیز فرصت خوبی است تا به امروز چهار صندوق در بورس پذیرفته شده و سه عدد هم اضافه خواهد شد. تأمین اقتصادی جمعی یک فرهنگ جدیدی است که باید در سرمایه گذاری کشور بیشتر گردد.

ستاری درباره فرصت سجام برای رشد هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی برای پیشرفت باید مشتری داشته باشد که سجام مشتری این هوش مصنوعی است. در سجام هم صورت، هم تصویر و هم حرکت تشخیص داده می گردد و قطعاً از این هوش مصنوعی در جاهای مختلفی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه مردم هر روز یک اپلیکیشن جدید می بینند این هنر اقتصاد دانش بنیان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6028

به "ارزش گذاری دارایی های نامشهود شرکت ها؛ چالش جدید اقتصاد ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش گذاری دارایی های نامشهود شرکت ها؛ چالش جدید اقتصاد ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید