چین 1.4میلیون پست خلاف قانون را در شبکه های اجتماعی پاک کرد

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان فضای سایبری چین(CAC)در بیانیه ای اظهار داشت از 10 مارس تا 22 می 2023 میلادی 67 هزار حساب کاربری شبکه های اجتماعی و صدها هزار پست را به عنوان بخشی از یک کمپین اصلاحی، حذف نموده است.

چین 1.4میلیون پست خلاف قانون را در شبکه های اجتماعی پاک کرد

چین از 2021 میلادی میلیاردها حساب کاربری را هدف گرفته تا فضای سایبری خود را پاک و کنترل آن را برای مقامات راحت تر کند.

جدیدترین اقدام رگولاتور فضای سایبری این کشور نیز حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی محبوب چین از جمله وی چت، Douyin و ویبو را هدف گرفته که در دسته خود رسانه(self media) قرار می گیرند. این اصلاح به طور گسترده تر به حساب های کاربری غیر دولتی یا تایید نشده از طریق دولت اشاره دارد که اخبار و اطلاعات را منتشر می نمایند.

میان 67 هزار حساب کاربری که برای همواره در شبکه های اجتماعی این کشور بسته شده اند، حدود 8 هزار حساب به علت توسعه اخبار جعلی، شایعات و اطلاعات مخرب حذف شده اند.

حدود 930 هزار حساب کاربری دیگر مجازات های سبکتری دریافت کردند از جمله حذف تمام فالوئرها یا تعلیق و لغو مزایای درآمدزایی.

رگولاتور فضای سایبری چین اخیرا در یک برنامه جداگانه بیش از 100 هزار حساب کاربری که اخبار رسانه ها را اشتباه تفسیر می کردند نیز تعطیل کرد تا با توسعه اخبارجعلی از طریق فناوری های هوش مصنوعی مقابله کند.

CAC بیان کرد در آخرین کمپین خود حدود 13 هزار حساب نظامی جعلی را با اسامی مختلف را هدف گرفته است.

حدود 25 هزار حساب دیگر برای جعل هویت موسسات عمومی مانند مراکز کنترل بیماری و پیشگیری و انستیتوهای تحقیقاتی دولتی هدف قرار گرفته اند.

حدود 187 هزار حساب کاربری برای جعل هویت رسانه های خبری و بیش از 430 هزار حساب برای ارائه مشاوره یا خدمات آموزشی بدون صلاحیت های حرفه ای مورد احتیاج هدف قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 17890

به "چین 1.4میلیون پست خلاف قانون را در شبکه های اجتماعی پاک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 1.4میلیون پست خلاف قانون را در شبکه های اجتماعی پاک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید