مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان

به گزارش دوست بلاگ، مامور ما در هاوانا، هجدهمین کتابی است که گراهام گرین نوشته است. این رمان در سال 1958 و در زمانی منتشر شد که زمانه مستعد درگیری و خشونت بود؛ سال های جنگ دنیای دوم به سرعت فراموش می شد و یادگار جنگ طولانی (جنگ سرد) به رگ زندگی عمومی مردم دنیا سرایت نموده بود. در این میان، گرین با حس شوخ طبعی معروفش، یکی از بامزه ترین جاسوس های زمانه را به خوانندگان خویش معرفی می نماید. مردی معمولی که دوست دارد وقت خودش را به بطالت و نوشیدن در کوبا بگذراند. کسی که نمایندگی فروش یک برند جاروبرقی را اداره می نماید هرچند کسب وکارش چندان رونقی ندارد. دختری تازه بالغ دارد با خواسته هایی بی انتها. نسخه سینمایی آن در سال 1959 میلادی توسط کارول رید ساخته شد و در سال 1963 مالکوم ویلیام سان، این رمان را به صحنه اپرا کشاند .

مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان

رمانی است نوشته جوزف کنراد که در سال 1907 منتشر شده است. داستان در لندن، سال 1886 اتفاق می افتد و به آقای آدولف ورلاک و کارش که جاسوسی برای کشور ناگفته ای (احتمالا روسیه) است، مربوط می شود. مأمور مخفی یکی از داستان های سیاسی کنراد است که در آن نویسنده از داستان های سابقش که در خصوص دریانوردی بود، به سمت نوشتن رمان سیاسی حرکت کرد. این رمان در فهرست بهترین کتاب های قرن بیستم کتابخانه مدرن رتبه چهل وششم را دارد .

از روسیه، با عشق اثر یان فلمینگ، پنجمین و شاید بهترین رمان مجموعه جاسوسی جیمز باند است. اقتباس سینمایی آن با درخشش رابرت شاو و شان کانری در سال 1963 هم به جذابیت کتاب فلمینگ ساخته شده است. اریک امبلر که خود جنایی نویس مشهوری است و کتاب سفر به ترس را در کارنامه اش دارد، درباره خالق رمان های جیمز باند گفته است: منتقدان کمتر به خوب نوشته شدن داستان های جیمز باند اشاره می نمایند. فکر می کنم برای مردی متمدن و جذاب همچون آقای فلمینگ، خوب نوشتن امری محرز است .

منبع مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11686

به "مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید