ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش دوست بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طبق نقشه ها، سامانه بارشی جدیدی امروز وارد کشور شده است و ساکنان استان های شمالی شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، امیر سرکرده گفت: با ورود این سامانه به کشور در استان های آذربایجان غربی و شرقی بارش برف داریم.

وی ادامه داد: این سامانه به تدریج تا بعدازظهر به اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و همچنین دامنه های شرقی و غربی زاگرس مرکزی خواهد رسید.

سرکرده اضافه کرد:در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان بوشهر و همچنین استان فارس و همدان بارش برف و باران خواهیم داشت. در استان زنجان بارش ها بیشتر بصورت برف خواهد بود و در دامنه های جنوبی البرز، قزوین و شمال تهران برف و باران باهم اتفاق می افتد.

وی گفت: در سواحل غربی دریای خزر یعنی گیلان امروز بارش خواهیم داشت. به تدریج فردا کل سواحل دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان درگیر بارش برف و باران می شوند.

کارشناس هواشناسی اضافه کرد: فردا همچنان بارش در نواحی غربی و مرکز کشور مثل یزد رخ می دهد و به تدریج در نواحی شرقی کشور فردا شب هموطنان منتظر بارش باشند. استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی هم در شرایط مشابه ای قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی گفت: سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در مقایسه با دیگر نقاط کشور بارش کمتری دارند و برای بقیه استان ها در این سه روز پیش رو بارش برف و باران رخ می دهد. دما هم کاهش می یابد.

سرکرده اضافه کرد: پیش بینی می گردد از آدینه به بعد دما در حدود 5 تا 10 درجه کاهش یابد. خلیج فارس هم امروز و فردا مواج خواهد بود. دمای هوای تهران هم امروز بین یک تا هفت درجه متغیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8415

به "ورود سامانه بارشی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید