ابتکار شهرداری در روزهای کرونایی با المانهایی که به شهر روح می دهند

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/قم شیوه ویروس منحوس کرونا آنقدر شرایط زندگی این روزهای مردم را سخت نموده که با برطرف پلکانی محدودیت ها کوچکترین تغییرات هم در شهر خودنمایی می نماید، سوژه این روزها هم المان هایی است که گوشه و کنار شهر سبز شده اند و نظر شهروندان را به خود جلب نموده است.

ابتکار شهرداری در روزهای کرونایی با المانهایی که به شهر روح می دهند

شیوع کرونا کافی بود تا بتواند شهری، کشوری و در کوتاه ترین زمان جهانی را در خمودگی و افسردگی فرو ببرد. قرنطینه طولانی مدت، بیکاری، تعطیلی های مکرر همه و همه بهانه ای بود تا مردم شهر به شهر و کشور به کشور به یک درد مبتلا شوند قبل از اینکه حتی ویروس منحوس کرونا بتواند سلامتشان را بگیرد. در این میان همه تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان بنا را گذاشتند بر فراهم سازی شرایط بهبود حال روحی و روانی شهروندان. در کلانشهر قم نیز که به عنوان نخستین استان در کشور از شیوع کرونا آگاه شد این موضوع به شکل مضاعفی مورد تاکید مسئولان نهاده شد. تعطیلی از یک سو قم هراسی و از دیگر سو فشارهای روحی و روانی ناشی از شیوع کرونا.

بطوری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که خود در ابتدای شیوع ویروس به کرونا مبتلا شد، همواره به لزوم آگاهی های مردم به سبک زندگی پساکرونایی تاکید دارد و معتقد است، مردم باید به این شیوه زندگی عادت نمایند. چون تا مادامی که کرونا وجود دارد باید همه پروتکل های بهداشتی با قوت اجرا گردد.

در کنار همه این هشدارها و انذارها اما مدیریت شهری باید در مسیری حرکت کند که هم فعالیت های روزمره شهر انجام گردد و هم پروتکل های بهداشتی. به گفته سید امیرسامع، شهرداری پیش از سال نو با وجود روزهای سخت و طاقت فرسای شیوع کرونا شهر را به گونه ای اداره کرد که آرامش شهر حفظ و نشاط شهروندی با اقدامات فرهنگی، زیباسازی و.... حفظ گردد تا فضای حاکم بر شهر و کشور روحیه مردم را تضعیف نکند.

به همین دلیل هم بعضی سازمانهای شهرداری مثل سازمان زیباسازی یا پارکها و فضای سبز کوشش کردند امید و نشاط را به شهر تزریق نمایند. آنگونه که مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم می گوید: از آنجا که هویت فرهنگی، معنوی و مذهبی شهر اولویت است از همین کوشش شده که طراحی المان های شهری با این رویکرد صورت گیرد.

به گفته سیدمحمد موسوی منش، المان ها و طرح های اکران شده در شهر نقش بسزایی در نمایش هویت و فرهنگ یک شهر دارند، از همین رو است که کوشش شده المان ها و نقاشی های دیواری با این حفظ این اولویت ها به گونه ای باشد که مفاهیم به مخاطب القا گردد.

وی رویکرد توجه ویژه به نشاط اجتماعی شهر و شهروندان را مورد توجه قرار می دهد و می گوید: اجرای المان ها و طرح های مناسبتی در شهر با توجه به شرایط و شرایط اجتماعی با موضوع تقویت روحیه نشاط و شادابی همواره در دستور کار بوده است؛ نمود و جلوه خاص و ویژه این اقدام، اکران اخیر المان های شکرستان با موضوع شعارهای بهداشتی بوده که مورد استقبال شهروندان نیز نهاده شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم معتقد است، ایجاد حال و هوای مناسبت های مختلف با اکران المان ها به خوبی محقق می گردد و از این فرصت همواره سازمان استفاده نموده است.

شیوه ویروس منحوس کرونا آنقدر شرایط زندگی این روزهای مردم را سخت نموده که با برطرف پلکانی محدودیت ها، کوچکترین تغییرات هم در شهر خودنمایی می نماید، سوژه این روزها هم المان هایی است که گوشه و کنار شهر سبز شده اند و نظر شهروندان را به خود جلب نموده، روزهای زیبای بهاری در کنار زندگی سخت توام با کرونا حداقل تغییرها هم برای مردم دلخوشی می آورد، به ویژه در شهر قم که همواره زندگی به معنای واقعی زنده گی جریان داشته و حالا دیگر خبری از آن روزهای پر هیاهو نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4741

به "ابتکار شهرداری در روزهای کرونایی با المانهایی که به شهر روح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار شهرداری در روزهای کرونایی با المانهایی که به شهر روح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید