اجلاس چند روز دیگر گروه 7 به احتمال زیاد بیانیه پایانی نخواهد داشت

به گزارش دوست بلاگ، یک رسانه ژاپنی گزارش کرد، با توجه به بالا دریافت اختلافات گسترده به ویژه در حوزه تجارت و مسائل آب و هوایی در میان کشورهای عضو گروه 7 ممکن است اجلاس اخیر این گروه که از شنبه در فرانسه شروع می گردد بدون صدور اعلامیه پایانی سرانجام یابد.

اجلاس چند روز دیگر گروه 7 به احتمال زیاد بیانیه پایانی نخواهد داشت

به گزارش خبرنگاران، به نوشته خبرگزاری رویترز، رسانه ژاپنی NHK گزارش کرد، چنانچه این اتفاق رخ دهد این برای نخستین بار خواهد بود که اجلاس گروه 7 از زمان شروع به کارش در سال 1975 تا کنون بدون بیانیه به انتها می رسد.

در سالهای اخیر کشورهای همپیمان عضو گروه 7 کمتر از قبل توانسته اند در نشست های سالانه خود زمینه های مشترک پیدا نمایند. در این میان آمریکا عضوی است که هر چه بیشتر از رویکردهای مورد توافق غالب اعضای گروه 7 به ویژه در حوزه تجارت و آب وهوا فاصله گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همیشه ترجیح داده به جای توافقات تجاری چند جانبه توافقات دو جانبه برقرار کند و در حال حاضر نیز جنگ تجاری سختی با چین دارد.

ترامپ همچنین آمریکا را از توافق آب وهوایی مهم پاریس که به هدف محدود کردن تاثیرات مخرب تغییرات آب وهوایی در نظر گرفته شده بود، خارج ساخت.

نشست آینده گروه 7 روز شنبه آینده در شهر بیاریتز در جنوب غرب فرانسه شروع شده و تا 26 اوت ادامه خواهد داشت. گروه 7 متشکل از آمریکا، فرانسه، بریتانیا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، کانادا و اتحادیه اروپا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 25

به "اجلاس چند روز دیگر گروه 7 به احتمال زیاد بیانیه پایانی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس چند روز دیگر گروه 7 به احتمال زیاد بیانیه پایانی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید