نجات لنج تجاری از غرق شدن در کنگان

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/بوشهر رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان از نجات یک فروند لنج تجاری با 6 سرنشین در 15 مایلی اسکله این شهر از غرق شدن اطلاع داد.

نجات لنج تجاری از غرق شدن در کنگان

عبدالحسین طاهری اظهار کرد: ساعت 20 و 40 دقیقه روز پنجشنبه اول مهر 1400 اعلام شد یک فروند لنج تجاری با 6 سرنشین که از کنگان به مقصد یکی از کشورهای عربی در حرکت بوده است در 15 مایلی اسکله این شهر روبه روی فاز 13 پارس جنوبی دچار آبگرفتگی شده است.

وی ادامه داد: بلافاصله گروه امداد و نجات دریایی شامل امدادگران و نجاتگران به محل حادثه اعزام شدند و در تاریکی شب با یک فروند قایق فنتیل نجات، در شرایطی که دریا مواج بود پس از یک ساعت به محل حادثه رسیدند.

رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان توضیح داد: پس ارزیابی اولیه و اطمینان از سالم بودن ملوانان، با استفاده از تجهیزات و موتور آب به تخلیه آب از لنج یاری کردند. در این عملیات دریایی گروه های عملیاتی ناجی اداره بندر و دریانوردی، دریابانی کنگان، نیروی دریایی سپاه و نیروهای مردمی هم مشارکت داشتند و لنج آسیب دیده از طریق یک لنج باری دیگر به اسکله کنگان انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان، طاهری یادآور شد: از ناخدای لنج ها خواسته شده است قبل از عزیمت به سفر دریایی، از ایمن و سالم بودن لنج های خود اطمینان یابند تا بهتر و راحت تر بتوانند به امر دریانوردی و ملوانی بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11571

به "نجات لنج تجاری از غرق شدن در کنگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات لنج تجاری از غرق شدن در کنگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید