پذیرش 24 هزار نفر در دوره دکتری ، سهم آزمون و مصاحبه تغییری ندارد خبرنگاران

به گزارش دوست بلاگ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پیش بینی می کنیم با احتساب ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد در نهایت حدود 22 هزار تا 24 هزار دانشجو پذیرفته شوند.

پذیرش 24 هزار نفر در دوره دکتری ، سهم آزمون و مصاحبه تغییری ندارد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ابراهم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز 15 اسفند ماه 99 در حاشیه بازدید از آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D نیمه متمرکز سال 1400 در محل دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت های پذیرش در دوره های دکتری هنوز نهایی شده است و پیش بینی می کنیم تا فروردین ماه سال آینده نهایی گردد.

وی اضافه کرد: برآورد می کنیم حدود 12 هزار نفر در دوره دکتری دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی و همین تعداد پذیرش در دانشگاه آزاد داشته باشیم و در نهایت پذیرش نهایی حدود 22 تا 24 هزار نفر خواهد بود.

خدایی ادامه داد: نتیجه اولیه این آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D نیمه متمرکز سال 1400 در هفته آخر فروردین ماه 1400 اعلام می گردد. پس از آن در هفته اول اردیبهشت ماه مجازین به انتخاب رشته، انتخاب رشته خود را انجام می دهند و بعد از آن به تدریج از اول خرداد مصاحبه های تخصصی که دو ماه طول می کشد شروع می گردد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه حدود 3 برابر به مصاحبه دعوت می شوند حدود 50 تا 55 هزار نفر به مصاحبه معرفی می شوند.

رئیس سازمان سنجش در سرانجام اظهار داشت: آخرین مصوبه درباره سهم آزمون و سهم مصاحبه دانشگاه ها به قوت خود باقی است و تغییری ندارد و همچنان سهم 50 درصد مصاحبه و سهم 50 درصد آزمون برقرار است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حد نصاب اعمال می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9258

به "پذیرش 24 هزار نفر در دوره دکتری ، سهم آزمون و مصاحبه تغییری ندارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش 24 هزار نفر در دوره دکتری ، سهم آزمون و مصاحبه تغییری ندارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید