مواضع طالبان در قندهار افغانستان هدف حمله قرار گرفت

به گزارش دوست بلاگ، سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان امروز گفت که مواضع طالبان در قندهار هدف حمله جنگنده های آمریکایی قرار گرفته است.

مواضع طالبان در قندهار افغانستان هدف حمله قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران از مهر، سانی لگیت (Sonny Leggett) سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان امروز چهارشنبه در پیامی توییتری از حمله به مواضع طالبان در ولایت قندهار افغانستان خبر داد.

سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان در این خصوص نوشت که این حملات در شهرستان های ژیری و اسپین بولدک ولایت قندهار اجرا شده است.

سانی لگیت افزود که این حملات براساس توافق کابل- واشنگتن انجام شد و هدف آن حمایت از نیروهای افغانستانی بوده و طی 48 ساعت گذشته اجرا شده است.

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 آغاز شد؛ حال آنکه تا به امروز راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیروهای بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، 8 هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد. اما نکته نگران کننده، تغییر فرایند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی 2020 است که با آغاز مذاکرات بین الافغانی مصادف شده است.

در حالی که از هفته های گذشته، بار دیگر مذاکره میان طالبان و کابل بعد از چند هفته بلاتکلیفی از سر گرفته شد؛ سازمان ملل طرفین را به آتش بس فراخواند؛ اقدامی که طالبان نظر مساعدی نسبت به پذیرش آن ندارد.

توافقنامه آمریکا و طالبان نیز در دهم اسفند سال گذشته به امضا رسید. بر اساس این سند که در دوحه امضا شد، طالبان باید حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف کند، سطح خشونت ها را به شدت کاهش دهد و گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد.

آمریکا نیز در مقابل به اساس این سند تعهد داده بود که به تدریج از شمار نیروهایش در افغانستان بکاهد و تا می 2021 آنها را کاملاً خارج کند؛ تعهدی که تلاش های اخیر واشنگتن نشان می دهد مانند دیگر وعده های این کشور نقض خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9306

به "مواضع طالبان در قندهار افغانستان هدف حمله قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواضع طالبان در قندهار افغانستان هدف حمله قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید