واکنش چین به تحریم اعضای حزب کمونیست از سوی آمریکا

به گزارش دوست بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم 14 عضو کمیته دائمی حزب کمونیست به بهانه سرکوب آزادی در هنگ کنگ، بیان کرد که این اقدام دولت واشنگتن را تلافی می نماید.

واکنش چین به تحریم اعضای حزب کمونیست از سوی آمریکا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران از گلوبال تایمز، خانم هوا، چون اینگ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پکن، تحریم اعضای حزب کمونیست از سوی آمریکا را اقدامی دور از عرف بین الملل و زشت خواند و از واشنگتن خواست این تصمیم خود را پس بگیرد.

دولت دونالد ترامپ که در چهار سال گذشته سیاست مخاصمه را به جای چند جانبه گرایی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلاف ها برگزیده است، در آخرین روز های حضور در قدرت، 14 تبعه چین را به فهرست تحریمی اضافه نمود.

دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای بیان کرد 14 نفر از اعضای حزب کمونیست چین را به خاطر موضوع حقوق بشری در لیست تحریم قرار داده است.

مقامات امنیتی و خارجی دولت آمریکا، چین را بزرگترین تهدید خود می دانند و در کوششند به هر شکل ممکن مانع از پیشرفت مالی این کشور آسیایی شوند.

دولت ترامپ در سال های گذشته کوشش کرد تا اروپا را از خرید محصولات با فناوری بالای چینی منصرف کند که در این زمینه، انگلیس تا حدودی از این سیاست تبعیت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8286

به "واکنش چین به تحریم اعضای حزب کمونیست از سوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به تحریم اعضای حزب کمونیست از سوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید