موافقت دولت با برگشت به سه جانبه گرایی در شورای عالی تأمین اجتماعی

به گزارش دوست بلاگ، مشاور عالی رئیس اتاق ایران در نشست کمیته واکاوی پروتکل های کسب وکار در دوران شیوع کرونا با انتقاد از برنداشتن هیچ گونه قدم حمایتی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای مقابله با مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا که گریبان گیر بنگاه های مالی شده است، خواهان تغییر سیاست های این سازمان در شرایط کنونی شد.

موافقت دولت با برگشت به سه جانبه گرایی در شورای عالی تأمین اجتماعی

احمد پورفلاح، در ادامه با اعلام این خبر که توجه به اساس نامه سازمان تأمین اجتماعی و برگشت به اصل سه جانبه گرایی در شورای عالی تأمین اجتماعی در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: قرار است طبق اساس نامه، اصل سه جانبه گرایی در شورای عالی تأمین اجتماعی رعایت گردد و تعداد نمایندگان کارگران و کارفرمایان با نماینده دولت به هماهنگی برسد.

به گفته او، موافقت دولت با برگشت به اصل سه جانبه گرایی در شورای عالی تامین اجتماعی در جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور مطرح شده است.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود، افزایش آمار مبتلایان به کوئید 19 و فوتی ها را ناشی از سهل انگاری عمومی دانست و از دولت خواست تا همچنان نسبت به رعایت پروتکل ها در سطح جامعه حساس باشد.

به عقیده پورفلاح، دولت باید این آگاهی را به مردم منتقل کند که همچنان اوضاع نگران نماینده بوده و ضروری است از رفت وآمدهای غیرضروری پرهیز نمایند.

در ادامه جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز و عضو شورای عالی کار با بیان این مطلب که سهم بیمه بیکاری افرادی که در این مدت بیکار شده اند، بین ماهانه 500 تا 800 هزار تومان بوده است، گفت: طبق قانون، تأمین اجتماعی باید ماهانه 70 درصد از حداقل دستمزد فردی که ناخواسته بیکار شده است را بپردازد، این در حالی است که به این افراد 500 تا 800 هزار تومان به عنوان بیمه بیکاری پرداخت نموده است.

این فعال مالی اضافه کرد: از سوی دیگر این مبلغ از وجهی بوده که دولت به عنوان یاری به افراد آسیب دیده از شیوع کرونا در اختیار تأمین اجتماعی قرار داد، یعنی تأمین اجتماعی از منابع خود پرداختی نداشته است.

در این نشست محمد جهانگیری، نماینده وزارت بهداشت در این کمیته گزارشی از شرایط کنونی بیمارستان ها، تجهیزات و رویکرد وزارتخانه در مقابله با این ویروس ارائه داد.

بر اساس گفته های او حوزه سلامت با توجه به فراوری گسترده انواع تجهیزات موردنیاز مانند ماسک، دستکش و انواع ضدعفونی نماینده، قادر است در حوزه مالی نیز ورود نموده و به رشد صادرات با ارسال این فراوریات به ویژه به کشورهایی مانند عراق و افغانستان که خواستار محصولات بهداشتی هستند، یاری کند.

در نهایت حسین نقره کارشیرازی، مشاور رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به وجود انواع مسائل در کشور، اولویت بندی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل چالش های موجود را پیشنهاد داد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5832

به "موافقت دولت با برگشت به سه جانبه گرایی در شورای عالی تأمین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت دولت با برگشت به سه جانبه گرایی در شورای عالی تأمین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید