کرملین: تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات آمریکا، تأثیر منفی بر دنیا خواهد گذاشت

به گزارش دوست بلاگ، سخنگوی کرملین ضمن تأکید بر آنکه مسکو در حال حاضر اظهارنظری درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی کند گفت که تأخیر در اعلام نتایج می تواند تأثیر منفی بر دنیا داشته باشد.

کرملین: تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات آمریکا، تأثیر منفی بر دنیا خواهد گذاشت

به گزارش خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت که تا مشخص نشدن اوضاع، کرملین نمی تواند در این خصوص اظهارنظر کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، وی در این خصوص شرح داد: قطعاً در حال حاضر، جمع بندی نتایج انتخابات در ایالات متحده و اوضاع فعلی به گونه ای است که به هیچ وجه نمی توان درباره آن اظهارنظر کرد.

این دیپلمات روس سپس در ادامه اضافه کرد: در این مورد، قطعاً، ما ترجیح می دهیم صبر کنیم تا اوضاع مشخص گردد.

پسکوف با اشاره به اتهاماتی که اخیراً مقام های آمریکایی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح نموده است، گفت: هرآنچه ربطی به کشور ما پیدا کند، متأسفانه همچون نفتی بر روی آتش خشم ایالات آمریکا تلقی می گردد و بنابراین اجازه دهید در حال حاضر در این خصوص (انتخابات آمریکا) اظهارنظری نکنیم. آمریکایی ها باید خودشان به امورشان نظم و سر و سامان بدهند.

پسکوف با تأیید گفت وگوی تلفنی روز گذشته (چهارشنبه) ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو رؤسای جمهور روسیه و بلاروس درباره تحولات آمریکا گفت: تبادل نظراتی میان دو رئیس جمهور درباره انتخابات آمریکا صورت گرفت.

پسکوف درباره تأخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز هشدار دارد که می تواند تأثیر منفی بر امور دنیا به ویژه اقتصاد بزند.

سخنگوی کرملین ادامه داد: طبیعتاً، هرگونه عدم قطعیت در عظیمترین اقتصاد یکی از عظیمترین کشورهای دنیا پیامدهای منفی برای امور دنیا به ویژه اقتصاد دنیا خواهد داشت. بعلاوه آنکه، هرچه شاهد طولانی شدن این دوران عدم قطعیت و بلاتکلیفی باشیم، تأثیر آن نیز به مراتب عظیم تر خواهد بود..

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه هفته جاری برای مشخص سرنوشت صاحبخانه جدید کاخ سفید شروع شد و علیرغم آنکه دو روز از آن موقع گذشته هنوز نتایج قطعی این انتخابات اعلام نشده است و دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو به نوعی خود را پیروز انتخابات اعلام نموده اند.

رسانه های غربی همچنین گزارش کردند که همزمان با ادامه تنش های سیاسی درباره شمارش آرا در انتخابات آمریکا، معترضان در شهرهای نیویورک، شیکاگو، پورتلند و فیلادلفیا تظاهرات کردند و پلیس ضمن برخورد، دهها نفر را تا به امروز بازداشت نموده است.

طبق جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بایدن تا به امروز 264 آراء الکترال را به دست آورده و تنها به 6 رأی الکترال دیگر برای پیروزی در انتخابات احتیاج دارد و ترامپ تا به امروز 214 رأی الکترال را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7583

به "کرملین: تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات آمریکا، تأثیر منفی بر دنیا خواهد گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات آمریکا، تأثیر منفی بر دنیا خواهد گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید