اختلافات در فدراسیون جهانی وزنه برداری بالا گرفت، هیات اجرایی دیوانه است!

به گزارش دوست بلاگ، رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا پس از تغییرات مداوم در ریاست موقت فدراسیون جهانی از هیات اجرایی کناره گیری کرد.

اختلافات در فدراسیون جهانی وزنه برداری بالا گرفت، هیات اجرایی دیوانه است!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از Inside the games، آنتونی اورسو رییس کنفدراسیون وزنه برداری قاره اروپا و یکی از شاخص ترین چهر ه های مبارزه با فساد در فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) نسبت به تصمیمات هیات اجرایی فدراسیون جهانی واکنش نشان داد و از هیات اجرایی استعفا داد.

در چند روز گذشته فدراسیون جهانی وزنه برداری سه رییس موقت عوض کرد که این مسئله حتی مورد انتقاد کمیته بین المللی المپیک نهاده شد و در نهایت مایکل ایرانی که یک پزشک بریتانیایی است به عنوان رییس موقت منصوب شد.

اورسو در نامه خود به اعضای هیات اجرایی بیان کرد: تصمیم استعفایم به این دلیل است که من دیگر خط فکری این هیات اجرایی را ندارم و از نظرم این خط فکری دیوانه و مخرب برای آینده دنیای وزنه برداری است. به عنوان رییس کنفدراسیون اروپا، کنفدراسیون را تا انتخابات بعدی که اوایل آوریل 2021 است رهبری می کنم.

به گزارش خبرنگاران، چند ماه پیش تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی متهم به فساد اقتصادی و دوپینگ سیستماتیک شد از این رو او از سمت خود استعفا داد و هیات اجرایی اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی را جایگزین کردند. قرار بود اصلاحات در مدیریت واساسنامه فدراسیون جهانی انجام گیرد و سپس انتخابات فدراسیون جهانی برگزار گردد که ناگهان هیات اجرایی، پاپاندرئا را نیز از سمت ریاست موقت برکنار کرد. گفته می گردد دلیل این برکناری اختلاف نظر بین پاپاندرئا و اعضای هیات اجرایی بر سر تغییر در سیستم کسب سهمیه المپیک بود. هیات اجرایی سپس اینتارانات تایلندی که نایب رییس اول فدراسیون جهانی است را به عنوان رییس موقت (IWF) منصوب کرد. از آنجا که تایلند به دلیل دوپینگ متعدد محروم است این تصمیم هیات اجرایی انتقاد زیادی را به همراه داشت در نهایت اینتارانات پس از 48 ساعت از سمت جدید خود استعفا داد. هیات اجرایی این بار مایکل ایرانی را عنوان رییس موقت منصوب کرد.

کمیته بین المللی المپیک هم در بیانیه ای نسبت به شرایط نابسامان فدراسیون جهانی وزنه برداری ابراز نگرانی کرد وحتی بیان کرد با این شرایط صندلی وزنه برداری در المپیک 2024 در خطر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7345

به "اختلافات در فدراسیون جهانی وزنه برداری بالا گرفت، هیات اجرایی دیوانه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات در فدراسیون جهانی وزنه برداری بالا گرفت، هیات اجرایی دیوانه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید