آغاز خروج نظامیان اریتره از تیگرای

به گزارش دوست بلاگ، مقامات اتیوپی اعلام کردند، نیروهای اریتره که در کنار نیروهای اتیوپی در جنگ علیه رهبران متواری اقلیم می جنگیدند، خروج از اقلیم تیگرای را شروع کردند.

آغاز خروج نظامیان اریتره از تیگرای

به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای اریتره خروج از تیگرای را شروع کردند و نیروهای اتیوپی ماموریت حراست از مرزهای ملی را تحویل گرفتند.

در این بیانیه از نهاد حاکم در اتیوپی خواسته شده فرایند سیاسی روشنی را در پیش بگیرد که مورد قبول همه مردم این کشور باشد و به برگزاری انتخابات معتبر و فرایند آشتی ملی گسترده ختم شود.

دولت اتیوپی برای پایان دادن به جنگ در تیگرای تحت فشار است؛ گروه هفت روز جمعه با صدور بیانیه ای خواستار خروج سریع و بی قید و شرط نیروهای اریتره از تیگرای شد.

آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی هفته پیش اعلام کرد، نیروهای اریتره با عملیات خروج موافقت کردند.

در میان نگرانی های روزافزون درباره کمبود مواد غذایی و نظارت پزشکی در اقلیم تیگرای که شش میلیون سکنه دارد، گزارش ها درباره ارتکاب نقض هایی مانند سر بریدن افراد و تجاوز در جریان جنگ در تیگرای افزایش یافته است.

آمریکا برخی نقض های اجرا شده در تیگرای را پاکسازی نژادی دانست، اتهامی که مقامات اتیوپی آن را بی اساس اعلام کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9698

به "آغاز خروج نظامیان اریتره از تیگرای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز خروج نظامیان اریتره از تیگرای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید