آرامش در میتروویکا پس از تنش میان کوزوو و صربستان

به گزارش دوست بلاگ، پس از ساعاتی تنش در میتروویکا واقع در شمال کوزوو و به صدادرآمدن آژیر خطر حمله هوایی سکوت در این منطقه که در مرز صربستان قرار گرفته است حاکم شده است.

آرامش در میتروویکا پس از تنش میان کوزوو و صربستان

به گزارش خبرنگاران، منابع خبری همچنین مدعی شدند که صدای تیراندازی در منطقه مرزی شنیده می شود. این منابع اعلام کردند که کوزوو به یک گروه مورد حمایت صرب ها در شمال کوزوو اعلان جنگ داده است. اعضای این گروه ظاهراً از طریق رئیس جمهور صربستان حمایت می شوند.

همزمان با بروز تنش میان نیرو های امنیتی و اقلیت صرب تبار در شمال کوزوو، بار دیگر اجرای مصوبه الزام صرب ها به نصب پلاک خودرو صادر شده از جانب کوزوو به تاخیر افتاد. در این میان ناتو نیز در پی مداخله در تنش تازه میان کوزوو و صربستان است.

خبرگزاری رویترز امروز نوشت که یک سال پیش نیز دولت کوزوو تلاش کرده بود تا پلاک خودرو های این منطقه را یکدست کند که در اجرای آن ناکام ماند.

معترضان کامیون های مملو از سنگ و دیگر ماشین آلات سنگین را در جاده های منتهی به دو گذرگاه مرزی شمال کوزوو پارک کردند و پلیس این ناحیه جدایی طلب صربستان ناچار به تعطیلی این دو گذرگاه شد.

آلکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان گفت که صربستان هیچ وقت در شرایط پیچیده و دشوارتر از امروز در رابطه با کوزوو قرار نگرفته است. رئیس جمهور صربستان گفته است که ارتش کوزوو می خواهد نیمه شب به شمال صربستان حمله کند.

14 سال پس از اعلام استقلال منطقه مسلمان نشین کوزوو از صربستان، اکنون حدود 50 هزار صرب در شمال این کشور زندگی کرده و پلاک خودرو و اسناد صادره از جانب صربستان را استفاده کرده و نهاد های زیر نظر دولت پریشتینا را به رسمیت نمی شناسند. با وجود آنکه بیش از 100 کشور کوزوو را به رسمیت شناخته اند، روسیه و صربستان از چنین امری سر باز می زنند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14758

به "آرامش در میتروویکا پس از تنش میان کوزوو و صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش در میتروویکا پس از تنش میان کوزوو و صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید